י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרסום ראשון

כך ישודרג מעמדם של סגני השרים החרדים

לאור ניסיון העבר: ביהדות התורה הוחלט שלא לקחת סיכון ולעגן את סמכויותיהם של סגני השרים בהסכמים הקואליציוניים • כך למשל כל דבר שקשור למגזר החרדי שעובר במשרד עליו הם ממונים - לא יעבור ללא אישור של הסגנים

כך ישודרג מעמדם של סגני השרים החרדים
פלאש 90

בניסיון למנוע התנהלות של שרים שמסרבים לתת מרווח פעולה לסגני שרים במשרדי הממשלה - הוחלט ביהדות התורה לעגן את סמכויותיהם של סגני השרים כבר בהסכמים הקואליציוניים.

על פי הסיכומים בין הליכוד ליהדות התורה, סגני השרים מטעם המפלגה במשרדי התחבורה והחינוך יקבלו כעין שדרוג למעמדם. המפלגות סיכמו כי השר בראשות המשרד יתחייב לשתף את סגניו החרדים בכל המהלכים הקשורים לציבור החרדי מטעם אותו משרד.

על פי הסיכום, סגני השרים הממונים במשרד החינוך ובמשרד התחבורה יהיו מעודכנים בכל הנושאים הקשורים למגזר החרדי במשרד - באגפים ובמחוזות. כך נכתב כי השר יהיה מעורב בפרטים, "בעת גיבוש חוות דעת, תוכניות עבודה והתייעצויות וכל זה - בתחילת הטיפול ובמהלכו".

הסעיף נכתב לאור מקרי עבר בהם סגני שרים מהסיעות החרדיות הפכו ללא רלוונטיים במשרדים שונים, כאשר השרים נמנעו מלשתף אותם בפעילות ולא הוטלו עליהם סמכויות. בקדנציה האחרונה היה זה בין היתר משולם נהרי מש"ס מול השר לשעבר חיים כץ.

כעת, לאחר שלראשונה נכנס הנספח הזה להסכם הקואליציוני, ביהדות התורה שואפים לפעול למען הציבור במשרד התחבורה ובמשרד החינוך. השר הממונה ידאג לעדכן בסיכום את מנכ"ל המשרד הספציפי וידאג כי הסעיף יבוצע לאורך הקדנציה.

אורי מקלב מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד