י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

סמוטריץ' וארבל לרגב: מנהלת הליגה מזלזלת בשבת ובשרה

חברי הכנסת הדתיים משה ארבל ובצלאל סמוטריץ' דורשים משרת התרבות והספורט היוצאת מירי רגב לבטל את משחקי הכדורגל בשבתות

סמוטריץ' וארבל לרגב: מנהלת הליגה מזלזלת בשבת ובשרה
אילוסטרציה צילום: pixabay

שר התחבורה סמוטריץ' שיגר הבוקר (רביעי) מכתב לרגב ובו ביקש את התערבותה הדחופה בפגיעה בשבת ובאוהדי הכדורגל שומרי המסורת על ידי מנהלת ליגת הכדורגל.

במכתבו כותב סמוטריץ כי כבר פנה בנושא אל רגב, "בפניותיי, הלנתי על הפגיעה ההולכת ומתמשכת ביום השבת ובמסורת ישראל, במאות שחקני הכדורגל שומרי השבת ובעשרות אלפי אוהדי הכדורגל שומרי המסורת שנמנעת מהם האפשרות ליהנות ממשחק כדורגל ללא חשש של חילול שבת או בילוי בחיק המשפחה ביום זה, אולם לצערי, עולם כמנהגו נוהג ונראה שמנהלת הליגה לא מזלזלת רק ביום השבת אלא גם בשרה האחראית עליו.

סמוטריץ' ממשיך, "הנה כי כן, בשבוע האחרון פורסם כי כחלק מהחזרה לשגרה ממשבר הקורונה תיפתח הליגה עם שנימשחקים בשבוע במטרה לסיים את הליגה כמה שיותר מהר. משחק אחד נקבע לאמצע השבוע והשני ליום השבת".

עוד כותב סמוטריץ' כי ההחלטה לקיים את המשחקים דווקא בשבת מקוממת, "ההחלטה שוב, מקוממת ואינה מובנת שכן בפעם הקודמת טענו בלהט במנהלת הליגה כי המשחק נקבע ליום השבת על מנת לאפשר לאוהדים רבים וביניהם חיילים המגיעים לסוף שבוע בבית להגיע למגרשי הכדורגל ביום השבת".

לדבריו, המשחקים הבאים יתקיימו בכל מקרה ללא קהל, כך שאין שום סיבה לקיים אותם דווקא בשבת. "דא עקא, למרות שאני דוחה מכל וכל את טענת מנהלת הליגה בנוגע למשחקים ביום השבת, במשחקים הקרובים אין על פי הנחיות משרד הבריאות נוכחות של קהל וממילא אין שום טענה ולו הקטנה שבהן לאפשר את הפגיעה המתמשכת ביום השבת, בשחקנים ובאוהדי הכדורגל שומרי המסורת.

שר התחבורה דחק ברגב להתערב מיידית, "אבקשך להיכנס במהירות, עוד טרם השבעת הממשלה החדשה, לעובי הקורה ולדאוג לכך שמנהלת הליגה תדחה את המשחקים המתוכננים מיום השבת לאמצע השבוע".

ח"כ משה ארבל מש"ס גם הצטרף לקריאתו של שר התחבורה סמוטריץ' ושלח גם הוא מכתב בו הוא דורש מהנהלת הליגה לבטל את המשחקים בשבת. "משפחות דתיות רבות שאוהבות את הכדורגל הישראלי ולצערם הרב מרגישות מודרות בשל קביעת לוח המשחקים הן בליגת העל והן בליגה הלאומית המקיים משחקי כדורגל בשבת, וזה מבלי שאציין את האתגר העצום של שחקני כדורגל רבים שומרי שבת.

ארבל הוסיף, "לנוכח פניות רבות שקיבלתי בנושא, ובשל הצורך האמיתי לאפשר לכל משפחה בישראל בפרט בעת הזו לקחת חלק וליהנות מאירועים אלו, דבר שאף יגביר ויגדיל את כמות הצופים במשחקים, ומתוך היכרותי רבת השנים אתך ועם הכבוד הרב שיש לך לשבת קודש ולמסורת ישראל, אבקש בכל לשון כי תפעיל את סמכותך לקראת סוף החודש בקביעת מועדי המשחקים בעונה זו באופן שלא יפגע באוהדים ובשחקנים שומרי השבת אף אם אינם חובשי כיפה כי רבים הם".

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, המנהל מאבק נגד המגזר החרדי והדתי, הגיב בחשבון הטוויטר של סמוטריץ' להזיז את משחקי הכדורגל משבת וכתב בעוקצנות, "שיחקו כדורגל בשבת לפניך וישחקו גם אחריך".

משה ארבל בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד