י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הזיגזג השני בחייו הפוליטיים

דרמה בציונות הדתית: 'ימינה' מתפרקת - רפי פרץ נכנס לממשלה

לציונות הדתית יש נציג בממשלה. אחרי ש'ימינה' החליטה לשרת את הציבור מהאופוזיציה לאור כישלון שיחות המו"מ מול נתניהו, השר רפי פרץ שבא לפוליטיקה כדי להשפיע החליט לפרק את השותפות ולהצטרף בכל זאת לממשלה. ימונה לשר זוטר | 'ימינה' הגישה בקשה להתפצלות

דרמה בציונות הדתית: 'ימינה' מתפרקת - רפי פרץ נכנס לממשלה
הרב רפי פרץ עם בנימין נתניהו צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

שוב סיבוב פרסה בדקה ה-90: יו"ר 'הבית היהודי' השר הרב רפי פרץ נוטש את השותפות עם סיעת 'ימינה' וצפוי לחבור לממשלתו החמישית של  בנימין נתניהו בתמורה לתפקיד שר.

הרב פרץ ששימש עד כה כשר החינוך נועד אמש לפגישה עם ראש הממשלה נתניהו במעון הרשמי בבלפור, ובשעות הקרובות הוא צפוי לחתום על הסכם קואליציוני עם הליכוד.

בכך הוא מפרק את השותפות של 'הבית היהודי' עם 'הימין החדש' ו'האיחוד הלאומי' שהתמודדו כמפלגת 'ימינה' בבחירות האחרונות, וזאת בתמורה לתפקיד השר לענייני ירושלים ופרויקטים לאומיים.

הצעד של פרץ מגיע לאחר מספר זגזוגים בקריירה הפוליטית הקצרה שהובילה לביקורת חריפה כלפיו, בשיאה הזגזוג בשותפות עם 'עוצמה יהודית' כשחזר בו מההסכם הריצה המשותפת עמם רגע לפני הגשת הרשימות.

הרב פרץ יוצק שמן למדורת ל"ג בעומר במירון. צילום: שוקי לרר

בתגובה למעשה, הגישה סיעת 'ימינה' בקשה לוועדה המסדרת של הכנסת להתפצל מפרץ והוסיפו: "מאחלים לו בהצלחה".

ההערכה היא כי המהלך הזה לצד מהלכים נוספים, עשויים לסלול את דרכו של פרץ מחוץ לחיים הפוליטיים. כך או כך, מדובר בניצחון מובהק לנתניהו על בנט, שלא יוכל לטעון כי אין נציגות לציונות הדתית בממשלה ומי כמו הרב פרץ, רבצ"ר לשעבר וראש מכינה תורנית ייצג נאמנה את המגזר. 

השר בצלאל סמוטריץ', יו"ר 'האיחוד הלאומי' הגיב למהלך בעקיצה לרפי פרץ ומפרסם בטוויטר סמל של רכב מיצובישי שכזכור זכה לסמל "קניית קולות" של חברי כנסת ישראליים, בהן חה"כ לשעבר אלכס גולדפרב שהצטרף לממשלה בגלל רכב מיצובישי.

אלכס גולדפרב היה סגן שר השיכון בממשלת רבין השנייה מטעם סיעה שפרשה מצומת בהסכם תמורת מיצובישי - רכב השרד שקיבל כסגן שר בממשלה - למרות עמדתו הימנית.

יו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן גביר מגיב למהלך ואומר כי "מי שדחק את רפי פרץ לתקוע סכין בגב בשותפיו הפוליטיים בפעם הראשונה, שלא ילין כשהוא מאמץ את השיטה בפעם השנייה. בנט, שקד וסמוטריץ, אם היה חיבור אמיתי הייתה ממשלת 61 אבל אתם העדפתם לפלג. מקווה שעם ישראל לא ישלם את המחיר".

הרב רפי פרץ מפלגת ימינה ממשלת אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד