י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
ארגון הבריאות מזהיר

"COVID-19 אורגניקס": במדגסקר בטוחים שמצאו תרופה לקורונה

נשיא מדגסקר השיק במסיבת עיתונאים מיוחדת משקה שמיוצר במדינה שלטענתו יעיל נגד נגיף הקורונה. הנשיא שתה מבקבוק ממותג לעיני כלי התקשורת וטען שהתרופה כבר ריפאה שני בני אדם. ארגון הבריאות העולמי מזהיר

"COVID-19 אורגניקס": במדגסקר בטוחים שמצאו תרופה לקורונה
רעל צילום: pixabay

למרות אזהרת ארגון הבריאות העולמי, שורה של מדינות אפריקניות הזמינו משקה המיוצר במדגסקר, בטענה שהוא יעיל כתרופה נגד קורונה. הבריאות העולמי הזהיר באופן נחרץ: יעילותו של המשקה לא הוכחה.

בהצהרה תקשורתית מיוחדת השיק את התרופה נשיא מדגסקר, אנדרי רוג'אלינה, הנשיא שתה מבקבוק ממותג לעיני כלי התקשורת וטען שהתרופה כבר ריפאה שני בני אדם. המשקה נקרא "COVID-19 אורגניקס".

השיקוי מבוסס על צמחים שהוכחו כיעילים בתרופות נגד מלריה, אך הוא לא עבר בדיקות מדעיות בינלאומיות מוכרות. בזמן שנשיא מדגסקר הילל את יעילותו, ארגון הבריאות העולמי הזהיר שהיא צריכה להיבחן – כמו גם תופעות הלוואי הנגרמות ממנו.

למרות אזהרות ארגון הבריאות העולמי משלחת מטנזניה כבר נחתה במדגסקר בסוף השבוע ואספה משלוח של התרופה. במדגסקר סיפקו עד כה אלפי בקבוקים, טנזניה, גינאה המשוונית, הרפובליקה המרכז אפריקנית, הרפובליקה של קונגו והרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, ליבריה וגינאה-ביסאו – כולן כבר קיבלו אלפי מנות של 'קוביד-19 אורגניקס' ללא עלות.

במשרדו של נשיא מדגסקר אמרו לסוכנות הידיעות 'רויטרס', כי כעת במדינה יתחילו למכור את התרופה, והיא תוכל להירכש בתוך גבולות המדינה במחיר של כ-40 סנטים אמריקניים. ראשי מדינות אפריקניות נוספות אמרו שהם מעוניינים בהזמנות.

ראש זרוע אפריקה בארגון הבריאות העולמי, מטשידיסו מואטי, הביעה חשש משיווק המוצר וטענה כי הדבר עלול לגרום לאנשים להתנהג בחוסר אחריות "אנחנו חוששים ששיווק המוצר הזה כאמצעי מניעתי עלול לגרום לאנשים לחוש בטוחים", היא אמרה.

במדגסקר נמנו בסוף השבוע 225 חולי קורונה מאומתים. 98 הבריאו במדינה, ועד כה לא נפטרו אזרחים במדגסקר מנגיף קורונה.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד