י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המתווה המסתמן

משבוע הבא: חתונות עד 100 איש; רחבת הריקודים לצעירים בלבד

במשרד הבריאות שוקדים על מתווה חדש, שככל הנראה יכנס לתוקף החל משבוע הבא • ההגבלות: אמנם מספר המשתתפים יעלה ל-100, אך רחבת הריקודים לצעירים בלבד, אולמות ידרשו לוודא את זהות המשתתפים לפני החתונה ומתחם סטרילי לאורחים בסיכון גבוה • כל הפרטים

משבוע הבא: חתונות עד 100 איש; רחבת הריקודים לצעירים בלבד
חתונת קורונה בפתח תקווה צילום: המצלם

במשרד הבריאות מכינים מתווה שיאפשר קיום חתונות ואירועים ללא הגבלת מספר משתתפים במסגרת ההקלות בתקנות מגפת הקורונה . אם יאושר על ידי הממשלה, המהלך צפוי לצאת לדרך ב-14 ביוני. במרכז המתווה שלושה עקרונות: קבלת מידע על האורחים לפני האירוע, ניהול האירוע תחת מגבלות, ובקרה ושליטה לאחר האירוע, כך דווח בווינט.

הבשורה החשובה היא ממשרד הבריאות היא שככל הנראה כבר בשבוע הבא יעלה מספר המשתתפים המותר בחתונות ל-100, כיום המספר עומד על 50 משתתפים לחתונה.

על פי המתווה, כל האולמות שיאושרו לקיים אירועים יקבלו את "התו הלבן", בדומה לתו הסגול שמקבלים בתי עסק שהתחייבו לשמור על הנחיות הריחוק החברתי.

כל אולם שירצה לקבל את התו הלבן יידרש להקים מיני-סייט (אתר) בחסות בעל השמחה. האתר יאפשר איסוף מידע מהמשתתפים לפני האירוע ותקשורת עתידית איתם לאחריו. המוזמנים יתבקשו למלא פרטים אישיים כגון גיל, כתובת ומספר נייד. ב-24 השעות לפני האירוע הם יתבקשו לעדכן באתר הצהרת בריאות חתומה. האתר יהיה נגיש רק למוזמנים שמספר הטלפון שלהם זוהה מראש, ולא יאושרו משתתפים שלא ניתן יהיה ליצור עמם קשר לאחר מכן.

כל אורח שימלא את פרטיו האישיים והחתימה על הצהרת בריאות יקבל לאחר מכן או אור ירוק להשתתפות באירוע, או אור צהוב להמשך תשאול על ידי נאמן בריאות, או אור אדום לאיסור השתתפות. פרטי המשתתפים יימחקו לאחר חודש ממועד האירוע או על פי הנחיות.

במשרד הבריאות מצאו גם פתרון למגזר החרדי שאין לו סמארטפונים, על פי המתווה אורחים בלי טלפונים חכמים ימלאו פרטיהם ואת הצהרת הבריאות שלהם עם הגעתם לאולם האירועים באמצעות מחשב לוח שיוצב בכניסה ויתופעל על ידי אחד המארחים.

האירוע עצמו יתנהל כך: יוגדר משגיח בריאות לכל אירוע שיהיה אחראי על אכיפת הנהלים. אנשי הצוות מטעם אולם האירועים יחויבו בכפפות ובמסכות. כל אורח, עובד או ספק יחויבו בבדיקת חום עם כניסתם ויוקם אזור הושבה סטרילי ומבודד לאוכלוסיית אורחים בסיכון גבוה.

עוד מהמתווה, בכל חתונה רק הצעירים יוכלו להשתתף בריקודים, הנחייה הזאת עלולה לספוג ביקורת ציבורית: "רחבת הריקודים לצעירים בלבד".

באשר להנחיות לאחר האירוע צוין בהצעה: "בפרקי זמן מוגדרים מראש (יומיים ושבועיים ימים לאחר האירוע - או לפי הנחיות שיינתנו) תישלח לכל משתתף באירוע הודעה לבחינת מצבו הבריאותי. במקרה שאובחן חולה קורונה שנטל חלק באירוע, יבוצע עדכון מיידי של כל המשתתפים באירוע על חובת בידוד".

קורונה חתונות משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד