י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"תיקשר איתנו דרך סרטונים וציוצים"

מתרגל לאופוזיציה: בנט במתקפה חסרת תקדים על נתניהו; בליכוד מגיבים בחריפות

אחרי שלראשונה בחייו יהפוך לחבר אופוזיציה, השר נפתלי בנט פותח במתקפה חסרת תקדים בחריפותה כלפי נתניהו ומאשים, "תקשר איתנו רק דרך סרטונים וציוצים בהם אמר דברים שאינם נכונים" | כן הוא מאשים: "הצביע ארבע פעמים בעד ההתנתקות ומסר את חברון לערפאת"

מתרגל לאופוזיציה: בנט במתקפה חסרת תקדים על נתניהו; בליכוד מגיבים בחריפות
בנימין נתניהו/נפתלי בנט צילום: אוליבר פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת השבעת הממשלה, יו"ר 'ימינה' ושר הביטחון היוצא נפתלי בנט פותח במתקפה חזיתית חסרת תקדים כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר שהמגעים האחרונים ביניהם לא הבשילו לכדי הסכם קואליציוני, ושיחת הטלפון שהתקיימה אמש בינו לבין נתניהו הסתיימה ללא הסכמות.

השר היוצא בנט שהחל ממחר יהיה לראשונה בחייו חבר אופוזיציה מאז נכנס לפוליטיקה בבחירות 2013, כתב הבוקר (חמישי) בדף הפייסבוק: "8 שנים שלנו בממשלת נתניהו מסתיימות היום", כשהוא מאשים, "ראש הממשלה בחר להיפטר מימינה שהיתה עמוד השידרה הלאומי שלו, ובחר בדרך ההפוכה, הקלה יותר. דרך שאינה ימין. דרך בלי ריבונות, בלי משילות, בלי עמידה לאומית".

בנט הדגיש כי אמנם "מעולם לא הצבעתי נגד נתניהו בכנסת. מעולם לא הצעתי מועמד אחר זולתו להרכבת הממשלה", אך "גם מעולם לא בגדתי במצפוני. נלחמתי על עמדותיי, גם כשזה היה כרוך בעימות עם ראש הממשלה נתניהו", כשהוא מפרט את המלחמות שהיו לו נגד נתניהו בהם הוא ניצח בזה אחר זה, כשהוא מציין כי "הכלל שלי ברור: קודם כל הדרך ורק אחר כך הנאמנות למבנה הקואליציוני".

עוד הוסיף בנט ותקף, "נתניהו, שהאשים אותי עשרות פעמים בכנסי מערכת הבחירות שלו בכך שאתמוך בגנץ ואביא את השמאל לממשלה, הוא אותו נתניהו שהקים ממשלה עם אשכנזי כשר החוץ, גנץ בביטחון וניסנקורן במשפטים, עמיר פרץ ואיציק שמולי לצידם", כשלטענתו, "לימינה לא היה מקום. לא ביקשנו שררה, ביקשנו להשפיע".

"ביקשתי מראש הממשלה ליטול על עצמי את משרד הבריאות ואת בניית מערך חירום לאומי נגד מגיפות, כדי להיות מוכנים להתפרצות נוספת בחורף, וכדי שהפעם לא נצטרך לפגוע אנושות בפרנסה של מעל מיליון ישראלים", הסביר בנט, "כולם ברחו מתיק הבריאות. אין בו "תהילה", והוא לבטח פחות יוקרתי מהביטחון או החוץ. התכוונתי להיכנס בכל מאודי ובכל כוחי למשימה".

בנט טוען היום כי "ראש הממשלה אפילו לא טרח לחזור אליי", כך גם סמוטריץ, שהוא לכל הדעות שר תחבורה מעולה, ביקש להמשיך לפעול במשרדו.
רה"מ סרב", הוא תקף כי "רה"מ תקשר איתנו רק דרך סרטונים וציוצים בהם אמר דברים שאינם נכונים".

בפוסט הארוך בנט יורה לכל עבר, וטוען כי "נתניהו בחר לשחרר מחבלים, יירט כל חוק להגבלת בג"צ, הצביע בעד ההתנתקות ארבע פעמים, מסר את חברון לערפאת, מינה את אהוד ברק לשר הביטחון ואת ציפי לבני לשרת המשפטים – וגם הפעם הוא בחר בדרך הזאת", עם זאת הוא מדגיש כי "אני מכבד את ראש הממשלה נתניהו. יש לו זכויות רבות, אך הוא זקוק למצפן ערכי לאומי חזק לצדו".

"כשאין לידו עמוד שדרה לאומי חזק, קורים הדברים הרעים - מסירות שטחים, התקפלות מוחלטת בפני מערכת המשפט, הפקרת הנגב לבנייה בדואית בלתי חוקית, מינוי מאות שופטים אקטיביסטים, חולשה מול חמאס, חולשה מול ההסתדרות, התקפלות מול המסתננים הבלתי חוקיים (מתווה האו"ם) ועוד", מציין בנט.

עוד מציין השר בנט כי "נתניהו אף פעם לא בז לחרדים, למשל", ומסביר זאת בכך ש"הם לא מנסים להשפיע עליו בנושאים הללו.  הם לא מאתגרים אותו. לכן אנו הולכים לאופוזיציה בלב שלם. כדי להשפיע", ומבהיר כי "אנחנו נהיה הבית של המחנה הלאומי (דתי וחילוני כאחד) האמיתי, הכלכלי, השורשי, החופשי, הגאה, הישר, המקדש את הדרך על פני האיש".

יו"ר 'ימינה' חותר קדימה ומציג את התוכנית שלו; "נציג חלופה שלטונית של ימין ציוני, חזק, נקי, כלל-ישראלי, שאינו רק מקטר, אלא עושה. אנחנו פותחים את שורותינו לכל הציבור הלאומי הרחב, על כל גווניו וזרמיו".

בליכוד הגיבו לדבריו ותקפו בחזרה: "אם בנט היה מקבל את תיק הבריאות הוא היה אומר שזו ממשלת החלומות של הימין. בגלל שלא קיבל הוא החליט לגרור את ימינה לאופוזיציה ועוד קודם לכן לא המליץ על נתניהו לנשיא המדינה, בניגוד לרצון בוחריו".

בליכוד הזכירו כי "בבחירות מועד א׳ בנט לא עבר את אחוז החסימה ובזבז קולות לימין. בבחירות מועד ג׳ - רק בגלל כיסאולוגיה - בנט העדיף לזרוק 6 מנדטים של הימין לאופוזיציה עם לפיד וליברמן במקום להצטרף לממשלה שתוביל מהלך היסטורי של החלת הריבונות", והוסיפו כי "תם עידן בנט".

נפתלי בנט מפלגת ימינה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד