ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
סיפור הפריצה למירון

"המשטרה לא השתלטה; תחושה של תוהו ובוהו במקום"

כך חדרה קבוצה של מאות חסידים למתחם הציון של רשב"י והביאה לאנדרלמוסיה ולמעצרים בכמות מסיבית • עד ראייה ל'בחדרי': "אנשים מהקבוצה זרקו חפצים ומכל הבא ליד לעבר השוטרים"

"המשטרה לא השתלטה; תחושה של תוהו ובוהו במקום"
העימות עם השוטרים צילום: דוברות המשטרה

קבוצה עם מאות חסידים הצליחה לפלס דרכה בשעות אחה"צ (שלישי) בדרכים צדדיות לקבר הרשב"י במירון. לשוטרים הבודדים שהיו במתחם לא היה סיכוי לפנות מאות בני אדם, לכן הם נאלצו להזעיק תגבורת של כוחות משטרה נוספים.

בשלב זה, בטרם הגיעו כוחות משטרה נוספים, הצליחו אנשי הקבוצה להיכנס לתוך המתחם עצמו ואז התפתחה קטטה בין השוטרים לבין הקבוצה. לפי דוברות המשטרה, אנשים מהקבוצה זרקו חפצים ומכל הבא ליד לעבר השוטרים. כוחות המשטרה שהגיעו לתגבר את השמירה היו צריכים להוציא אנשים בכוח מתוך המבנה והאירוע יצא מכלל שליטה כשנעצרו למעלה מ-300 חסידים.

אדם נוסף, שהיה בהר בתור עובד ולכן סירב לחשוף את שמו, אמר ל'בחדרי', "הייתה תחושה של תוהו ובוהו במקום. המשטרה לא הצליחה להתמודד עם כמויות האנשים שהגיעו. הם הוציאו אחד, ושניים אחרים חזרו פנימה ולכן הייתה כמות כזאת מסיבית של מעצרים".

בשיחות של חלק מחברי הקבוצה עם כתב 'בחדרי', לדברי אותם חסידים ששוחחנו איתם, הם הדגישו שלא הגיעו כדי לעורר פרובוקציה מלכתחילה, אלא הם מוכנים למסור את גופם ונפשם בשביל להגיע לקבר הרשב"י ביום ההילולה שלו. עוד הוסיפו, כי הם מאמינים בכל ליבם שזה הדבר הנכון לעשות ובמיוחד שלא נשקלו אופציות לתת מענה כלשהו כדי שיוכלו להגיע לקבר הרשב"י ביום הזה.

אפשר לשפוט אותם על הדרך שבה הם בחרו להגיע, אולם כשנכסים איתם לשיחה, הם מתלוננים על כך שיש רשימת מקורבים שזכתה לקבל אישור. בעוד הם, "החסידיים האמתיים של ר' שמעון בר יוחאי", לא יכולים להגיע ולהתפלל ביום עתיר זכויות וישועות מבחינתם.

יוסי, אחד מהאנשים ומחברי הקבוצה שעוכב על ידי המשטרה, סיפר לנו כשהוא נמצא בתוך אוטובוס של המשטרה שפינה אותם, "אתם צריכים להבין, אני נשוי כבר 12 שנים, היינו זוג חשוך ילדים. מה שלא עשינו, כל הסגולות והטיפולים ולא הצלחנו לחבוק אפילו ילד אחד. לפני ארבע שנים הייתי אצל ר' שימען ושנה לאחר מכן אשתי ילדה ברוך ה". הגענו להודות. אף אחד לא יכול בכלל להבין את החובה שאני מרגיש להגיע לכאן בל"ג בעומר. מוכן למסור את הנפש בשביל זה".

נחמן שניצר, אחד מעדי הראייה שהוא בעצמו אב לילד חלאקה, סיפר ל'בחדרי': "הציבור מסר עצמו בשביל לעשות חלאקה לילדים. צריכים להבין, חלאקה זה כמו מצות בפסח. אמרתי להם לא להגיע. הרבה אנשים שחייבים עצמם לר' שמעון הסכימו להתאבד בשביל להגיע בל"ג בעומר. היה צריך למצוא פתרון בשבילם. המשטרה לא אשמה, אבל צריך לחשוב אלף פעם לא להגיע לעימות עם הציבור זה היה מרגיע הרבה בלאגן. הציבור הגיע למחות, הוא לא הגיע לאכול קיגעל במירון. היה מיותר כל הסיפור הזה, אם רק היו דואגים לילדי החלאקה. חבל שהסתיים בצורה שכזאת".

משטרת ישראל מסרה בתגובה כי, "כי בהתאם לתקנות, לא תתאפשר כניסה לשטח ההר, "אנו קוראים לציבור שלא להגיע למקום, לקיים את התקנות וההוראות שנועדו למנוע הדבקה המונית במלואן ולהישמע להוראות השוטרים".

לג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד