י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התושבים חוששים

המשטרה גייסה: הרובוט החדש יפקח על הנחיות הקורונה

רובוט מיוחד שגוייס למשטרת סינגפור, יקדם את החדרת המודעות לריחוק חברתי • לעת עתה ילווה בשוטר אנושי להשגחה • במידה והמהלך יצליח, ישוכפל ויוצב בעוד מקומות • חשש בקרב תושבי המדינה

המשטרה גייסה: הרובוט החדש יפקח על הנחיות הקורונה
קובי הר צבי

משטרת סינגפור החליטה לקדם את המאבק בנגיף ובכדי למנוע התקהלויות אסורות היא גייסה שוטר חדש. מדובר ברובוט בשם "ספוט" הדומה לכלב שמפטרל במרחבים הציבורים ומזהיר אנשים מפני התקהלות אסורה.

ספוט פותח על ידי חברת הרובוטיקה בוסטון דינמיקס לפני מספר שנים. הוא בעל ארבע רגליים שמאפשרות לו לרוץ במהירות של 4.8 קמ"ש ולטפס על שטחים תלולים או מדרגות.

הוא בעצמו ונמנע ממכשולים כמו חפצים עומדים בדרך, או דברים שנעים לכיוונו, באמצעות חיישנים ומצלמות על הגוף. יש לו זרוע שיוצאת מהגוף שלו ומאפשרת לו להרים חפצים או לפתוח דלתות, והוא מסוגל לשאת משקל של עד 14 קילוגרם על גבו, ולעבוד גם בגשם או בחושך. הסוללה של ספוט מספיקה לשעה וחצי של עבודה, אז אפשר להחליף אותה או להעביר את המשימה לספוט אחר.

בסינגפור התחילו עם הרובוט פיילוט חדש של שבועיים, כחלק מתקופת ניסיון, ספוט (שיכול לרוץ, לפתוח דלתות נעולות, לפעול בכל מזג אוויר ובכל תנאי שטח, ואפילו לרקוד אם צריך) נראה בסוף השבוע מפטרל בפארק בישאן-אנג מו קיו שבסינגפור, כאשר הוא אף מצויד במצלמות אשר מתעדות אזרחים שהוא נתקל בהם.

ספוט אף הקפיד ״לנבוח״ על כולם – להשמיע תקליט אזהרה מאת הממשלה: ״אנחנו מזכירים למבקרי הפארק לשמור על עקרונות הריחוק החברתי״.

הדבר עורר מעט סערה בסינגפור, היו שחששו שהרובוט יוכל לעקוב אחר בני אדם, ממשלת סינגפור מיהרה להוציא הבהרה והרגיעה כי ספוט "לא יוכל לעקוב אחר אזרחים, לזהות אותם באופן אינדבידואלי או לאסוף עליהם מידע פרטי".

כמו כן, במהלך תקופת הניסיון, ספוט ילווה בשוטר אנושי שיפטרל במרחק לא רב ממנו וישגיח עליו. אם הניסיון יוכרז כהצלחה, ספוט יקבל חברים שיוצבו בפארקים ברחבי המדינה. בחלק מהם, מרחפים כבר רחפנים רשמיים מצד המשטרה שמטרתם לפקח על האזורים ולהזהיר את האזרחים.

במשטרה אף החלו להשתמש ברובוט גם במתקן בידוד שבו שוהים חולי קורונה בעל תסמינים קלים, אלא שכאן תפקידו הוא שונה לחלוטין: הוא מסייע לספק להם מצרכים חיוניים כמו תרופות.

רובוט סינגפור קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד