י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פרסום ראשון: בגלל התעקשות סגן השר מש"ס קיצוץ בתקציב הישיבות

אחרי שאברכי הכוללים ומנהלי הישיבות התבשרו כי בפעילות השר דרעי, ח"כ גפני ובמאמצי סגן שר האוצר יצחק כהן הושג מענק מיוחד לאברכים בשל משבר הקורונה. מדובר בתקציב חדש בחלוקה שונה של התקציב בחודשים הבאים

פרסום ראשון: בגלל התעקשות סגן השר מש"ס קיצוץ בתקציב הישיבות
פלאש 90

לפני כשבועיים התבשרו אברכי הכוללים ומנהלי הישיבות, כי בפעילות השר אריה דרעי, יו"ר וועדת הכספים לשעבר ובעתיד משה גפני ובמאמצי סגן שר האוצר יצחק כהן הושג מענק מיוחד לאברכים בשל הקורונה. אלא שכעת מתברר כי המשחה היתה מוקדמת והמענק צפוי לעלות בכיסם של האברכים שיקבלו החודש תקציב מצומק בשפל היסטורי.

כזכור, לאחר חג הפסח התבשרו האברכים כי "בפעילות משותפת של השר דרעי וח"כ גפני, בעקבות המצוקה הכלכלית הקשה במשבר הקורונה הוקדם התקציב לאברכים". בהודעה נאמר כי בפעילות ראשי הסיעות וסגן שר האוצר יצחק כהן "הוקדם והוגדל התקציב לאברכי הכוללים".

עוד נמסר אז לאברכים, כי תקציב נוסף בסך 1080 ש"ח לאברך, ישולם בחשבונות הבנקים בימים הקרובים.

אלא שכעת מתברר כי לא מדובר בהגדלה ולא בתקציב חדש, אלא בשימוש בתקציב הקיים על ידי פריסה שונה שלו והענקת פרוסה גדולה יותר על חשבון החודשים הבאים, כך שחלק מהכסף שהיה אמור להיכנס החודש הוקדם לחודש הקודם והוצג כ'מענק' ו'הגדלת התקציב', אך כעת מגיעות ההשלכות בדמות קיצוץ דרסטי בתקציב הישיבות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי תקציב הישיבות החודש, שיכנס בימים הקרובים לחשבונות הבנק של אברכי הכולל, יעמוד על סך 351 שקל לאברך ו 195 לכל בחור ישיבה. מדובר בשפל היסטורי בתקציב הישיבות, שלא היה כמותו גם בשיא הקיצוץ בממשלה לפיד לפני כשש שנים.

הקיצוץ הדרסטי מגיע לאחר שיוזמי המענק הסתמכו על התחייבותו של ראש הממשלה נתניהו, כי הכסף ישולם באמצעות תוספת תקציב, אך התקציב טרם הגיע, ובעת הדיונים נרשמו חילוקי דעות בין הנציגים החרדים, כשסגן שר האוצר יצחק כהן התעקש להעביר את התקציב מיד עם האישור של נתניהו, ואילו חבר הכנסת גפני דרש להמתין ולהעניק את המענק בחודש הנוכחי עם התשלום השוטף של חודש אפריל שמועבר בתחילת חודש מאי, כך שבחודש הבא (יוני) יושלם התקציב ולא יורגש קיצוץ בתקציב הישיבות.

לבסוף, כהן ניצח בהתעקשותו והמענק הועבר, מה שכעת מביא לפריסת תקציב דקה במיוחד, דבר שיורגש היטב בכיסם של אברכי הכולל שבלאו הכי נמצאים במצוקה כלכלית.

מלשכתו של סגן שר האוצר נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "בעז"ה בקרוב עם אישור התקציב כל תקציב הישיבות כולל המענק יחזור לגודלו המקורי".

תקציב הישיבות מענק קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד