ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
השנאה מרימה ראש

2019: שיא היסטורי של תקריות אנטישמיות בארה"ב

בדו"ח השנתי של הליגה נגד השמצה תועדו למעלה מ-2100 תקריות על רקע שנאה אנטישמית; גידול של 56 אחוזים במקרי התקיפה, חמישה מקרי מוות. זהו המספר הגבוה ביותר של תקריות אנטישמיות מאז הן תועדו

2019: שיא היסטורי של תקריות אנטישמיות בארה"ב
תקיפה על רקע אנטישמי צילום: צילום מסך

הקהילה היהודית בארה"ב חוותה בשנה שעברה את המספר הגבוה ביותר של תקריות אנטישמיות שנרשמו מאז החל התיעוד בשנת 1979. עפ"י נתונים עדכניים של הליגה נגד השמצה, ברחבי ארה"ב תועדו ב-2019 יותר מ-2100 מקרים של תקיפה, השחתת רכוש והטרדה על רקע אנטישמי.

שיא זה של כל הזמנים, נרשם במקביל להתמודדות עם מתקפות אנטישמיות זדוניות וקטלניות נגד קהילות יהודיות בפאווי, ג'רזי סיטי ומונסי ועם גל של תקיפות אלימות בברוקלין.

הדו"ח השנתי של הליגה נגד השמצה בנושא תקריות אנטישמיות לשנת 2019, שמתפרסם היום, מצא כי הסך הכולל של התקריות האנטישמיות ב-2019 גדל ב-12 אחוזים לעומת השנה הקודמת, כאשר גידול מטריד של 56 אחוזים נרשם במקרי התקיפה. במסגרת הדו"ח נמצא כי מדי יום מתרחשות בממוצע 6 תקריות אנטישמיות בארה"ב – הרמה הגבוהה ביותר של פעילות אנטישמית שאי פעם תועדה ע"י הליגה נגד השמצה.

תיעוד המקרים בשנה זו כלל 5 מקרי מוות הקשורים במישרין לאלימות אנטישמית ו-91 איש נוספים שהותקפו פיזית. תקריות דווחו בכל אחת מ-48 מדינות ארה"ב ובוושינגטון הבירה. יותר ממחצית מאירועי התקיפה ברחבי ארה"ב אירעו בחמשת הרובעים של העיר ניו יורק, כולל 25 בברוקלין לבדה.

"זו הייתה שנה חסרת תקדים מבחינת הפעילות האנטישמית וקהילות יהודיות רבות ברחבי ארה"ב חוו בה מפגשים ישירים עם שנאה", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "הדבר תרם להתגברות מפלס הפחד והחרדה בקהילות שלנו. אנו מחויבים להיאבק כנגד גל גובר זה של שנאה ובדעתנו לפעול בצורה נחושה עוד יותר מול נבחרי ציבור, בתי ספר וקהילות במטרה להפסיק את מעגל השנאה."

ב-2019 תועד ע"י הליגה נגד השמצה סך של 2107 תקריות אנטישמיות ברחבי ארה"ב, גידול של 12 אחוזים לעומת מספר התקריות - 1879 תקריות - שתועדו ב-2018.

אנטישמיות הליגה נגד השמצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד