כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בגלל העזיבה של ליצמן?

מנכ"ל משרד הבריאות הודיע על סיום תפקידו

לאחר שהודיע כי הוא שוקל לפרוש מתפקידו, מודיע היום מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב לראש הממשלה ולשר הבריאות על רצונו לפרוש מהתפקיד

מנכ"ל משרד הבריאות הודיע על סיום תפקידו
בר סימן טוב וליצמן צילום: Hadas Parush/Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, ומי שהפך לפנים של משבר הקורונה בישראל, מודיע על רצונו לפרוש.

כבר בשבוע שעבר דווח בכלי התקשורת כי בר סימן טוב שוקל לפרוש מתפקידו, כשעל פי מקורביו השיקול העיקרי שמניע את בר סימן טוב לפרוש הוא העזיבה של השר ליצמן את המשרד.

היום (שלישי), משגר בר סימן טוב מכתב לראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות המכהן ליצמן בו הוא מודיע על רצונו לפרוש.

"הודעתי היום לראש הממשלה ולשר הבריאות על רצוני לפרוש מתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות" נכתב בהודעה הלקונית שהוציא בר סימן טוב לכלי התקשורת. "אני גאה בשנותי כמנכ"ל ובפרט בהתמודדות עם משבר הקורונה. אני אשאר את הזמן הנדרש לצורך העברת מקל מסודרת ומאחל הצלחה לשר ולמנכ"ל הבאים" סיים.

עוד כתב בר סימן טוב כי "בתחילת המשבר שמנו לעצמנו מספר יעדים - הראשון הוא שכל אדם הנזקק לטיפול, ובפרט הנשמה, יקבל את הטיפול המצוין שהמערכת יודעת לתת. השני - שמדינת ישראל תהיה בקבוצת המדינות שמתמודדות היטב עם המשבר. עמדנו בשני יעדים אלה בהצלחה". עם זאת הבהיר כי "אל לנו לקבל הישגים אלה כמובנים מאליהם. המלאכה עדיין לא תמה".

"אבקש להודות לשר ליצמן על שנתן לי את ההזדמנות ומינה אותי לתפקיד. אני סבור כי שנות כהונת השר ליצמן ייזכרו כשנים של עשייה רבה לביצורה וקידומה של מערכת הבריאות בישראל למען כלל תושבי המדינה", הוסיף.

פרישתו של בר סימן טוב, שמונה לתפקיד על ידי שר הבריאות ליצמן לפני כחמש שנים, מגיעה לאחר שנראה כי מדינת ישראל צלחה בהצלחה את משבר הקורונה, כשהיא מציגה מספר נמוך מאוד של קורבנות לנגיף - בטח ביחס לשאר העולם. 

בר סימן טוב הוביל את ישראל להיות מדורגת במקום הראשון בעולם כמדינה הבטוחה ביותר לשהות בה בתקופת הקורונה. אחת ההחלטות שנתקבלו במערכת הבריאות ולמפרע התבררה כמצילת חיים, היתה סגירת שערי המדינה מכניסת זרים, הרבה לפני ששאר מדינות העולם המתקדמות הבינו כי אין מנוס מהצעד. 

הודעתו של בר סימן טוב מצטרפת להודעתו אמש של מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, על כוונתו לסיים את תפקידו עם כינונה של הממשלה החדשה וחילופי השרים. באב"ד שוחח עם ישראל כץ, המיועד לתפקיד שר האוצר, והשניים סיכמו כי מועד סיום תפקידו של מנכ"ל משרד האוצר יתואם בין הצדדים בהמשך.

שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן התייחס לעזיבתו של בר סימן טוב ושיגר הודעה: אני מבקש להביע הערכתי הגדולה לידידי משה בר סימן טוב, שהודיע לי על סיום תפקידו כמנכ”ל משרד הבריאות.

בשיחתי עמו היום שיבחתי אותו על עבודתו הנפלאה, השקעתו הרבה וההישגים הרבים למערכת הבריאות שנזקפים לזכותו, כמי שהיה שותף מלא ופעיל איתי כשר הבריאות, במשך חמש שנים רצופות ואינטנסיביות.

ראייתו המקצועית, יכולות הניהול ובעיקר ההבנה העמוקה של בר סימן טוב עם צורכי מערכת הבריאות, הם נכסים מהותיים, שתרמו לקידום וחיזוק הרפואה הציבורית בשנים האחרונות.

הוקרתי והערכתי למנכ”ל היוצא שניהל נכון ובאופן מעורר השתאות את משבר הקורונה. לאורך התקופה נדרשנו להכרעות לא קלות, כדי להוביל את מדינת ישראל לניצחון במאבק בנגיף קורונה. בעזרת השם, ובזכות תושייתו ואמות המידה המקצועיות שגילה ברסי, צלחנו עד כה את המשבר, בתקווה שכך יהיה גם בהמשך עד שנגיע בקרוב לנצחון מלא.

אני מאחל למשה בר סימן טוב הצלחה רבה בהמשך הדרך.

משה בר סימן טוב משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד