ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"אכזרי ולא אנושי"

העולם כולו נחרד: גזר דין מוות ניתן בזום

בניגריה גזר דין מוות הינו דבר שבשגרה, אלא שבימים אלה הוצא גזר דין שכזה באמצעות תוכנת זום שהפכה לפופולרית בימים אלה והמהלך סופג ביקורת קשה בעולם

העולם כולו נחרד: גזר דין מוות ניתן בזום
אילוסטרציה צילום: unsplash

בניגריה האפריקנית לקחו את אפליקציית זום צעד אחד קדימה מדי, השופטים גזרו על נאשם ברצח גזר דין מוות בתלייה באמצעות אפליקציית זום, הצעד הדרמטי ספג ביקורת רבה מפעילי זכויות אדם, שכינו אותו "אכזרי ולא אנושי".

השופט בבית המשפט של לגוס, העיר הגדולה ביותר בניגריה, פסק גזר דין מוות לאולקן חמיד, לאחר שקבע כי רצח בשנת 2018 את אמו בת ה-76 של מעסיקו, וכן גנב ממנה כספים. גזר הדין המדובר הוא ההרשעה הווירטואלית הראשונה במדינה, וניתן בזום שהפכה אפליקציה פופולרית בעולם מאז פרוץ מגיפת הקורונה.

"בית המשפט קובע גזר דין מוות על אולקן חמיד, זה גזר הדין הווירטואלי של בית המשפט", אמר השופט. הדיון בזום החל בשעה 11:00 בבוקר והסתיים קצת לפני השעה 14:00.

בתגובה להרשעה זאת, פעילי זכויות אדם בניגריה ובעולם דרשו מהרשויות לבטל את הפסיקה, כאשר הם הגדירו אותה "אכזרית ולא אנושית". יצוין, כי חמיד עצמו הודה בגנבה, אך התעקש על כך שלא רצח את הגברת, לא ברור האם הוא מתכוון לערער על גזר הדין שקיבל.

גזר דין זום קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד