י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

טיפים להחזר הלוואה

בין אם מדובר בהוצאות בריאותיות, מותרות, סגירת חובות או אף פתיחת עסק – כולנו זקוקים לסיוע כלכלי מפעם לפעם. על אף שניתן להשיג סיוע כזה ממגוון של מקורות שונים, אחת הדרכים המהירות והיעילות ביותר לגייס כספים היא באמצעות הלוואה לכל מטרה

טיפים להחזר הלוואה
הלוואה צילום: שאטרסטוק

בין אם מדובר בהוצאות בריאותיות, מותרות, סגירת חובות או אף פתיחת עסק – כולנו זקוקים לסיוע כלכלי מפעם לפעם. על אף שניתן להשיג סיוע כזה ממגוון של מקורות שונים, אחת הדרכים המהירות והיעילות ביותר לגייס כספים היא באמצעות הלוואה לכל מטרה. בשונה מהתחייבויות רבות אחרות, הלוואה לכל מטרה מאפשרת לנו לרוב לקבל את הכספים באופן מידי, לבצע פריסה נוחה יותר של תשלומים וליהנות מריבית נמוכה מזו שנידרש לשלם אם נגיע למצב של מינוס בבנק. כיצד נוכל לתכנן את ההחזרים בצורה החסכונית והיעילה ביותר? לפניכם מספר טיפים חשובים.

בצעו החלטה מושכלת באשר למסלול ולגורם המממן

אחד הטיפים החשובים ביותר להחזר של הלוואה, הוא טיפ שיש ליישם עוד לפני שלוקחים אותה. כידוע, כיום קיימות לא מעט הלוואות בשוק, חלקן בנקאיות (מהבנקים) וחלקן הלוואות חוץ בנקאיות (מחברות האשראי, חברות הביטוח, קרנות שונות ועוד). לכל אחד מהגורמים הללו מסלולים שונים, הכוללים תנאי החזר ותנאי ריבית אחרים. על מנת לעמוד בהחזרים, יש לבדוק מהם מספר התשלומים המוצעים לכם, מהו גובה ההחזר החודשי שתידרשו לו וכמה בפועל תשלמו על הריבית. כמו כן, רצוי לבדוק אם קיימת עמלה כלשהי על פירעון מוקדם של החוב ואם קיימת גמישות בתנאי ההחזר.

נהלו תקציב חודשי אשר כולל בתוכו את החובות שלכם

ניהול תקציב חודשי הוא משהו שיש לעשות תמיד, אך במיוחד במצב בו יש לכם חוב לגורם מסוים. על מנת לעשות זאת באופן אפקטיבי, רצוי להכין טבלת אקסל מסודרת, הכוללת בתוכה את הוצאות המחיה שלכם, הוצאות קבועות נוספות, הוצאות משתנות ולמעשה – כל דבר שאתם מוציאים עליו כסף. אם בשלב זה נתקלתם במבוי סתום כיוון שאינכם זוכרים – זה הזמן להתחיל לנהל רישום מוקפד ולקבל שליטה טובה יותר על הסכומים שאתם מוציאים, או לחילופין, להבין מהן ההוצאות הבסיסיות שלכם ולהוסיף עליהן את ההוצאות הנוספות, תוך מתן הדעת על ההכנסה שלכם ועל ההחזרים החודשיים של ההלוואה שאתם מחויבים לה. בעת הכנת התקציב, חשוב להקפיד על יחס חיובי של הכנסות לעומת הוצאות.

שנו את סדר העדיפויות שלכם

ברוב המקרים, לצערנו, חוב הוא תוצר של סדר עדיפויות פחות טוב או אפקטיבי, ומסיבה זו, יש לשנות אותו. חשוב לזכור כי במצב בו ההוצאות שלכם שוות להכנסות או במצב של החזרים חודשיים קבועים על חוב כלשהו, סדר העדיפויות צריך לכלול בראש ובראשונה את המחויבויות שלכם, את הוצאות המחיה שלכם ורק לאחר מכן – את כל היתר. אין פירוש הדבר בהכרח שתיאלצו לוותר על דברים שחשובים לכם או על דברים שאתם אוהבים, אך יתכן ותצטרכו למצוא אלטרנטיבות זולות יותר.

זקוקים להלוואה? ההחזרים עבורה אינם חייבים להיות בלתי אפשריים

גם אם אתם מוצאים את עצמכם במצב בו אתם זקוקים לסיוע כלכלי מגופים בנקאיים או חוץ בנקאיים, דעו כי תכנון והבנה נכונים של כלל הפרמטרים שצוינו לעיל, יסייעו לכם לצלוח את תקופת ההחזרים או אף לסגור חובות באופן פשוט ומהיר, כך שתוכלו לעלות מחדש על מסלול של צמיחה כלכלית. בתום תקופת ההחזרים, רצוי להמשיך לנהל תקציב מוקפד שבו ההכנסות עולות על ההוצאות, כך שתוכלו ליצור חסכון אשר יאפשר לכם להתמודד עם הצרכים הכלכליים שלכם במצבים קשים או בלתי מצופים.

הלוואות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד