ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
יוקם מאגר מחלימים

משרד הבריאות: החלמת ונחשפת לחולה? לא תכנס לבידוד

משרד הבריאות במכתב עם נהלים חדשים לבתי החולים המטפלים בחולי קורונה. חולה שהחלים והיה במגע עם חולה אחר לא יחוייב להכנס לבידוד • לצורך התייעלות יוקם מאגר לאומי שירכז את כל פרטי המחלימים 

משרד הבריאות: החלמת ונחשפת לחולה? לא תכנס לבידוד
בדיקת חום בירושלים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

משרד הבריאות מקל את ההנחיות ובמכתב ששלח שלשום לבתי החולים הוא מביא נהלים חדשים בכל הנוגע לטיפול במחלימים ממחלת הקורונה.

במכתב נאמר כי ע"פ ההנחיה החדשה מי שהחלים מקורונה ונחשף שוב לחולה בנגיף, בין אם בארץ ובין אם בחו"ל – לא יחוייב בבידוד. בתוך כך, ערוץ 12 חשף מכתב שמצביע על כך שהוקם מאגר מידע לשמירת פרטיהם של המחלימים מהנגיף.

המכתב שנשלח למנהלי בתי החולים, מד"א וגורמי רפואה נוספים, מציין משרד הבריאות שעל אף שלארגון הבריאות העולמי אין הוכחות לכך שאנשים שהחלימו מקורונה פיתחו נוגדנים ומוגנים מהדבקה חוזרת. "ההנחה המקצועית המקובלת בעולם נכון להיום היא כי בדומה לידוע ממחלות נגיפיות אחרות, קיום נוגדנים מהווה הגנה מפני הדבקה חוזרת". לכן, בניגוד ליתר האוכלוסיה: "מחלים מהקורונה לא יחוייב בבידוד במידה ונחשף לחולה קורנה אחר, בארץ או בחו"ל".

למרות הפטור למחלימים מחיוב בידוד למקרה שנחשפו לחולה אחר, חובת חבישת המסיכה ושמירת מרחק חברתי וכן להימנע ממגע עם חולים בנגיף חלה גם עליהם, כך מציינים במשרד הבריאות.

בתוך כך, בערוץ 12 נחשף מכתב ממנו עולה כי הוקם מאגר מידע שישמור את פרטיהם של המחלימים מהנגיף. במסמך רשמי שנחשף מבקשת פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ממנהלי בתי החולים וקופות החולים בישראל, להעביר למשרד הבריאות את פרטים של המטופלים שלהם, שהחלימו מווירוס הקורונה. כך למעשה מדינת ישראל מקימה מאגר מידע לאומי של מחלימי קורונה ללא ידיעת המחלימים.

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד