ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
שיערכו חשבון נפש

התרופה הטובה ביותר למפלגת 'ימינה' - אופוזיציה

אבשלום (אברשה) אוחיון בטור תקיף במיוחד; פורס את מעללי 'ימינה' בשנה האחרונה לגוש הימין, קורא למנהיגם לשבת באופוזיציה ולערוך חשבון נפש נוקב

התרופה הטובה ביותר למפלגת 'ימינה' - אופוזיציה
יונתן זינדל, פלאש 90

ישנו משל ידוע על אדם הממית את הוריו ומיד לאחר כך זועק בתחנונים יתום אני. במשל הציני הזה מפלגת ימינה משמשת בתפקיד היתום. את המחיר כל גוש הימין שילם השנה במזומן.

תחילה הבהיר, מגזר הציונות הדתית הינו מגזר גדול, ערכי, וחשוב, תרומתו למדינה גדולה מאוד, הדברים הנאמרים פה הם אך ורק כלפי הנציגות הפוליטית גרידא. אותה נציגות פוליטית שבנט מתגאה לציין כי אינו מתייעץ עם חכמיו וגדולי התורה מהמגזר.

במה דברים אמורים, ראשית, נצלול להיסטוריה הלא ארוכה:

מועד א': מדינת ישראל יצאה למערכת בחירות גורלית, עם סקרים המנבאים לגוש הימין התרסקות וצו השעה להתאחד כשממול השמאל ניצב מאוחד כמקשה אחת. ולפתע צץ לו המגולמן הראשי נפתלי בנט והכריז כי היות וימי נתניהו ספורים אזי שהוא מקים מפלגה אשר תאחד את הימין ותוביל ניצחון סוער לגוש. התוצאה הייתה מרה 2400 קולות היו חסרים לצמד בנט שקד, 4 מנדטים גוש הימין הפסיד בגלל הימור כושל של נפתלי מגולמן בנט ושל גברת איילת אי מודעות עצמית שקד. על ההימור הכושל הזה כל גוש שילם במזומן. אך ורק בגלל בנט ושקד גוש הימין לא יכל להקים ממשלת ימין. רק בגלל הצמד המר הזה נאלצו כל מדינת ישראל לצאת למערכת בחירות שניה.

מועד ב': חשבנו כבר שהם הבינו את הטעויות. שהתבגרו. שהצמד המגולמן בנט את שקד הבינו שהציבור פחות השתכנע מנבחרת הכוכבים שהציגו בקמפיין, אולם רק חשבנו. הם בכלל לא טרחו לחשוב, או לעשות חשבון נפש. לא באמת מעניין אותם גוש הימין ולא באמת אכפת להם שתוקם פה ממשלת שמאל. את נפתלי הזיות בנט וגברת איילת קוסמת שקד מעניין אך ורק את עצמם. כולנו זוכרים את האומץ הנדיר של הצמד המהמר להשאיר את איתמר בן גביר מחוץ לאיחוד ובכך לשרוף לגוש הימין למעלה מ-84 אלף קולות. שמונים וארבע אלף קולות, מה ששוב היה חסר לגוש הימין בכדי להקים ממשלה על טהרת הימין. שוב הוטח לצמד הכושל האמת בפרצוף, ציבור הציונות הדתית לא השתכנע מסוללת הגלקטיקוס שעליה מנצחת שקד. ציבורים חדשים? התחלה של בדיחה טובה.

לפי הנתונים, ההרכב המדהים של ימינה-הבית היהודי, גרם לבריחת קהלים בטוחים. עם ישראל שוב נאלץ לצאת לבחירות נוספות תוך שנה בגלל שני מגולמנים שקמים בבוקר תחת השפעת אי מודעות עצמית. בתווך כולנו נאלצנו לשמוע את גיבובי ההבל של איילת שקד עם הודעות מתוזמנות לתקשורת שרק פגישה קטנה ועוד מילה אחת טובה ידידה הגדול אביגדור ליברמן אץ להיכנס לממשלת ימין. איילת שקד חשבה שהציבור מטומטם וישכח את הכישלון האישי שלה בדמות שבעה מנדטים ואחריות ישירה לסבב ג'.

כותב השורות

איילת שקד יצרה שותפות עומק עם ליברמן בכדי למנוע הקמת ממשלת אחדות, בשיטות עלובות טרפדה כל מהלך של הקמת ממשלת אחדות. בנט מצידו לא הפסיק לרמוז כי הוא בדרכו להקים ממשלה משאת נפשו עם בני גנץ ובכך סחט לכאורה את תיק הביטחון אותו קיבל כאתנן. בל נשכח את האומץ המוקדם של יתר חבריו לסיעה לדרוש את תיקי החינוך והתחבורה בתוך ממשלת מעבר. כי הרי זה ברור שהם חייבים לקבל תיקים בעלי השפעה בתקופת ממשלת מעבר... מה גם שמספרם האלקטורלי מצדיק זאת... אין גבול לחוסר מודעות העצמית. ואיזה מסכנים המצביעים.

מועד ג': נס עשה הקדוש ברוך הוא, ושלח את מחולל גוש הימין יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי שעמד כצוק איתן בחזית לבצר את חומות הימין ולמנוע הקמת ממשלת שמאל. גוש הימין יצא למערכת בחירות אופטימית כשמטרתה להביא 61 לגוש בכך שכל מפלגה מהימין תגדיל את כוחה במנדט נוסף. כולנו ציפנו שהפעם המשחקים המסוכנים של שקד ובנט לא יחזרו על עצמם. פעם שלישית גלידה... אבל את בנט ושקד זה שוב פעם לא עניין. מעולם לא עניין. הצמד המגולמן בעט את איתמר בן גביר והותיר לו לשרוף לגוש הימין 24 אלף קולות. בעוד כל המפלגות בגוש הימין הגדילו את סך הבוחרים שלהם, הליכוד גדל במספר המנדטים, ש"ס הגדילה את מספר בוחריה, יהדות התורה שמרה על כוחה. ורק ימינה ירדה במספר המנדטים והקולות. שוב פעם ציבור הציונות הדתית המוערך בכ-15 מנדטים בחר להגיד לא למפלגה המגזרית שלו. מגזר הציונות הדתית בחר בהמוניו להצביע לליכוד. ימינה התבררה כמפלגה המתמחה בעיקר בלהבריח מצביעים ולחבל לגוש הימין כשצנחה לבקושי 6 מנדטים מאומצים.

אז מה היה לנו עד כה, שני מגולמנים, בנט ושקד שהזיקו שלוש פעמים לגוש הימין. אך ורק ובגללם אין ממשלת ימין. ולולא המהלך המבריק של שר הפנים אריה דרעי כשניתק את גנץ ואשכנזי מציר הרשע השמאלני של לפיד וליברמן, הרי ששוב פעם הצמד בנט את שקד היה מנסה להוליך את עם ישראל למערכת בחירות רביעית או שמא היה חובר במזימותיו ושאיפותיו לממשלת לפיד ליברמן.

כעת הגיע שלב חלוקת התיקים, אולם ימינה וראשיה כבר ברור להם, כפי שאמור להיות ברור לכל אחד... כי הם צריכים לקבל שלושה תיקים בעלי השפעה ועוד ועדה חשובה. למה? ככה!

מצופה היה, מימינה וראשיה להביט אל הקרקע, לשתוק. רק לשתוק. ובעיקר לערוך חשבון נפש נוקב. אולם אצל בנט ושקד חשבון נפש זה התחלה של בדיחה טובה. כמובן שכחלק מהמסע הפראי והתאוותני שלהם כשכותרתו "חוסר מודעות עצמית", הרי שהם מיד ישלפו את הנשק המפורסם שלהם. הם יתחילו במסע יוקד שנאה ישנה וממוחזרת כנגד השר דרעי וש"ס. ויציגו את התעקשותם ודרישתם האידיאולוגית בנושאים העוסקים בסוגיית מינוי דיינים ובחירת רבני ערים. צר לי אולם הבושה הגדולה ביותר זה לכהן בתפקיד רב ציוני דתי. בימים כתיקונם הרבנים לא נגרסים אצל הנציגים מהמגזר. בימי מו"מ קואליציוני הם משמשים לאותם נציגי מגזר הציונות דתית כקלפי מיקוח ושפני ספינים רק בשביל שהנציגים שלהם יקבלו בסופו של דבר את תאוותם בתיקים שאינם נוגעים לסוגיות מעמד הרבנות. הם שכחו שבקלפי הציבור פחות השתכנע, שוב כאמור, הציבור הדת"לי מעדיף לשים בקלפי מח"ל ולא לימינה.

במצב ההתנהלות הנוכחית הרי שאין לימינה זכות קיום במפה הפוליטית. יולי אדלשטיין, זאב אלקין, ציפי חוטובלי, כולם אנשי מגזר הציונות הדתית ויחזיקו בתיקים בכירים מטעם סיעת הליכוד, וישרתו את קהל מגזר הציונות הדתית שרובו כאמור הצביע לליכוד.

במשל על יתום הממית את הוריו וזועק יתום אני שהוזכר בתחילת דבריי, הרי שזה מקבל משמעות בכך שימינה זועקת בימים אלו כמו היתום אולם הם שכחו את מעלליהם האיומים.

מיטב הפסיכולוגים מסכימים כי ישיבה ממושכת באופוזיציה סגולה בדוקה למודעות עצמית, ובטח למפלגה שמעולם לא חשה זאת. שקד ובנט הרוויחו בצדק את האיחוד הישן עם הידיד יאיר לפיד הזכור לשמצה מברית האחים. ויקבלו באופוזיציה כבונוס של חבר מביא חבר את התכשיט אביגדור ליברמן. מודעות עצמית ככל שתתקבל, בתקווה, תייצר מנהיגות מפוקחת מבוגרת ואחראית כמו שמגיע לקהל מגזר ציונות הדתית.

מפלגת ימינה חשבון נפש טור דעה אבשלום אברשה אוחיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד