י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מעניין: ההבדל בין רכב מיני לסופר מיני

כמעט בכל שיח על רכבים נזרקים לאוויר שמות והגדרות של רכבים וקטגוריות שאינן בהכרח מדויקות או נכונות, או שהגבול ביניהן אינו ברור לחלוטין • דוגמה לכך היא קטגוריות המיני והסופר מיני, שהגבול ביניהן אינו תמיד ברור • בראשונה נכללים רכבים קטנים המיועדים לרוב ל-4 נוסעים, בעוד באחרונה נכללים רכבים גדולים יותר כדוגמת סוזוקי סוויפט • במאמר הקרוב נסביר את ההבדל בין שתי הקטגוריות ומה היתרונות של נסיעה ברכבים אלו

מעניין: ההבדל בין רכב מיני לסופר מיני
רכבי מיני צילום: unsplash

קודם כל – מהו בכלל ההבדל בין רכב מיני לסופר מיני?

עבור הנהג הממוצע ההבדלים בין שתי הקטגוריות אינם בהכרח ברורים. שתי הקטגוריות נפוצות ופופולריות בישראל, אך כן ישנם הבדלים. בכל אחת מן הקטגוריות קיימים רכבים שונים, למשל הסוזוקי סוויפט בקטגוריית הסופר-מיני, ומפרטים המשתנים בין רכב ורכב.

גודל: סיווג המכוניות הנפוץ בישראל ובאירופה הינו ה-Euro Car Segment של ארגון ה-Euro NCAP, אשר משמש לצורכי חקיקה ורגולציה ולצרכי ביטוח. קטגוריית המיני שייכת לקטגוריה A, בעוד קטגוריית הסופר-מיני שייכת לקטגוריה B. גודלן של מכוניות הסופר מיני גדול יותר ומאפשר נסיעה של 5 נוסעים, בשונה מהמיני שבה לעיתים לפי החוק מותר להסיע 4 נוסעים ולא 5.

נפח המנוע וכוח סוס: בהתאם לגודלן, מנוען של רכבי המיני קטן יותר, כיוון שהוא נדרש להניע משקל קטן יותר. אם במכונית מקטגוריית מיני נפח המנוע נע בין 1,000 ל-1,200 סמ"ק, בעוד בקטגוריית הסופר מיני נפח המנוע נע בין 1,200 ל-1,400 סמ"ק. למשל, בסוזוקי סוויפט נפח המנוע הינו 1,250 סמ"ק.

מחיר: מחירן של רכבים מקטגוריית הסופר מיני נמוך יותר, לעיתים בעשרות אלפי שקלים, דבר שעשוי להשפיע משמעותית על הבחירה איזה רכב לרכוש. כמובן שבשאלת המחיר יש משתנים רבים, כמו רמת האבזור, רמת הבטיחות ועוד, לכן קשה להגדיר טווחים מדויקים. ברוב המקרים, רכבי סופר מיני מתקרבים למחירם של רכבים משפחתיים ולעיתים אף חוצים את רף ה-100,000₪.

צריכת דלק: שאלה זו גם כן תלויה במשתנים רבים, כמו משקל הרכב ביחס למנוע, כמות הנוסעים שיש באופן קבוע ברכב, תיבת ההילוכים, אופי הנסיעה ועוד. כקו מנחה, ניתן להניח שרכבים מקטגוריית המיני חסכוניים יותר לאור משקלם הנמוך יותר.

מהם היתרונות של קטגוריית הסופר-מיני?

רכבי סופר-מיני מאפשרים חוויית נסיעה מגוונת. בהשוואה לרכבי המיני שמתאימים בעיקר לנסיעה עירונית ופחות לנסיעה בינעירונית, רכבי הסופר מיני מאפשרים את הגמישות של שניהם. מחד, הם קטנים מספיק בשביל להתאים לרחובותיה הצרים של העיר ולמציאת מקומות חנייה צפופים, ומאידך הם מספיק יציבים וגדולים בשביל לנסוע בכבישים מהירים.

יתרון נוסף של קטגוריית הסופר-מיני הוא הבטיחות שלה. כפי שהבנתם, רכבי מיני הם רכבים קטנים וקלים, שעיקר הדגש בבנייתם מושם על יעילות וחסכוניות בנסיעה. רכבי הסופר מיני מאופיינים ברמת בטיחות גבוהה יותר שאינה באה על חשבון החסכוניות וצריכת הדלק. לראייה, הסוזוקי סוויפט מדורג ברמת הבטיחות הגבוהה ביותר.

ישנם עוד יתרונות רבים נוספים לקטגוריית הסופר-מיני, ואין זה צירוף מקרים לכך שקטגוריה זו נפוצה מאוד בישראל. היא מאפשרת להנות מיתרונות רבים המתאימים לשימוש בעיר ובדרכים בינעירוניות כאחד.

אוטו מיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד