י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

איזה ליסינג מתאים לך?

רכישת רכב עלולה להיות סיפור מייגע ומתיש, החיפוש אחר האפשרויות למימון רכישת רכב פורס בפנינינו המון הצעות למימון המקשות על האפשרות להגיע להחלטה מושכלת. בין כל ההצעות, עולה פעם אחר פעם ההצעה לליסינג על סוגיו השונים. מהו ליסינג בכלל ומהם ליסינג פרטי וליסינג תפעולי בפרט? באנו לעשות לכם סדר בדברים

איזה ליסינג מתאים לך?
רכב ליסינג צילום: unsplash

החיפוש אחר האופציות למימון רכב מעלה שוב ושוב את נושא הליסינג, ליסינג פרטי וליסינג תפעולי. איך נדע איזה ליסינג מתאים עבורנו וכיצד נוכל להגיע להחלטה?

מה זה ליסינג?

בכדי להבין מהו ליסינג פרטי ומהו ליסינג תפעולי, נקדים בהסבר על מהו ליסינג. ליסינג הוא מעין הלוואה או חכירה לזמן ארוך המחלק את התשלומים על הרכב לכמה חלקים בכדי לאפשר רכישת רכב גם למי שאין בידו את כל הסכום בבת אחת. איך זה עובד? הלקוח וחברת הליסינג מגיעים להסכם על תשלום מקדמה ועל סך תשלומים חודשיים לתקופת זמן מסוימת כשבסיומה, יהיו כמה אפשרויות ביד הלקוח. הראשונה היא לשלם את שארית התשלום ולרכוש את הרכב בצורה פורמלית. השנייה היא מעין טרייד אין מול החברה על הרכב הישן, כתיבת חוזה חדש וקבלת רכב חדש מהחברה.

מה זה ליסינג פרטי?

ליסינג פרטי הוא ליסינג המשול להלוואה ולחלוקת תשלומים. כלומר, בזמן התשלומים החודשיים, כל עוד לא שולמה שארית יתרת החוב, הרכב נמצא בבעלות פורמלית של חברת הליסינג. רק לאחר שתשולם היתרה, יעבור הרכב לבעלותו הרשמית של הלקוח. עם זאת, בליסינג פרטי, מוטלת האחריות על הרכב על הלקוח מרגע שקיבל את הרכב מחברת הליסינג. כלומר, גם בזמן שהרכב אינו בבעלותו, כיוון שהבעלות של חברת הליסינג היא פורמלית בלבד.

תכנית ליסינג פרטי מתמשכת על פי רוב לתקופת זמן של 3 שנים כשבסיומן הלקוח יכול לשדרג לרכב חדש, כאמור, או לרכוש את הרכב מהחברה על ידי תשלום שארית היתרה.

מה זה ליסינג תפעולי?

ליסינג תפעולי דומה יותר להשכרה לזמן ארוך. בליסינג תפעולי הבעלות המלאה נשארת בידיה של חברת הליסינג וכוללת גם את האחריות לתיקונים ואחזקה שוטפת של הרכב. בליסינג תפעולי, הלקוח שוכר גם את הרכב וגם את חברת הליסינג לטיפולים שוטפים ברכב.

תכנית ליסינג תפעולי, מציעה בפני הלקוח אפשרות נוספת בסיום תקופת החכירה והיא החזרת הרכב לחברה ללא תשלום נוסף. כמו בכל שכירות רכב רגילה.

איזו תכנית ליסינג היא המתאימה עבורי?

ליסינג פרטי הוא ליסינג המתאים בעיקר לאנשים פרטיים שמעוניינים לרכוש רכב בפריסת תשלומים נוחה. מסלול הליסינג הפרטי מאפשר לכל אחד לרכוש רכב בצורה מסודרת.

ליסינג תפעולי מתאים בעיקר לחברות המעוניינות להעמיד רכבים לרשות עובדיהן בזמן שהם עובדי החברה. במסלול זה, האחריות על טיפולים ברכב ואחזקה שוטפת נשארת בידי חברת הליסינג וחוסכת למנהל החברה הרבה כאב ראש.

ליסינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד