י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הלם בש"ס

דרעי החליט: שר הדתות הבא - הרב יעקב אביטן; זעם רב במפלגה

לאחר התלבטויות ממשוכות, יושב ראש ש"ס השר אריה דרעי החליט על מינוי מפתיע לתפקיד השר לשירותי דת. מדובר בפעיל פוליטי תושב העיר אשקלון, שאינו מוכר בציבור הכללי • גורמים במפלגה זועמים על המינוי: דרעי העדיף אותו על פני חבריו לסיעה שמכירים את מסדרונות הכנסת

דרעי החליט: שר הדתות הבא - הרב יעקב אביטן; זעם רב במפלגה
הרב אביטן צילום: יעקב כהן

לאחר התלבטויות ממשוכות, יושב ראש ש"ס השר אריה דרעי החליט על מינוי מפתיע לתפקיד השר לשירותי דת. מדובר בפעיל פוליטי תושב העיר אשלקון, שאינו מוכר בציבור הכללי. כך מדווח שמעון ליברטי בביטאון הרשמי של ש"ס - 'הדרך'.

מדובר ביעקב אביטן, 50, תושב באשקלון ובוגר הישיבות "אוהל משה" ו"קול יהודה" בבני ברק. מכהן כרב מגיל 20, בתחילה כרב מושב בית שקמה הסמוך לאשקלון ולאחר מכן כרב המועצה האזורית חוף אשקלון.

משנת 2013 מכהן הרב אביטן כחבר מועצה בעיריית אשקלון ובעבר שימש כסגן ראש העיר וראש אגף החינוך. מקורביו מספרים כי אביטן ניהל את מערכת הבחירות הגורלית בין ש"ס ליחד של אלי ישי במעוז של אשקלון, שם הוא ידוע כמי שזוכה לתמיכה בקרב הציבור בעיר וגם ביישובים נוספים בדרום. עוד מספרים המקורבים כי לאביטן יש יכולת עבודה שמתאימה לתפקיד ביצועי.

בש״ס הוכו בהלם עם המינוי, שכן מדובר בדמות מפתיעה וכלל לא מוכרת בכלל בביצה הפוליטית. גורמים בש"ס אומרים כי עברו כסגן ראש עיר באשקלון לא מקנה לו ניסיון פוליטי לנהל משרד כה רגיש כמו המשרד לשירותי דת, במצב גורלי עם בחירות מכריעות לציבור הספרדי בכמה ערים.

עוד אמרו גורמים במפלגה כי בחירתו של דרעי במועמד אנונימי תמוהה. לדבריהם, דרעי העדיף אותו על פני חבריו לסיעה המקצועיים והמנוסים שמכירים היטב את נבכי הכנסת ואת מסדרונות הממשלה.

בתוך כך, בדרך להרכבת הממשלה, הליכוד וש"ס חתמו על הסכם קואליציוני משותף. השר יריב לוין אמר לאחר החתימה: "אני מברך על חתימת ההסכם הקואליציוני עם ש״ס, השותפה הבכירה של הליכוד והראשונה מהשותפות מגוש הימין שמצטרפת לממשלה. אני מבקש להביע את הערכתי הגדולה לתרומה המשמעותית של ש״ס בהנהגתו של יו״ר המפלגה השר אריה דרעי אשר היוו גורם מרכזי בתהליך הרכבת הממשלה ובגישור על המחלוקות שנדרשנו להתמודד איתם במהלך התהליך".

השר לשעבר אריאל אטיאס: "שיתוף הפעולה המבורך בין הליכוד וש״ס הוביל לחתימת הסכם זה. ש״ס שמרה על העקרונות שהובילו אותה להישג הגדול בבחירות הן בשמירה על החינוך, מסורת ישראל והסטטוס קוו, והן בטיפול בשכבות החלשות, בתקציבים דרך משרדי הפנים, הפריפריה הנגב והגליל".

שר הדתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד