כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
התחקיר שעורר סערה

הפרקליטות: איילה חסון הטעתה את הציבור

לאחר התחקיר של אילה חסון בערוץ 13 שבו הביאה תיעוד לכאורה של שיבוש הליכי חקירה בין גבי אשכנזי בזמן כהונתו כרמטכ"ל ואביחי מנדלבליט ששימש באותה התקופה בתור פצ"ר הצבאי – בפרקליטות המדינה אומרים שאילה חסון הטעתה את הציבור

הפרקליטות: איילה חסון הטעתה את הציבור
אביחי מנדלבליט/גבי אשכנזי צילום: אוליבר פיטוסי/מרים אלסטר, פלאש 90

מלחמה שלא מסתיימת וממשיכה בקרב האשמות הדדיות בין העיתונאית אילה חסון לפרקליטות המדינה. כזכור, בכתבה שהעלנו כאן אמש ובה הובאו דבריה של אילה חסון שאמרה שהיא מחזיקה במייל שנשלח לכאורה מהפרקליטה המלווה בפרשת הרפז, עו"ד טוני גולדנברג, אל פרקליט המדינה, שלטענתה סותר את הדברים שהובאו בתגובת הפרקליטות לפרסום קודם.

הגברת חסון טענה שהפרקליטות הסתירה ראיה משמעותית נגד אביחי מנדלבליט ונמנעה משיקולים לא ענייניים מלעשות שימוש בה. בתגובת הפרקליטות לפרסום של אילה חסון, הם טענו שבזמן חקירתו של מנדלבליט במשטרה התברר לראשונה לחוקרים ולפרקליטה המלווה, שמדובר למעשה בשיחה המהווה האזנה אסורה בשימוש על פי חוק.

בניסיון להפריך את תגובת הפרקליטות פרסמה אמש אילה חסון מייל שלכאורה נשלח מעו"ד גולדנברג אל פרקליט המדינה וכן קטע מתוך תמליל אותה שיחה. חסון הסבירה שמסמכים אלה סותרים, כביכול, את טענת הפרקליטות, שלפיה לא הייתה ערה לכך שמדובר בהאזנת סתר עד לחקירתו של מנדלבליט.

בעקבות הפרסום טוענים בפרקליטות כי אותר המייל הרלוונטי, וכעת הפרקליטות מבקשת להגיב לדברים כדלקמן ולשוב ולהבהיר:

"הפרקליטות חוזרת ומבהירה, כי עד לחקירתו של ד"ר מנדלבליט לא הייתה מודעת לכך שמדובר בשיחה שהיא האזנת סתר אסורה. בקשת הרמטכ"ל אשכנזי לסגור את ההקלטה, שנאמרה במשפט אחד תוך כדי שיחה, ככל הנראה, נעלמה מעיני הגורמים המטפלים. רק במהלך החקירה החוקרים והפרקליטה המלווה הופנו למשפט זה ע"י ד"ר מנדלבליט, ולאחר בחינת העניין פעלה הפרקליטה המלווה בהתאם להפסקת השימוש בשיחה זו, ומאותה עת לא נעשה כל שימוש בהאזנה אסורה זו".

עוד אמרו גורמים בפרקליטות שהמייל שפורסם אמש על ידי הגברת חסון, לא מוכיח דבר, ואינו עולה בקנה אחד עם הטענות בכתבה. מעבר לכך, מדגישים בפרקליטות: "במייל שפורסם נערכו שינויים שונים ואין אלא לתמוה על כך. לדוגמא, שונו הנמען, התאריך וכן הפרשנות שניתנה לתוכנו שאינה תואמת את כוונתו. כך, המשפט המופיע בסיום המייל, באשר לשיחה שביקשה הפרקליטה לערוך עם מר ניצן לגבי "העניין ההוא/השושו" – הרי שהוא נגע לסוגיה ביטחונית אחרת שנחקרה במקביל, שכלל אינה נוגעת לעניין"

בנוסף, טוענים בפרקליטות כי "אותו מייל מלפני שנים אשר הוצג בשידור לא הועבר אלינו לבדיקה הולמת או להתייחסות לפני הפרסום, כפי שנעשה למרבה הצער גם בפרסום הקודם ביחס לאותה שיחה". כדי לצאת מהסבך שהביאה אותם העיתונאית אילה חסון, הוסיפו בפרקליטות "כאן המקום להזכיר, כי בפרשת הרפז נאסף חומר חקירה רב מאוד, הכולל עשרות אלפי שיחות בין המעורבים השונים, שנבחנו באופן מדוקדק בזמנו. מדובר היה בחקירה רחבת-היקף בה הושקעו משאבים ניכרים. בהקשר זה נציין, מבלי להתייחס לתוכן השיחה מאחר שהיא מהווה האזנת סתר אסורה, כי התוכן שיוחס לדוברים על ידי גב' חסון דומה לתוכנן של שיחות אחרות שנבחנו על ידי מי שטיפלו בתיק. כידוע, בסופם של דברים הוחלט להורות על גניזת התיק בהחלטה מפורטת של היועץ המשפטי לממשלה דאז".

פרשת הרפז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד