י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
למחרת הלוויה המצמררת

האב ששיכל את בנו: "תודה לעם ישראל"

ברוך בן יגאל, ששיכל את בנו לוחם סיירת גולני שנרצח מפגיעת אבן בראשו, העלה הבוקר סרטון בו הודה לעם ישראל על ההודעות המחזקות ששולחים לו: "לא ישנתי כל הלילה. תודה על ההודעות מחממות את הלב. קשה לי, זה מחזק אותי"

האב ששיכל את בנו: "תודה לעם ישראל"
ברוך בן יגאל בהלוויית בנו צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

למחרת הלווית בנו עם תחילת השבעה, בקול חנוק מדמעות, ברוך בן יגאל, אביו של עמית בן יגאל הי"ד, שנרצח אתמול על ידי מחבל שהשליך עליו אבן ירושלמית מקומת הגג בכפר יעבד - מודה לעם ישראל על התמיכה.

בסרטון שהעלה האב לפייסבוק אמר: "עם ישראל היקר רציתי להגיד לתודה רבה על התמיכה. לא ישנתי כל הלילה. תודה על ההודעות מחממות את הלב. קשה לי, זה מחזק אותי".

אתמול הובא סמל ראשון עמית בן יגאל הי"ד למנוחת עולמים בבאר יעקב. כשרבים מבני משפחתו וחבריו מלווים אותו בדרכו האחרונה.

האב ספד לו מרורים ואמר לו: "היית צריך לקבור אותי ולא אני אותך. בשנייה הראשונה שיצאת לאוויר העולם התאהבתי בך. אמרתי לך 'נעים מאוד, אני אבא שלך'. אבא שלי, שאתה קרוי על שמו, ישמור עליך. בשעה 6:30 בבוקר הפכתי להיות איש אומלל, איש שאין לו כלום. היו לי 21 שנים איתך, 21 שנים של שמחה. איפה לא היינו ביחד. אני לא יודע איך מתחילים את החיים. אני שבור. הבטחת לי שתשמור על עצמך. התקשרת אליי מפולין, ביקשת שאחתום לך, לא סירבתי לך וחתמתי לך ואז קפצת עליי והשתוללת 'איזה כיף', כאילו זכית במפעל הפיס. יש לי ילד אחד, אני גאה בו. אין לנו מדינה אחרת, גם עם המחיר הכבד ששילמתי. אני עכשיו אדם בודד. לבד".

אמו נאוה ספדה לו ואמרה: "בן בכור שלי, אתמול התקשרת אליי ואמר לי 'אמא, אני נכנס למבצע', אמרתי לך שתשמור על עצמך כמו שאתה יודע. הדלקתי לך נר. חינכתי אותך לטוב ביותר, אמרתי לך 100%, וקצת פחות, אתה הוספת ל-100% האלה עוד 20%. בתוך ה-20% אתה קיבלת אבן. הבן שלי מתחת לאדמה. שנתיים אנחנו מחפשים בית, כדי שתהיה לך פינה חמה. היינו מדברים כמו חברים. ביום הזיכרון האחרון, לא הייתה לאנשים את האפשרות ללכת לבית העלמין. עשיתי את יום הזיכרון אצלנו בשכונה. ולא חשבתי שזה יילך איתי לכל שנה. איזה מלאך, איזה יפה אתה עמית. אנחנו כבר לא נצטרך בית גדול. אמרת לי: 'אמא, אני כל כך אוהב אותך וכל כך מעריך אותך'. היום בבוקר התעוררתי עם המשפט 'ברוך דיין האמת'. השתנו לי החיים, ילד בכור שלי, ילד אהוב שלי. אנחנו נשמור על הגחלת שלך, על השמחה ועל הנתינה".

שר הביטחון נפתלי בנט הגיע בשם הממשלה להלווית הלוחם ואמר, "ראיתי את סרטי הווידאו של עמית, כל כך חי, זה שמרים את כל הצוות ויודע שהשמחה מדבקת. הוא היה צעיר, אבל לא היה תמים. ערב יום הזיכרון הוא כתב: 'משהו באמת לקח לי את הלב, נתן לו מכה חזקה והחזיר אותו פנים', ואז הוא כתב את המשפט הכי חשוב: 'קלל את הרגע שאתה חי בו ותזכור למה אתה פה'. אין לנו אשליות, אנחנו עם שמעלה עוצמה מתוך קושי, מתוך הקרבה. עוצמה שנשאבת מעומק שורשינו כאן בארץ ישראל - מה שההורים חינכו את עמית, לאהוב את הארץ ואת המדינה. ברוך אביו שסיפר שהוא חתם לבנו שיוכל ללכת לקרבי. כמה אומץ באב, כמה גבורה בבן", כך השר בנט.

עמית בן יגאל אב שכול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד