י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כל מה שחשוב לדעת לפני מעבר לניו יורק

ניו יורק היא העיר המאוכלסת ביותר בכל ארה"ב עם כמעט תשעה מילון תושבים. העיר מהווה מרכז עולמי ובינלאומי בתחום הכלכלה, טכנולוגיה, מסחר, אופנה ועוד. חברות בינלאומיות מכל העולם בחרו בעיר כ"מושבת האם" שלהן ובכך תרמו לעיר בעוד משרות אפשריות

כל מה שחשוב לדעת לפני מעבר לניו יורק
ניו יורק סיטי צילום: אבנטו אלמנט

העיר ניו יורק, המכונה בצדק ב"עיר האפשרויות הבלתי מוגבלות", מושכת אליה בכל שנה כרבע מיליון אנשים שעוברים לגור בה. העיר בה הכל זמין ובהישג יד מהווה ניו יורק כור היתוך למהגרים מכל העולם, כשברחובותיה ניתן לשמוע מגוון של שפות.

ניו יורק היא העיר המאוכלסת ביותר בכל ארה"ב עם כמעט תשעה מילון תושבים. העיר מהווה מרכז עולמי ובינלאומי בתחום הכלכלה, טכנולוגיה, מסחר, אופנה ועוד. חברות בינלאומיות מכל העולם בחרו בעיר כ"מושבת האם" שלהן ובכך תרמו לעיר בעוד משרות אפשריות.

יוקר המחייה בעיר

במעבר לעיר ניו יורק חשוב לקחת בחשבון שמדובר בעיר בעלת הוצאות מחייה גבוהות. גם השכר בעיר יהיה גבוה יותר עד ל-20% מהשכר אותו תקבלו בישראל ועדיין, המחייה בעיר בתחום הדיור, מצרכים והשירותים הציבוריים גבוה יותר מכל עיר אחרת בארה"ב. עלות המגורים והמחייה בכל חודש בממוצע בעיר היא כ-3,000 דולרים.

העיר מחולקת לחמישה אזורים מרכזיים הכוללים את מנהטן, ברוקלין, ברונקס, קווינס וסטטן איילנד. ההוצאות משתנות כמובן בין אזור לאזור. במנהטן ההוצאות הן הגבוהות ביותר לעומת אזורים כמו קווינס וברקולין. במעבר לניו יורק חשוב לבדוק האם אתם זכאים לסיוע במציאת מגורים ובכל אופן חשוב למצוא מגורים ואזור העומדים בתקציב שלכם.

לגבי שוק השכירות בניו יורק, חשוב להכיר שבתחום תיווך הדירות תמי התיווך חלים על השוכר ולא על המשכיר.

הכירו את הקהילה היהודית בניו יורק

יתרון נוסף במעבר של ישראלים לניו יורק נוגע לקהילה היהודית התומכת שיש בעיר. קהילה המסייעת ומקלה על ההתאקלמות בעיר. הקהילה היהודית של ניו יורק מונה מעל שני מיליון אנשים. לקהילה השפעה משמעותית בכל הנוגע לתרבות ולחברה בניו יורק. ברחבי ניו יורק ניתן למצוא מגוון רחב של מסעדות כשרות למהדרין, בתי כנסת ואת בתי חב"ד.

חשוב להסדיר את כל הנושאים הבירוקרטיים

בטרם המעבר לניו יורק חשוב להסדיר את כל הנושאים הבירוקרטיים ובראשם את אשרת העבודה. על מנת לשהות ולעבוד בעיר בצורה חוקית יש להצטייד באשרת עבודה. ברוב המקרים יהיה המעסיק שלכם אחראי על ויזת העבודה כשבמקרים אחרים ניתן אף לעבוד במסגרת של ויזת לימודים. התעלמות מנושא האשרות אינו מומלץ כשהרשויות בארה"ב עלולות להחליט על גירוש מהמדינה.

יש לקחת בחשבון שדרכון פורטוגלי מקנה ויזה לארצות הברית.

נושאים בירוקרטיים חשובים נוספים שחשוב לסדר כוללים את ביטוח הבריאות, פתיחת חשבון בנק וקבלת מספר ביטוח לאומי אמריקאי. אם נשלחתם לגור בעיר מטעם המעסיק בישראל יש ותהיו זכאים לפוליסת בריאות מטעמו. אם אתם אמורים לעבוד עבור חברה אמריקאית, מומלץ על רכישת פוליסת ביטוח לשהייה ממושכת בחו"ל עבורכם ועבור בני המשפחה שמצטרפים אליכם. בנוסף לאלו, חשוב כמובן לבדוק לעומק מהם שאר הזכויות העומדות לכם.

 

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד