י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"בהתרגשות גדולה"

נולד בריא ושלם: האברך התעקש ועשה חלאק'ה לבנו שמעון במירון

סיפור ישועה המתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים': כך הגיע האברך ממודיעין עילית למירון. הוא עבר את כל המחסומים בגלל הבטחה להגיע לרבי שמעון בר יוחאי ולחגוג חלאק'ה ביום ההילולא לילד 'שמעון' שלמרות חששות הרופאים כי ייוולד עם מום, הוא נולד בריא ונקרא על שם רבי שמעון

נולד בריא ושלם: האברך התעקש ועשה חלאק'ה לבנו שמעון במירון
הרב דב בלוי בחלאק'ה לבנו צילום: שוקי לרר

מנפלאות הרשב"י. גם אם אתם לא מפורסמים מספיק או בעלי קשרים, מתברר כי מי שבאמת מתעקש ורוצה בכל מאודו - מצליח להגיע ולחגוג חלאק'ה לבנו בהילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון בשנת תש"פ.  

הסיפור הוא על האברך הרב דב בלוי ממודיעין עילית, שכבר מילדותו נמצא בכל ל"ג בעומר במירון וסיפורו מרגש ומרטיט כל שומע. הסיפור הגיע ל'בחדרי חרדים' והוא מתחיל לפני למעלה משלוש שנים עת חבק הרב בלוי בן וקרא לו 'שמעון' על שם רבי שמעון בר יוחאי כהבטחה לנס שנעשה עם הילד. 

השנה שנת תשע"ז ורעייתו של הרב בלוי בחסדי שמים בהריון רביעי. הכל נראה כשורה בבדיקות השגרתיות. "בוקר אחד אנחנו הולכים לבדיקה שגרתית ומתבשרים כי הילד צפוי להיוולד עם מום ל"ע ואין כאן המקום להאריך" מספר האב.

הרב בלוי מספר את השתלשלות הדברים לכתב 'בחדרי חרדים' מבלי להיכנס לצנעת הפרט. "אנחנו כחרדים ואנשים מאמינים קיבלנו קבלות והמשכנו להתפלל שהכל ילך כשורה כמו הילדים הקודמים עליהם אנו מודים כל יום. כעבור כמה שבועות נסענו אני ואשתי למירון כדי להעתיר ולהתפלל אצל רבי שמעון וכשהייתי שם אמרתי: אם הילד הזה יצא בריא ושלם - אני מבטיח לקרוא לו 'שמעון'. 

הרב דב בלוי, עם הגר"א יוסף היום בציון. צילום: באדיבות המצלם

"נכנסנו גם לשר התורה הגר"ח קנייבסקי לבקש ברכה והוא אכן בירך שהכל כשורה. שאלתי את הרב האם לעשות בדיקות שגרתיות והוא אמר לי תמשיכו רגיל וכך הגענו עד הלידה" מספר הרב בלוי. 

"הגענו לבית חולים והילד נולד בשעה טובה ומוצלחת בלי שום מום כפי שראינו בתחילה, אני שהגעתי עם כל התיק הרפואי, הראיתי לרופא ושאלתי שוב האם הכל כשורה הוא אמר לי אתה נורמלי אם הילד שלך היה במצב שהגדירו אותו הוא היה מחובר עכשיו להמון מכשירים מונשם קראתי בקול 'הודו להשם כי טוב כי לעולם חסדו'".

כמובן שאת ההבטחה קיימנו והילד נקרא בסיעתא דשמיא "שמעון".

באתי בל"ג בעומר שלושה שבועות אחרי הלידה למירון והודיתי לבורא עולם ובזכות רבי שמעון שפעל בעבורנו והבטחתי בלי נדר להעלות את בני בשנת תש"פ בל"ג בעומר לחלאק'ה במירון.

"כשהבטחתי" מספר הרב בלוי "אף אחד לא חלם שבשנת תש"פ תהיה מגפה שתשתולל בכל העולם וייאלצו לסגור את קברו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי ושלא יתנו אישורים לעלות ולקיים את החלאק'ה כמידי שנה, ואכן בחודש האחרון לא נחתי לרגע ניסיתי הכל עם כל חברי הכנסת מכל המפלגות ולא הצלחתי להשיג אישור, כולם אמרו לי אין סיכוי". 

"קמתי היום בבוקר ונסעתי, בכל מחסום סיפרתי לשוטרים את הסיפור וכולם נתנו לי לעבור, עד שהגעתי למחסום האחרון שם שמעו את המקרה וחיכינו שעתיים ובזכות אחד השוטרים הוא העלה אותי עד הציון ברכב שלו, שם ערכנו את החלאק'ה בהתרגשות גדולה, שאני מודה לה' ולרבי שמעון שעזר לי פעמיים גם בלידה וגם להגיע אליו ביום היארצייט". 

הרב דב בלוי, עם בנו שמעון היום בציון. צילום: באדיבות המצלם

 

רבי שמעון בר יוחאי ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד