י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הפרקליטות פנתה למשטרה

דרישה: לפתוח בחקירת הדרת החרדים במפעל למטושים

לאחר שמפעל המטושים 'נובה מד' קרא לחרדים שלא לבוא לעבודה מחשש שהם חולים בקורונה, פרקליטות המדינה פנתה למשטרה בדרישה לחקור את המקרה בחשד להדרת חרדים

דרישה: לפתוח בחקירת הדרת החרדים במפעל למטושים
חרדים בתור לבדיקת קורונה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לראשונה: פרקליטות המדינה פנתה למשטרה בדרישה לחקור את מקרה הדרת חרדים מעבודתם במפעל 'נובה מד', זאת לאחר פניית ארגון 'בצלמו' ליועץ המשפטי לממשלה וליחידה למאבק בגזענות.

מפעל 'נובה מד' בירושלים הוא מפעל העוסק בייצור עזרים רפואיים שונים. במסגרת המאבק הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה עסק המפעל בייצור מטושים לבדיקת הדבקות בנגיף. במהלך התקופה עת שטף גל הסתה את המגזר החרדי. לפי ארגון 'בצלמו' ביקשו במפעל מעובדיהם החרדים שלא להגיע מחשש כי ידביקו אחרים. לאחר התערבות גורמים שונים הוחלט במפעל על משמרת נפרדת לבני המגזר החרדי.

כנגד המגזר החרדי התנהלו בתקופה האחרונה אירועי גזענות 'בשצף קצף' והפרקליטות לא מצאה  מקום לפעול כנגד המסיתים. במקרה האמור, החליטה הפרקליטות לפעול בעקבות מתלונה שהועברה על ידי ארגון זכויות האדם 'בצלמו' ליחידה למאבק בגזענות וליועץ המשפטי לממשלה, אשר העבירו לפרקליטות שדרשה מהמשטרה לחקור את המקרה.

המקרה הועבר לשולחנו של ראש אגף החקירות במשטרה לאחר הדרישה לחקור את המקרה. ראש האגף צפוי לפתוח בחקירה ובדיקת העובדות ולפעול בהתאם למסקנות. רק לאחרונה יזם ח"כ יעקב אשר, הצעת חוק בכנסת ולפיה החרדים אף הם נכללים בחוק האוסר על אפליה הסתה וגזענות.

מארגון זכויות האדם 'בצלמו' נמסר: "החלטת הפרקליטות ושינוי המגמה הUT צעד מבורך. אין כל ספק כי המדובר בגזענות בוטה וחובה להלחם בה בכל הכלים המשפטיים והפליליים. ארגון בצלמו ימשיך ללוות את הפרשה עד למיצוי ההליכים עם המנהלים הגזעניים."

הדרת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד