י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מנהלי הישיבות זועמים

חשיפה: משרד החינוך ידרוש דיווח מלא על תוכן הלימוד בישיבות

חשיפה: חשש כבד בקרב מנהלי הישיבות ממכשול נוסף שמציב משרד החינוך בדרך לקבלת תקציב. על פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' במשרד החינוך דורשים לקבל פירוט מדויק על השעות בהן למדו הבחורים והאברכים וכן מה התוכן שנלמד ומי מסר השיעור • מנהלי המוסדות זועמים

חשיפה: משרד החינוך ידרוש דיווח מלא על תוכן הלימוד בישיבות
בחורי ישיבה צילום: שוקי לרר

חשיפה: שגרת הקורונה שמשפיעה גם שיגרת הלימודים, מעוררת בשעות האחרונות סערה בקרב מנהלי הישיבות והכוללים החרדים, לאחר שמשרד החינוך הכריז כי הוא דורש דיווח שבועי על תוכן הלימודים ופרטים מדויקים כתנאי לקבלת התמיכה.

היום (שני) שיגרו במשרד החינוך את ההנחיות שיאפשרו לישיבות ולכוללים להמשיך ולקבל את התקציב. על פי המכתב ששיגר עמוס צייאדה, ראש אגף התמיכות: "מוסדות יוכלו לקבל תמיכה בהתאם להצהרה שתוגש לאגף על קיום הלימודים בלמידה מרחוק בהתאם להגשת תכנית השיעורים השבועית".

כך, יאלצו מנהלי הישיבות שמתנהלות מרחוק וכן אברכי הכוללים, להעביר בכל שבוע דיווח מפורט למשרד החינוך ולאגף התמיכות, ובו יפרטו את השעות המדויקות בהן למדו, את פרטי מגיד השיעור והתוכן שנלמד בשעות המדווחות.

הדו״ח אותו ימלאו מנהלי הישיבות והכוללים

מדובר בהתערבות חריגה מאוד של משרד החינוך, שעד כה נמנע מלקבל פירוט מהתוכן הנלמד או מזהות מוסרי השיעורים והר"מים. על ההחלטה הבעייתית חתום גם שר החינוך רפי פרץ, שדורש להעביר תיעוד חתום של השיעורים או מסגרת הלימוד.

ההחלטה הזו מעוררת זעם רב בקרב מנהלי הישיבות והכוללים, שאומרים ל'בחדרי חרדים' "אף פעם לא נכנסו לתוך התכנים של הכולל, אין בעיה שיבקשו דיווחים, אבל לא מה בדיוק התכנים, איזה שיעורים, על מה, מי מסר".

לטענת אחד ממנהלי המוסדות. "משרד החינוך מנסה כעת להיכנס לתוך התכנים של הלימודים - דבר שלא היה עד היום. במקום ביקורת (דתות) אחת לחצי שנה - ביקורת (דיווח) אחת לשבוע".

הבעיה העיקרית בעקבות ההנחיה החדשה תהיה לכוללים, שרובם לא משתתפים בשיעורים אלא לומדים ב'חברותות'. אחד ממנהלי הכוללים אמר ל'בחדרי חרדים': "אני מנהל כולל, האברכים לומדים כל יום עם החברותא, אנו מנהלים מעקב, מדוע פתאום כעת יצטרכו לשמוע שיעור? איך ייתכן שמשרד החינוך יתערב בסגנון הלימוד?!"

משרד החינוך תקציב הישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד