י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ואיזה תפקיד יקבל בממשלה

בכיר 'הליכוד': "התנהלות נתניהו מול בג"ץ הייתה גאונית"

ח"כ מיקי זוהר מבכירי 'הליכוד' הגיב לפסיקת בג"ץ בשבוע שעבר ואמר כי נתניהו "הבהיר לבית המשפט בצורה הכי ברורה שאם הם יתערבו, הולכים לבחירות" | ואיזה תפקיד הוא מייעד לעצמו בממשלה המתהווה

בכיר 'הליכוד': "התנהלות נתניהו מול בג"ץ הייתה גאונית"
חבר הכנסת מיקי זוהר עם ראש הממשלה נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת מיקי זוהר מ'הליכוד', שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103fm על הקואליציה המסתמנת וסיפר בפתח הריאיון כי התפקיד לו הוא מייחל הוא יו"ר הקואליציה. בהמשך, גם התייחס להחלטת בג"ץ לדחות את העתירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגד ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן, ואמר: "אם הם היו פוסקים נגד רה"מ - אנחנו היינו במערכת בחירות" כמו כן, התייחס למשפט ראש הממשלה ואמר: "סומך על בית המשפט המחוזי שיוציא את הצדק לאור, וינקה את נתניהו מכל רבב".

ביום רביעי תושבע הממשלה וחבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) סיפר כי הוא לא יודע איזה תפקיד יקבל בממשלה החדשה, אך הדגיש כי הוא "עוסק בזה, חד משמעית, אפילו בצורה מסיבית. לאו דווקא מול ראש הממשלה אלא מול עצמי". הוא הסביר כי "מאוד הייתי רוצה להשפיע בעניינים כלכליים לכן סגן שר האוצר זו הייתה אופציה מבחינתי, אבל מאחר ואני חושב שעם ישראל כולו עומד לנגד עיני והיכולת שלי להוביל קואליציה גוברת, ולכן יו"ר קואליציה נראה יותר נכון מבחינתי בעת הזאת."

הוא סיפר כי הוא "צריך לשבת עם ראש הממשלה, לשוחח איתו, לדבר איתו ולהבין מה הכיוון", ואף חשף כי ראש הממשלה "לא בדיוק מודיע, הוא אומר שזה מה שהוא חושב שמתאים ואתה חייב להגיד כן". חבר הכנסת זוהר הוסיף ואמר כי הוא "הולך עם ראש הממשלה כבר הרבה מאוד שנים, יש בינינו קשר מאוד חזק ולכן לא אנסה להרוס את זה ולא אפגע בזה בשום אופן. אם הוא יחליט להטיל עליי את המשימה הזאת מן הסתם אני אקח אותה באהבה גדולה".

גולן יוכפז תהה האם הוא מבין מדוע יש הטוענים, גם בליכוד, כי ראש הממשלה נתניהו מתמקד בהישרדותו המשפטית. על כך ענה חבר הכנסת כי "מי שאומר דבר כזה שיפרוש מהליכוד מחר בבוקר כי הוא פשוט חוצפן". הוא הוסיף כי הוא "לא יודע אם מישהו אמר את זה, לא שמעתי אף אחד אומר את זה", אך הסביר כי "ראש הממשלה שלנו חטא חטא גדול בכך שהוא הצליח להשאיר את השלטון בידי הליכוד כל כך הרבה שנים, כלפי מתפקדי ומצביעי הליכוד כולנו מלאי הערכה כלפיו אבל כשאתה מדבר על כאלה שרוצים שילך, לפעמים מתוך הליכוד, הם צריכים להתנצל על מה שהם עושים כי הם פועלים בצורה אגואיסטית - לא ראש הממשלה. אני ראיתי 70% תמיכה בבנימין נתניהו".

הוא הוסיף להתייחס לטענות כלפי ראש הממשלה בכל הקשור לסעיפי ההסכם - הועדה למינוי שופטים כמו גם הניסיון לדחות מינוי בכירים בחצי שנה, ביניהם המפכ"ל ופרקליט המדינה. ח"כ זוהר אמר כי "הדבר הזה הוא הכי מופרך שאפשר לחשוב כי זה מנותק מהמציאות. אדם שדווקא הולך למשפט, הוא צריך לנסות לרצות את המערכת, להראות למערכת שהוא איתה ולא מבקר אותה, שהוא מחבק אותה כדי חלילה לא לחטוף. אז בנימין נתניהו עושה מה שטוב למצביעי הימין שבחרו בו פעם אחר פעם, שזה שיפור וריסון המערכת המשפטית שאנחנו יודעים כבר שהיא איבדה כל פרופורציה".

"זה עבודה מסיבית שהוא עושה בכל מה שקשור לענייני ארץ ישראל שזה לא דבר מובן מאליו כולל החלת ריבונות. את הדברים הללו בסופו של יום אם אתה עושה, אתה לא מאתרג את עצמך, מבסס את עצמך מבחינה משפטית. ההפך, אתה מחמיר את עצמך ומסכן את עצמך, בנימין נתניהו הלכה למעשה. לא רק שהוא לא שומר על עצמו כמו אנשים מנסים לומר וזה שקר מופרך, אלא הוא מוכן להקריב את עצמו ומשלם מחיר גם ברדיפה הפוליטית נגדו במשך הרבה מאוד שנים, שגם הפכה לרדיפה משפטית בגלל העמדות הימניות שלו", הוסיף.

"פעמים רבות אויימנו על ידי בית המשפט"

בהמשך דבריו, חבר הכנסת זוהר התייחס לנאום ראש הממשלה בו הכריז כי אם אם בית המשפט העליון יתערב בהסכם הקואליציוני או בשאלת כהונתו - נצא לבחירות רביעיות. לטעמו, "כל מה שעשה ראש הממשלה בהתנהלות שלו מול בג"ץ זו הייתה התנהלות גאונית. הלכה למעשה הוא יהיה ראש הממשלה עכשיו לשנה וחצי ואף אחד לא יוכל למנוע את זה". הוא אף הודה כי הוא לא ידע האם שופטי בג"ץ יחליטו לדחות את העתירות, "שמעתי הרבה מאוד שמועות ששופטי בית המשפט העליון חוששים ולא יודעים".

לדעתו, ראש הממשלה "הבהיר לבית המשפט בצורה הכי ברורה – 'אתם רוצים להתערב? אנחנו נלך לבחירות מי צודק אנחנו או אתם'. בית המשפט העליון פחד מזה ובגלל זה הכריע את מה שהכריע", ותהה: "אתם חושבים שבית המשפט העליון הביא החלטה שמשקפת את הצדק מבחינתו? אם הם היו פוסקים נגד ראש הממשלה וההסכם הקואליציוני, היינו במערכת בחירות עכשיו. בית המשפט העליון לא רצה לחשוף את עצמו למצב בו הולכים לבחירות על החלטה שלו ,כי הוא ידע שאם היה מקבל החלטה כזו הציבור היה מוקיע אותו".

גולן יוכפז תהה האם ח"כ טוען שהאיום של ראש הממשלה הוא שהוביל את בית המשפט העליון להחליט את החלטתו, שבית המשפט נכנע לאיומים. חבר הכנסת נמנע משימוש במונח 'איום' ואמר כי מדובר בפרישת העובדות "בפני כולם וכל אחד מקבל את ההחלטות כמו שהוא מבין. אני סומך על בית המשפט המחוזי שיוצא את הצדק לאור ויוכיח שנתניהו בסופו של דבר נקי ללא רבב. אני מוכן שתשתמש במונח איום, אבל פעמים רבות אויימנו על ידי בית המשפט, אם לא בפה מלא – ברמז. זה בסדר, אנחנו מורגלים".

העיתונאית הוותיקה אילה חסון חשפה בסוף השבוע פרטים על פרשה מטלטלת הנוגעת ליועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט וח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן). חבר הכנסת התייחס לנושא וביקש לעשות הפרדה גדולה ומשמעותית בין עבודת היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט בענייני עבודת הממשל היום-יומיים, לבין התהליך המשפטי נגד נתניהו כי שם הוא חטא חטא גדול, בכך שהלך בעיניים עצומות אחר שי ניצן שהיה בעצם המוביל, המוציא והמביא בכל מה שקשור. שי ניצן הוביל את התהליך ומנדלבליט נשבה בקסמו".

ענת דוידוב ציינה בפני חבר הכנסת כי על הפרשייה המדובר חל חוק ההתיישנות אך הוא השיב כי "יכול להיות שיש התיישנות ויכול להיות שלא, בכל מקרה האינפורמציה שכמובן הוצגה בציבור היא לא נעימה -היא מטרידה. צריך כמובן לבחון ולבדוק אותה, כפי שבודקים אותנו בימין על ימין ועל שמאל, אני מניח שבעניין הזה יעשו בדיוק את אותה בדיקה". עוד אמר זוהר כי הוא "באופן אישי לא עכשיו חושב שהדבר הזה ישנה את המערכת המשפטית, כי היא מצריכה טיפול הרבה יותר מעמיק ממה שאנשים חושבים. לא ברמה של לעשות מהפכה כמו שאנשים חושבים, אבל היא צריכה תיקון. היא צריכה להגיע למצב שהיא משנה את דרכיה שכרון הכוח חייב קצת להיות יותר מנוטרל כי כרגע מערכת המשפט נוטה לחשוב שהיא זו שמחליטה ונבחרה והיא זו שצריכה להוביל את המדיניות במדינת ישראל".

לסיום, הביע את דעתו על המינוי המסתמן של ח"כ אמיר אוחנה לשר לביטחון פנים: "אני חושב שההכרעה לגבי מי יהיה שר הבט"פ טרם נפלה אבל כל מי שיתמנה, בין אם אמיר אוחנה או מירי רגב או כל ח"כ אחר מהליכוד, אני אברך אותם ואני אשתף איתם פעולה ואעזור להם להיות הרבה יותר טובים בתפקידם, מקווה אולי בתור יו"ר הקואליציה של כולם. נחכה ונראה".

עריכה: עופרי גליכמן, רדיו 103FM

מיקי זוהר בנימין נתניהו רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד