י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שעות לאחר המהומה הסוערת

עצורי מירון שוחררו עם קנסות: שלושה נותרו במעצר

שעות לאחר מעצרם החריג של כ-300 חרדים באזור הר מירון, לאחר שאלה פרצו אל ההר וחלקם גם לתוך מתחם קבר הרשב"י, כולם שוחררו עם קנסות בסך 500 שקלים, חוץ משלושה החשודים בתקיפת שוטרים | במשטרה שוקלים לקנוס גם את הזמר הישראלי קובי פרץ

עצורי מירון שוחררו עם קנסות: שלושה נותרו במעצר
מעצר החרדים שהסתננו למירון צילום: דוד כהן, פלאש 90

הפריצה ההמונית אמש מוצאי ל"ג בעומר, מגיעה די מהר לסיומה: בפריצה ההמונית אמש למתחם קבר הרשב"י נעצרו 320 חרדים. המשטרה רשמה להם דו"חת בסך 500 שקלים בגין הפרת התקנות לשעת חירום ולאחר מכן הם לבתיהם. שלושה נוספים החשודים בתקיפת שוטרים עדיין במעצר ובהמשך היום יוחלט האם להביאם לדיון בביהמ"ש להמשך מעצרם.

העצורים אמש במירון. צילום: דוד כהן 

הכתב אלי לוי מ'חדשות 13' מדווח כי במשטרה שוקלים לתת דוח גם לזמר קובי פרץ, שהגיע להר ללא אישור ובזמן שהותו בהר מירון עבר על התקנה האוסרת להגיע בל"ג בעומר לקבר הרשב"י.

הזמר קובי פרץ בהר מירון. צילום: שוקי לרר

כאמור, אתמול (שלישי) בשעות אחר הצהריים, קבוצה בת מאות אנשים פרצה למתחם קבר הרשב"י ובמקום התחוללה מהומה בשעה שכוחות המשטרה ניסו לפזר את הקהל שהגיע בדרכים צדדיות וללא כל אישור.

הפריצה התאפשרה עקב כך שהמשטרה דיללה מעט את כוחותיה באזור ציון הרשב"י, חלק מהמתפללים הצליחו לעלות להר באין מפריע לאחר הסרת המחסומים. בעקבות המהומה הגדולה, המשטרה הודיעה על ביטול התזמורת שהייתה אמורה להיות בחצר הציון ולסיים את ההילולה.

נחמן שניצר, אחד מעדי הראייה, אב לילד חלאקה, סיפר ל'בחדרי חרדים' כי "הציבור מסר עצמו בשביל לעשות חלאקה לילדים. צריכים להבין, חלאקה זה כמו מצות בפסח. אמרתי להם לא להגיע. הרבה אנשים שחייבים עצמם לר' שמעון הסכימו להתאבד בשביל להגיע בל"ג בעומר. היה צריך למצוא פתרון בשבילם. המשטרה לא אשמה, אבל צריך לחשוב אלף פעמים איך לא להגיע לעימות עם הציבור. זה היה מרגיע הרבה בלאגן. הציבור הגיע למחות, הוא לא הגיע לאכול קוגל במירון. היה מיותר כל הסיפור הזה, אם רק היו דואגים לילדי החלאקה. חבל שהסתיים בצורה שכזאת".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי, "כי בהתאם לתקנות, לא תתאפשר כניסה לשטח ההר, אנו קוראים לציבור שלא להגיע למקום".

 

לג בעומר קורונה מעצר חרדים תקיפת שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד