ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מחר זה קורה

לראשונה מאז החל משבר הקורונה: טיסת נוסעים לחו"ל מנתב"ג

במסגרת הניסיון לחזור לשגרה יצאו מחר שתי טיסות נוסעים מנתב"ג לחו"ל. הגעת נוסעים לנמל התעופה לצורך יציאתם לחו"ל תחויב בהגעה של כארבע שעות לפני הטיסה בשל ההנחיות החדשות • כל הפרטים

לראשונה מאז החל משבר הקורונה: טיסת נוסעים לחו"ל מנתב"ג
נמל התעופה בן גוריון צילום: Moshe Shai/FLASH90

מחר (חמישי) בשעה 7:30 בבוקר, יחל פיילוט הליך נוסע יוצא בנתב"ג. הפיילוט יתקיים על שתי טיסות יוצאות מישראל.

נמל התעופה בן גוריון מנסה לחזור לשגרה לאחר הפסקת הפעילות בשל משבר הקורונה ומדובר בשלב מוקדם של פתיחת השמיים לתעופה יחסית למדינות המערב.

מדינת ישראל היא בין המדינות אשר יישמו אמצעי הגנה מוקדמים בשמירה על בריאות הציבור כבר בתחילת התפרצות הקורונה, מה שהביא לרמת תחלואה נמוכה יחסית בישראל. 

ענף התעופה בעולם כולו נדרש כיום לתכנן וליישם תכנית שתאפשר טיסה בטוחה ללא הפצת תחלואה נוספת. נמל התעופה בן גוריון מצוי בהכנות לקראת חזרת הפעילות תוך כדי נקיטת אמצעי זהירות לטסים דרך נמל התעופה ובדרכם חזרה לארץ.

חלק מאסטרטגיית היציאה מהמשבר התעופתי כתוצאה מהתפרצות הקורונה, הינו חידוש הטיסות הבינלאומיות לישראל וממנה.

מרשות שדות התעופה נמסר "אנו ניישם את כלל הקווים המנחים הן הבינלאומיים והן של הרשויות בישראל ביניהם שמירת ריחוק שמירת הגינה מתחייבת, ציוד מגן וחבישת מסכה בכל נקודות השירות. חברות תעופה  המבקשות לשוב ולטוס לישראל תאלצנה לאמץ את המלצות משרדי הבריאות ורשות התעופה האזרחית תוך נקיטת  יישום מגוון  רחב של אמצעים  וצעדים המיועדים למניעת הדבקות. נמל התעופה בן גוריון מבצע צעדי מניעה מוקדמים".

לידיעת הטסים לחו"ל:

הגעת נוסעים לנמל התעופה לצורך יציאתם לחו"ל תחויב בהגעה של כארבע שעות לפני הטיסה. לטרמינל 3 , הטרמינל היחיד הפעיל לטיסות לחו"ל. הנוסעים יכנסו לבדם וללא ליווי . כניסת  מלווים לטרמינל לא תתאפשר כלל בשלב זה.

בשערי הטרמינל ייבדק כרטיס הטיסה של הנוסע וכרטיס העלייה למטוס אשר יופק בצ'ק אין מוקדם מהבית כולל דרכון. כמו כן תבוצע לנוסעים בדיקת חום ותיבדק חבישת מסכה. נוסע עם חום לא יוכל להיכנס לטרמינל  3 בנתב"ג והודעה על כך תועבר לחברת התעופה בה אמור היה הנוסע לטוס. 

נוסע שלא ידפיס כרטיס עלייה למטוס בבית יוכל לעשות זאת בקיוסקים הפזורים בטרמינל בכדי שיוכל להשלים את הליך הצ'ק אין בקיוסק. העברת הנוסע לדלפקי חברות התעופה לצורך מסירת מזוודה תעשה  בשמירה על  המרחק של שני מטר מנוסע לנוסע. דלפקי הצ'ק אין ישמשו  לשליחת מזוודה בלבד.

"אנו מנסים  כרגע למצוא את הפלטפורמה לבידוק רפואי כחלק ממסע הנוסע בטיסה מישראל ובכניסה לישראל על ידי  הפקת ויזה רפואית או דרכון/כרטיס רפואי אישי, בזמנים מהירים. אנו מקווים ליצור מצב   בו יוכל נוסע הרשאי לטוס  להציג ויזה הרפואית/דרכון רפואי לחברת התעופה.  אנו מנסים לייצר מצב בו נוסע יגיע לשדה התעופה ויבצע בכניסה אלא אם יציג בדיקה תקפה שביצע בפרק הזמן הנדרש טרם הטיסה או אישור רשמי שהוא מחוסן למחלה (ובריא). נוסע שיקבל תשובה חיובית לא יכנס לטרמינל ויופנה לרשויות הרפואה בישראל." אומר גורם בכיר ברשות שדות התעופה.

תהליך הכניסה לישראל טרם סוכם ונכון לעכשיו ישראל לא מקבלת אזרחים זרים.

פתיחת חנויות הדיוטי פרי צפויה להיות מדורגת ובתחילה המכירה תתבצע דרך הזמנה בקיוסקים ובאפליקציה וקבלת המזון בדלפק.  חנויות  דיוטיפרי נוספות תעבורנה לעבודה עם אפליקציות  בהזמנה מראש  ובהנחיית  התו הסגול הישים לחנויות. 

טיסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד