כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הטיוטה הראשונית

פרסום ראשון: הישג ל'יהדות התורה' במו"מ: הממשלה תקים מנהלת חרדים

ביוזמת חבר הכנסת מקלב שמיועד להשתדרג בממשלה המתהווה לתפקיד סגן שר, תוקם מנהלת חרדים שתפעל לגבש תכנית כלכלית חברתית לציבור החרדי בראשה הוא בעצמו יעמוד | היום הוא צפוי להכריע באיזה משרד משפיע יותר יכהן כסגן שר | 'בחדרי חרדים' עם הטיוטה הראשונית

פרסום ראשון: הישג ל'יהדות התורה' במו"מ: הממשלה תקים מנהלת חרדים
אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

בעוד המו"מ בין סיעת 'יהדות התורה' לליכוד נמצא בשלביו הסופיים, הושגה הסכמה ראשונית בין הסיעות על הקמת 'מנהלת חרדים' שתפעל לגבש תוכנית כלכלית חברתית לציבור החרדי, שבראשה צפוי לעמוד חבר הכנסת אורי מקלב, שמיועד לכהן כסגן שר באחד ממשרדי הממשלה.

על פי טיוטה ראשונית שגובשה בין צוותי המו"מ והגיעה לידי 'בחדרי חרדים', ניתן לשרטט את דרכי הפעולה של המנהלת, ואת המטרות שהיא תנסה לקדם, לצד תקציב משמעותי שטרם נקבע וצפוי ללוות את המערכת הממשלתית בשנים הבאות.

על פי אותה הטיוטה; ה'רשות לפיתוח כלכלי - חברתי של הציבור החרדי', תוקם כאגף בתוך משרד ראש הממשלה. שתפקידה תהיה לגבש אסטרטגיה ומדניות ממשלתית בנושא החברתי והכלכלי של הציבור החרדי, כולל פתרונות למצוקת חברתיות וכלכליות של המגזר.

כיוון שמדובר רק בטיוטה ראשונית, ניתן להעריך שהצעת המחליטים הסופית שתעלה לאישור הממשלה תהיה פרטנית יותר, כשהמטרה של המנהלת היא "להטמיע הדגשים חרדים בכל משרד שקשור לציבור החרדי", כפי שמגדיר חה"כ אורי מקלב שצפוי לעמוד בראש המנהלת.

לרשות יועמד תקציב משמעותי שיהיה חלק מבסיס התקציב במשרד ראש הממשלה, כשבנוסף יסכמו כי תוקם מועצה ציבורית שתשמש כגורם מייעץ בגיבוש המדיניות של המנהלת, בראש המועצה יעמוד מנכ"ל משרד ראש הממשלה ובו ישמשו 20 חברים, נציגי משרדי הממשלה, יזמים עסקיים וחברתיים ונציגי ציבור מהמגזר החרדי.

נציין כי הפרטים עוד צפויים להשתנות עם גיבוש הסיכום הסופי, כשגם מיקום המנהלת צפוי להתחלף בין משרדים. כאשר חבר הכנסת אורי מקלב שהכריז על הקמתה טרם הכריע באיזה תפקיד ישמש בכנסת הבאה, כשלעת עתה הוא מתבלט בין סגן שר במשרד ראש הממשלה לתפקיד סגן שר התחבורה. ב'יהדות התורה' אומרים ל'בחדרי חרדים' כי ההכרעה הסופית תתקבל עוד היום.

אורי מקלב תוכנית כלכלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד