י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אכיפה סלקטיבית

בעוד החופים מלאים: כוחות משטרה פרצו שוב לשטיבלאך 'זכרון משה' בירושלים • צפו

כוחות משטרה פשטו לפני זמן קצר על שטיבלאך 'זכרון משה' בשכונת גאולה בירושלים בו התפללו בתוך המבנה עשרות מתפללים בניגוד להנחיות. חרדים ושאינם זועמים וטוענים לאכיפה סלקטיבית בה המשטרה נטפלת לחרדים ולא לחילונים שצובאים את החופים, הפארקים והקניונים

בעוד החופים מלאים: כוחות משטרה פרצו שוב לשטיבלאך 'זכרון משה' בירושלים • צפו
מעצר בזכרון משה צילום: צילום מסך

לפני זמן קצר פשטו כוחות משטרה על שטיבלאך 'זכרון משה' בשכונת גאולה בירושלים בו התפללו בתוך המבנה עשרות מתפללים.

השוטרים הוציאו בכוח את המתפללים ואף עצרו את אחד מהם שהוכנס לניידת וזכה לקריאות "אשריך" על ידי הקהל שהתאסף במקום וניסה למנוע את מעצרו של המתפלל.

מנגד, קיצונים צעקו לעבר השוטרים "נאצים", ואחד הקיצונים אף הוסיף לעבר שוטר "פושע, בגללכם יש קורונה".

כזכור, רק אתמול בערב הגיעו עשרות שוטרים לזכרון משה ופינו באלימות את המתפללים בשטיבלאך, ולפי התיעודים שהגיעו, ראו בבירור את השוטרים כשהם מתנהגים באפס סובלנות כלפי המתפללים.

ברשתות החברתיות העבירו אמש ביקורת על אכיפת המשטרה דווקא בשטיבלאך החרדי ולא במרכזים חילוניים הומי אדם.

יבגני זרובינסקי, אחד מהכוכבים ברשת כתב "מה הם רציניים? בחופים מפוצץ, בקניון מפוצץ, במרכזיות האוטובוסים מפוצץ, וזה מה שמפריע להם?"

אריה ארליך, צייץ בטוויטר "ועכשיו בואו נדבר פרקטית: מה אנחנו רואים פה? אדם מתפלל בבית כנסת, עומד ברגעים האלה לבדו (ייתכן שלפני כן היו עוד אנשים. בהחלט לא בסדר). גם התפילה שלו במקום לא תקינה כרגע חוקית, אין ספק. אבל בנקודת הזמן הזאת הוא לא מסכן ולא מסתכן. הוא לבד"

גולשים אחרים שאינם חרדים הביעו תרעומת על כך שהמשטרה מחפשת דווקא את המגזר החרדי, בעוד בסביבתם החיים מתנהלים כמעט בשגרה תוך צפצוף על כל המגבלות כולל אי חבישת מסיכה והתקהלויות ללא שמירת מרחק.

ממשטרת ישראל נמסר: "המשטרה פועלת לאכיפת המגבלות והאיסורים שנקבעו בתקנות לשעת חירום ובצו בריאות העם ושהוטלו ע״י הממשלה ומשרד הבריאות. בניגוד לנטען המשטרה מבצעת במשך השבועות האחרונים את תפקידה ובכלל זה פעילות פיקוח, הסברה ואכיפה בשוויוניות וללא משוא פנים במרחב הציבורי, בבתי תפילה, בפארקים, במוקדי בילוי, ברחוב ובכל מקום אחר ברחבי הארץ. אנו קוראים לציבור לקיים את התקנות במלואן ולהישמע להוראות משרד הבריאות".

זכרון משה קורונה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד