ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לאחר שהגעתם ארצה נדחתה

אחרי הסרת הסגר: עשרות ישראלים ועולים נחתו בישראל

עשרות ישראלים ובהם גם עולים חדשים מארגנטינה נחתו אתמול בישראל לאחר שהגעתם ארצה נדחתה בשל הסגר שהוטל על המדינה בעקבות נגיף הקורונה | הטיסה לא היתה ישירה וכללה שלוש חברות טיסה

אחרי הסרת הסגר: עשרות ישראלים ועולים נחתו בישראל
אנשים ממתינים לטיסה צילום: באדיבות המצלם

בפעילות משותפת של וועד הקהילות בארגנטינה ושגרירות ישראל חולצו אתמול (שלישי) בשעות הצהריים עשרות ישראלים שנותרו בארגנטינה מאז ההסגר במדינה.

לנוסעים הצטרפו עשרות עולים חדשים שהמתינו חודשים לאישור טיסתם ארצה. הטיסות היו בשלושה שלבים, כל שלב נעשה על ידי חברת תעופה שונה. בטיסה היו מטיילים מדרום אמריקה ומשפחות שנסעו לחגוג את חג הפסח בחיק משפחתם, ונותרו ללא אפשרות של חזרה לביתם, בשל סגירת השערים האוויריים ובהעדר טיסות.

הטיסה מבואנוס איירס לת"א כאמור, לא היתה ישירה וכללה עצירות ביניים בסאו פאולו ובפריז. הטיסה יצאה אתמול והתבצע על ידי חברת LATAM. הטיסה מסאו פאולו לפריז התבצעה על ידי חברת התעופה אייר פרנס. והטיסה מפריז לת"א, היתה על ידי חברת ישראייר.

מחיר הטיסה המיוחדת עמד על 1,885 דולר לנוסע הכולל מיסי נמל, דלק, כבודה, ארוחות ושתיה קלה בשירות מחלקת תיירים.

נשיא וועד הקהילות הרב אליהו המרה אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי זו היתה יוזמה של הקהילה המקומית שפנתה לוועד הקהילות במטרה לרכז את כל המשפחות היהודיות שהגיעו לשמחות ולחגים, ונשארו תקועים בארגנטינה.

בתוך כמה שעות מרגע ההתארגנות נרשמו למעלה מ-150 איש מהקהילה הדתית בבואנוס איירס, הטיסה התמלאה מעבר למצופה ומשפחות רבות נותרו מאחור, הקהילה פנתה ל'אמסלם טורס' לשוב ולארגן טיסה שנייה דבר שתחילה היה נראה כלא אפשרי בשל העלויות הגבוהות, על פי אנשי הקהילה היהודית, הם מתארגנים לטיסה נוספת, ואל בני הקהילה הצטרפו עשרות מטיילים.

הסוכנות היהודית נענתה לפניית הקהילה בבואנוס איירס עבור המשפחות שעשו את כל תהליך העליה, שהיו כחודשיים על מזוודות, וקנתה עבורם מקומות בטיסה הייחודית.

וועד הקהילות הודה בשם הקהילה היהודיות בארגנטינה לשגרירות ישראל, והקונסוליה על הטיפול המסור במאות הפניות.

מטעם השגרירות הישראלית בארגנטינה נמסר לתקשורת כי "על המטוס היו 89 נוסעים שיעדם הסופי הוא תל אביב, בהם 25 עולים חדשים. זו טיסת החילוץ השניה שיצאה מבואנוס איירס בחודש האחרון. שתי הטיסות אורגנו על ידי חברת אמסלם טורס. שגרירות ישראל בארגנטינה סייעה לאזרחים הישראלים בהשגת האישורים הדרושים על מנת להגיע לשדה התעופה מרחבי ארגנטינה בה עדיין שורר עוצר בשל משבר הקורונה."

גלית רונן, שגרירת ישראל בארגנטינה, אשר הגיעה יחד עם צוות השגרירות לשדה התעופה אמרה: "אנו שמחים לראות עוד מטוס מחזיר ארצה את אזרחינו. השגרירות עשתה לילות כימים לאפשר זאת ואנו שמחים שמאמצינו נשאו פרי".

יהודים ארגנטינה עלייה לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד