י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
102 שנה אחרי השפעת הספרדית

לא ייאמן: בת ה-113 שרדה את הקורונה

קשישה בת 113 המוגדרת כאישה המבוגרת ביותר בספרד החלימה מנגיף הקורונה וסיפרה כי "השתעממה" בבידוד הממושך | היא שרדה גם את השפעת הספרדית שהתפרצה לפני 102 שנה והמיתה רבים בעולם 

לא ייאמן: בת ה-113 שרדה את הקורונה
אילוסטרציה צילום: pexels

אשה בת 113, המבוגרת ביותר בספרד, שרדה את נגיף הקורונה ונמצאת במצב טוב. כך לפי בית האבות בו היא שוהה. הקשישה מריה ברניאס היתה מאד "משועממת" כשהיא היתה בבידוד בחדרה.

מריה ברניאס בת ה-113 "התאוששה בצורה מדהימה מאז שנדבקה בנגיף הקורונה בחודש מרץ". כך אמרה בתה רוזה לכתבים בספרד. "היא הייתה בכושר ורצתה לדבר, לאחר שהשתעממה מאוד במהלך שבועות של בידוד בבית האבות שלה" הוסיפה בתה.

בתיעוד בערוץ הטלוויזיה TV3 הספרדי. ברניאס מהעיר אולוט בחבל קטלוניה, תיארה את הצוות כ"חביב מאוד, ומאוד קשוב" ואמרה שהיא ברת מזל שהחלימה.

דוברת בית האבות אמרה לסוכנות הידיעות AFP כי מריה נמצאת במצב מעולה.

הדוברת אמרה אתמול (שלישי) כי "היא מרגישה טוב עכשיו. היא ביצעה בדיקה בשבוע שעבר והתוצאה הייתה שלילית".

ברניאס נולדה בסן פרנסיסקו בשנת 1907 להורים ממוצא ספרדי, ועברה לגור בספרד עם משפחתה בגיל שמונה, היא שרדה גם את מגיפת השפעת הספרדית בשנת 1918 וגם את מלחמת האזרחים בספרד. יש לה שלושה ילדים, אחד-עשר נכדים (אחד מהם כיום בן 60) ו-13 נינים.

קשישים פגיעים במיוחד לנגיף הקורונה, דוברת בית האבות אמרה כי המגיפה גבתה את חייהם של מספר דיירים בבית האבות, חוץ מהקשישה בת 113, שתי קשישות נוספות בספרד החלימו מנגיף הקורונה, אחת בגיל 101, ואחת נוספת בת 107.

קורונה ספרד קשישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד