ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"מתקשה לקחת אחריות"

שלוש שנות מאסר נגזרו על מנהל מחלקה במשרד החוץ

שלוש שנות מאסר בגין שבעה אישומים של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי עובד ציבור, ולקיחת שוחד נגזרו היום על אבשלום אשורי, מנהל לשעבר במחלקת משק במשרד החוץ • "הנאשם מתקשה לקבל ולהכיר בחומרת המעשים שבהם הורשע"

שלוש שנות מאסר נגזרו על מנהל מחלקה במשרד החוץ
בית משפט השלום בירושלים צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (רביעי) על אבשלום אשורי, מנהל לשעבר במחלקת משק במשרד החוץ, שלוש שנות מאסר בגין שבעה אישומים של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי עובד ציבור, ולקיחת שוחד.
 
אשורי הורשע לאחר ניהול הוכחות בעבירות של גניבה בידי עובד ציבור בכך שבין 2008 - 2013 יצא עם משפחתו המורחבת למספר רב של נופשים, על חשבון משרד החוץ בעלות של למעלה מ-270,000 ש"ח. בנוסף רכש לצרכיו הפרטיים בשר ומוצרי מזון נוספים בהיקף של כ180,000 ש"ח כשחלקו הארי של סכום זה שולם ע"י משרד החוץ.

בנוסף הורשע אשורי בלקיחת שוחד בכך שקיבל בשנת 2011 מספק מוצרי חשמל של משרד החוץ, שישה מזגנים לצרכיו הפרטיים בהיקף של כ-30,000 ₪ ובנוסף קיבל מוצרים נוספים עליהם שילם משרד החוץ בהיקף של אלפי שקלים, וזאת בעד מילוי תפקידו.

עוד הורשע אשורי בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בנוגע לפעילותו בנושא מכרזים של המשרד לאספת מכשירי חשמל, ובנוגע לכך שקיבל שכר עבור שעות נוספות אותן לא ביצע.

כמו כן, במסגרת תפקידו הציג אשורי מצג שווא במכרזים של המשרד לרכישת מוצרי חשמל בכך שהציע שתי הצעות מחיר שונות לשתי חנויות מכשירי חשמל על אף שידע ששתיהן בבעלות הספק של מוצרי החשמל, וכן בין השנים 2004- 2013 החתים אשורי דיווחי שעון נוכחות כוזבים ובכך קיבל שכר עבור שעות נוספות אותן לא ביצע.
 
בית המשפט ציין בגזר הדין "יש להעביר מסר ברור לפיו הענישה בגין מעשים מסוג זה, הפוגעים בשירות הציבורי ובאמון הציבור בו, ראוי שתהא ממשית, תוך העדפת האינטרס הציבורי של הלימה, גמול והרתעה על פני שיקולים אישיים. במיוחד נכון הדבר שעה ששירות המבחן התרשם כי הנאשם מתקשה לקבל ולהכיר בחומרת המעשים שבהם הורשע, מתקשה לקחת אחריות מלאה על מעשיו, ונטייתו גם כיום היא לטשטש את המשמעות הפלילית והמוסרית של התנהגותו".
 
בנוסף גזר בית המשפט מאסרים על תנאי וקנס בסך 70,000 ₪ בהתחשב בהשבה החלקית של הסכום שנגנב ובעונש המאסר שהוטל. הליך נגד נאשם אחר באותה פרשה עדיין תלוי ועומד בפני בית המשפט.
 

 

שוחד ומרמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד