י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מסתמן

דרעי יתעלם מנציגיו בכנסת וימנה שר דתות חיצוני

מסתמן: גם אחרי ההכחשות על מינויו של השר לשעבר אריאל אטיאס לתפקיד השר לשירותי דת - דרעי צפוי למנות לתפקיד מועמד חיצוני שאינו נמנה על שורות המפלגה

דרעי יתעלם מנציגיו בכנסת וימנה שר דתות חיצוני
אריה דרעי צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בשעות האחרונות פועל יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לאתר אדם ראוי שיכהן בתפקיד השר לשירותי דת בראשות המשרד שנמצא בידי ש״ס, וצפוי להיות משמעותי בקדנציה הקרובה.

על פי המסתמן, דרעי צפוי למנות דווקא שר חיצוני שלא נמצא ברשימת התנועה לכנסת. השר הבא צפוי להיות משמעותי יותר מקודמיו, זאת בשל כך שאנו עומדים לקראת תקופה סוערת בעולם הרבנות.

כך למשל בשנים הקרובות צפוי להיפתח הליך בחירת רבנים בערים ירושלים, חיפה ותל אביב. זאת ועוד, במידה והממשלה תשרוד קדנציה מלאה, צפויות להתקיים גם בחירות לרבנות הראשית.

בנוסף, לראשונה מזה שנים ארוכות צפוי השר המיועד לכהן כיושב ראש הוועדה למינוי דיינים. כך נחשף לראשונה ב'בחדרי'.

על פי הדיווחים, דרעי, שטרם הכריע סופית על זהות השר הבא, עשוי להתעלם מנציגיו בכנסת שחלקם מצפים לשדרוג, אך יאלצו להסתפק בתופינים אחרים.

רשימת ש"ס מתחלקת לשלושה סוגים של חברי כנסת: הוותיקים, איציק כהן ומשולם נהרי שצפויים לפרוש במהלך הקדנציה; המנוסים, יעקב מרגי שכיהן בעצמו בעבר כשר לשירותי דת ומסרב לחזור לתפקיד; וחברי הכנסת הצעירים.

יצוין כי ההכרעה של דרעי אמורה להתקבל ביממה הקרובה. בש"ס מעלים שמות רבים כאופציות אפשריות. בתוך כך, הבוקר נשללו הדיווחים על קאמבק אפשרי של השר לשעבר אריאל אטיאס לתפקיד שר בממשלה נתניהו החמישית.

אריה דרעי שר דתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד