ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
קרבות בדרך לרבי שמעון

גפני עשה שיימינג לחבריו בסיעה; אייכלר תקף: "אל תטיף מוסר"

פולמוס שנוצר סביב העלייה למירון יצא מכלל שליטה עת פרסם יו"ר 'דגל התורה' משה גפני הודעה לפיה הוא קורא לחברי הכנסת מסיעתו שלא לעלות להר. ח"כ אייכלר לא נשאר חייב וכתב: "מי שאינו חש געגועים למירון ומעולם לא בא לשם בל"ג בעומר, לפחות לא יטיף מוסר לשלוחי דרבנן"

גפני עשה שיימינג לחבריו בסיעה; אייכלר תקף: "אל תטיף מוסר"
אייכלר וגפני צילום: פלאש 90

הר מירון המצומצם: יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני קרא הבוקר לחברי הכנסת והשרים לשמש דוגמא אישית בפני המוני בית ישראל, ולא להגיע להר מירון ביום ההילולא למרות שיש להם אישור מיוחד של חבר כנסת.

גפני עורר סערה ברשת כשבעצם עשה בעצם 'שיימינג' למי מחבריו לסיעה שיגיע למירון. לדברי גפני, "בשעה קשה זו, שלא מאפשרים להמוני בית ישראל לעלות להר מירון בל"ג בעומר עקב החשש מהדבקה המונית של נגיף הקורונה, ישנם חברי כנסת ושרים שבכוונתם להגיע יחד עם עוזריהם. אני קורא להם לשמש דוגמא כלפי כל הציבור ולהימנע מלעלות בל"ג בעומר הזה לציון התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי שבהר מירון".

מי שהגיב לו היה ח"כ ישראל אייכלר חברו לסיעה מאגודת ישראל, שעולה מזה כשישים שנה למירון. אייכלר תקף את גפני ואמר כי "מי שאינו חש געגועים למירון ומעולם לא בא לשם בל"ג בעומר, לפחות לא יטיף מוסר לשלוחי דרבנן, שהורשו לעלות ולהתפלל והם מקבלים בשבוע האחרון בקשות להזכירם מהמוני יהודים בארץ ובעולם שליבם יוצא למירון והם מבקשים שיעמדו ויתפללו עבורם ועבור כלל ישראל".

"היה עם פיפיות שלוחי עמך בית ישראל העומדים לבקש תפילה ותחנונים לפניך על עמך בית ישראל שתיעצר המגיפה ויבטלו הגזירות ובזכות רשב"י יתמלא רחמים וחסדים ושפע טוב על כל היהודים המשתוקקים לעלות לציון הק'".

"בנימה אישית" כתב אייכלר "לכתחילה חשבתי לא לעלות השנה למירון. אבל היות ואבי הרב מנשה אייכלר ז"ל עלה שבעים וחמש שנה לציון הרשב"י, כולל בשנת תשכ"ז כשבוע לפני מלחמת ששת הימים כאשר המקום היה בסכנה ורק בודדים עלו לשם במסירות נפש והיה לשליח ציבור עבור רבבות יהודים שלא יכלו לעלות, אני חש גם השנה חובה לעלות ולהתפלל כשליח עבור כלל ישראל שנבצר ממנו לעלות. מי שרוצה שאזכיר את שמו על הציון הק' יכול לשלוח במייל את שמו ושם אמו". 

בתוך כך, השר דרעי הודיע כי לא יגיע למירון לחגיגות ל״ג בעומר ויישאר בביתו. השר דרעי הורה גם לכל חברי הכנסת של ש"ס לא להגיע למירון בל״ג בעומר. לדברי השר דרעי: "יש הנחיות ברורות של משרד הבריאות בקשר לל״ג בעומר ואנחנו כנבחרי ציבור חייבים לקיימן. למרות שהחגיגות במירון חשובות לנו מאד, חשוב יותר להישמע להנחיות משרד הבריאות ולעשות הכל כדי למנוע את התפשטות הנגיף".

ישראל אייכלר משה גפני ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד