י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סוער בליקווד • צפו

התנכלות מכוונת? השכנים צעקו "נאצים, גסטאפו" לעבר השוטרים בלייקווד שבאו לעצור את הרב • צפו

סיפור בו רב וכומר הגישו תביעה נגד ההגבלות שהטיל המושל, הוביל למעצרו של הרב • תושבים: "המושל רצה לנקום ברב שתבע אותו, עם הכומר הוא לא מעז להסתבך" • ההגבלות הוטלו על רקע הנתונים של מעל 80 אלף מתים בארה"ב מנגיף הקורונה • צפו

התנכלות מכוונת? השכנים צעקו "נאצים, גסטאפו" לעבר השוטרים בלייקווד שבאו לעצור את הרב • צפו
מעצר הרב בליקווד צילום: צילום מסך

הרב ישראל קנופלר מלייקווד, הצטרף לקווין רובינסון, כומר קתולי מכנסיית סנט אנתוני בצפון קלדוול, ויחד השניים תבעו בשבוע שעבר את מושל ניו ג'רזי פיל מרפי על הוראות השהייה בבית. בתביעה נטען, כי איסור המדינה על שירותי דת במהלך התפרצות נגיף הקורונה נוגד את החוקה האמריקאית.

אתמול הגיעו שוטרים למקום בו היה הרב, ועצרו אותו לקול מחאות של חרדים תושבי המקום, שצעקו לעברם של השוטרים "נאצים גסטאפו".

אחד מתושבי המקום סיפר ל"בחדרי חרדים" על המעצר. "המושל רצה לנקום ברב שתבע אותו, עם הכומר הוא לא מעז להסתבך, אז הוא ביקש מהמשטרה לעצור את הרב כנקמה, השוטרים חיכו לשעת כושר בו הרב יעבור על אחד מהוראות של איסור התקהלות בשל נגיף הקורונה, ועצרו אותו, זה נראה שהם עצרו אותו ללא סיבה, רק כדי לספק את יצר הנקמה על התביעה שהגיש נגד המושל".

בתביעה טענו הרב והכומר, כי בתי הכנסת ולהבדיל - הכנסיות, יכולים לשמור את ההוראות של התרחקות חברתית בנקל, בדיוק כמו ששומרים על הכללים בחלק מהעסקים שכן קיבלו אישור מהמושל והוחרגו מההרחקות.

המושל מרפי הוציא את ההוראה בצו מנהלי ב-21 במרץ, בצו נאמר כי יש איסור של כל התכנסות של אנשים עם כמה החרגות, אך אלו לא כוללות שירותי דת כמו בתי כנסת או כנסיות. התביעה הוגשה ביום שני שבוע שעבר על רקע הפרסומים בארצות הברית על מעל 80,000 מתים מנגיף הקורונה.

משטרת לייקווד קורונה הגבלות מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד