י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הרוב שמרו על ההנחיות

ירידה של 90 אחוז בזיהום האוויר בל"ג בעומר

בדיקת המשרד להגנת הסביבה: ביטול המדורות בשל ההנחיות הנוגעות להתפשטות קורונה הוביל את ריכוזי זיהום האוויר במרבית תחנות הניטור ברחבי הארץ לירידה של עד 90% ביחס לל"ג בעומר של שנה שעברה

ירידה של 90 אחוז בזיהום האוויר בל"ג בעומר
ילד במדורה, אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

בעקבות התקנות לשעת חירום אשר אסרו על קיום מדורות השנה בכל רחבי הארץ, במשרד להגנת הסביבה מדווחים הדבר הביא לירידה של עד 90% בזיהום האוויר ביחס לל"ג בעומר בשנה שעברה.

רוב הציבור בישראל מילא השנה אחר ההנחיות והתקנות לשעת חירום, כך מסתבר, והדבר בא לידי ביטוי בנתוני ריכוזי המזהמים בארץ.

ממדידות איכות האוויר שביצע המערך הארצי לניטור אוויר במשרד להגנת הסביבה עולה, כי בכל התחנות שנבדקו המודדות חלקיקי PM2.5, שהם ברובם חלקיקי שריפה המסוכנים לבריאות האדם, נרשמה ירידה חדה של עשרות אחוזים. בהשוואה לל"ג בעומר 2019 שיעור הירידה הגיע אף לעד כ-90%.

מבין התחנות שנבדקו, המהוות בדיקה מדגמית של אזורים שונים בישראל, נרשמה עלייה משמעותית בתחנת קטורה, של 149% בהשוואה לל"ג בעומר 2019, אך נראה כי מדובר באירוע מקומי בתחנה זו ואין בכך כדי להעיד על האזור כולו.

במדידת חלקיקי PM10 (חלקיקים גדולים יותר), נמדדו ריכוזים מרביים הנמוכים בעשרות אחוזים ביחס לל"ג בעומר בשנה שעברה.

במספר תחנות נרשמו ריכוזים הגבוהים ביחס ליום בהיר רגיל – העומדים בממוצע על 30 מק"ג/מ"ק ב-2.5 מיקרון ו-60 מק"ג/מ"ק ב-10 מיקרון). יש לזכור כי ערכים אלה מושפעים גם מערכי הלחות הגבוהים ששררו במישור החוף השפלה הפנימית וצפון הנגב (באר שבע). ריכוזי החלקיקים הנמדדים מושפעים בין השאר ממיקום המדורות יחסית לתחנת הניטור ובתנאים המטאורולוגיים כגון: כיוון ומהירות הרוח ותנאי הערבול באטמוספירה.

 

זיהום אוויר ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד