י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לייבל'ה במהדורה חגיגית

חוץ מעומר אדם: מי האנשים שזכו לעלות למירון?

לייבל'ה התרגש עד מאוד מל"ג בעומר בצל נגיף הקורונה, כשלצד הציון הסגור בפני הציבור, היו גם רגעים יוצאי דופן • והשבוע: הברית לבנו הבכור של ישראל כהן בגג הגבוה בבני ברק, מי היה הסנדק?  מיהו הצלם הוותיק שמנגל במירון? ואילו שמות הכי נזכור מההילולא של תש"פ • וגם, הנגיד שהגיע לביקור מיוחד בכותל  

חוץ מעומר אדם: מי האנשים שזכו לעלות למירון?
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

ל"ג בעומר עבר על לייבל'ה בצורה מיוחדת, עד שהוא הגיע למסקנה שכזה ל"ג - לא היה מעולם, אף שלייבל'ה לא עלה למירון כמפורסם.

כידוע, לייבל'ה משתחל לכל מקום, אז לרשימה של דודי עזריאל הוא לא יכל להשתחל? בכל מקרה; שליחיו הרבים של לייבל'ה העתירו בתפילה עבורו ולייבל'ה יודע שמה שיישאר ממירון תש"פ הם שני שמות: עומר אדם וחונה דייטש שאחראי על רגעי ה'נעילה' בציון ומי שהיה מופקד על המשכת קיום תזמורת החצר כאיש מירון ומגיע לו שאפו גדול על כך. 

היו גם מי שהקדימו דווקא בכמה ימים קודם ההילולא להגיע לציון של התנא רבי מאיר בעל הנס. לייבל'ה חושף כי נכדו של שר התורה יענקי קנייבסקי, הגיע יחד עם כמה משומעי לקחו להעתיר בתפילה בציון רבי מאיר בעל הנס הסגור. ליענקי התלווה חבר מועצת העיר טבריה דוד אוחנה והוא נשא תפילה חרישית ממעמקי הלב למען יישום מתווה ליטוב לכלל עולם הישיבות. לייבל'ה יודע לספר כי ר' יענקי הגיע יחד עם המרצדס ספרינט השחורה והמיוחדת שנסעה חלק ללא תקלות. 

ובעוד בכנסת ישראל נערכים להשבעת ממשלה, לייבל'ה מספר כי יש תוכנית להחזיר לכנסת גם את העוזר השלישי במתווה הקפסולות לאחר שעד עכשיו הגיעו רק שני עוזרים לכל ח"כ בגלל הקורונה. בכנסת נערכים להצבת חדרים נפרדים במתווה הקפסולות לכל העוזרים השלישיים, בנוסף חושף לייבל'ה, כי הכנסת התקשרה עם מזנון חדש שיודעי דבר טוענים שהאוכל לא מי יודע מה ומתברר כי מי שמגהץ ומשלם באשראי רואה בפירוט חיוב מרחוב כהנמן 111 בבני ברק.  

לייבל'ה חוזר למירון למעמד ההדלקה, שם ראה את דובר המשטרה למגזר החרדי שבתי גרברצ'יק יוצק את השמן לתוך המדורה. גרברצ'יק שלא סתם עוד דובר, התפלל חזק למען יישמר שמם של השוטרים. 

ואפרופו משטרה ודוברים, לייבל'ה ראה ביציע הכתבים את מנכ"ל משרד "טיפ פרסום" אלי לייזר שלזינגר שכחסיד באיאן לא יכל לעזוב את הציון גם בתקופת קורונה. לליבל'ה נודע כי הוא קיבל אישור ממי שקיבל והגיע לציון כחסיד עם כובע, אך לא יכל לגמרי לעזוב את עבודתו המשטרתית ב'בחדרי' והוא נצפה בשיחה ערה עם דוברת מחוז צפון לאה לשם שבסבלנות גדולה טיפלה בכל נושא האישורים וקצרה שבחים מכל באי המקום ואנשי המשטרה שמנבאים לה גדולות ונצורות. 

בהמשך ראה לייבל'ה שניים שסימנו 'ההר בידינו': הנגיד ר' ארי אייכלר והרב דוד שפר, ראש ישיבת 'אורייתא'. שניהם ניצחו על יציקת השמן והתכוננו להדלקה בגשר ירמיהו בירושלים. 

גם הזמר אבי בן ישראל השתחל למירון ויצק שמן במדורה של הציונות דתית. בן ישראל הגיע ללא גלימה והפעם החזיק את הכובע ביד לצד עניבה סגולה. 

את איש החסד ממקימי ארגון זק"א, אהרל'ה גרטנר שנמצא חיובי לנגיף הקורונה ובחסדי שמים החלים לאחר שכולם נשאו תפילה לרפואת אהרן שמואל בן צביה גיטל. גרטנר הגיע לתפילה יחד עם היו"ר משי זהב. 

לאחר שהסתיימו מעמדי ההדלקות, היו גם מי שהשיגו אוכל. לייבל'ה נכנס לקודש פנימה וראה את בעל המנגן ר' מאיר אדלר, יחד עם איש מירון ר' חונה דייטש האגדי והזמר שרוליק קלצקין, סועדים את לבם לכבוד רבי שמעון.

מי שנפנף את המנגל היה הצלם החרדי שוקי לרר, שסגר בימים אלו 35 שנות צילום בלעה"ר והגיע במסירות נפש לצלם וגם לנפנף. 

ובחצר המערה בבוקר ל"ג בעומר ראה לייבל'ה את הרבי מויז'ניץ שהגיע מחצור לראשונה. מי שהגיש את הקוויטלא'ך של אלפי החסידים מרחבי העולם היה ה'הויז בחור' המיתולוגי יוסף שימען שכטר, שקיבל גם ברכה מיוחדת.

ביציאה מהציון, ניגש הרב של המשטרה בצפון אנשיל פרידמן לאדמו"ר וקיבל את ברכתו האישית כשהוא לבוש במדים הכחולים. 

מי שהביא את ריקוד חייו לבדו בחצר הציון, היה ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין, שלאחר שדאג לכל המשאיות בעירו, התפנה להגיע למקום האהוב עליו ביותר, וכך ברחבה ריקה הוא פצח בריקוד סוער כשהוידאו לפניכם.

גם ראש עיריית אלעד ישראל פרוש שרקד עם לפידים במרפסת ביתו יחד עם ילדיו הגיע לציון ולייבל'ה קיבל גם תמונה מאלעד וגם תמונה מהציון שלכדה את ראש העיר במלואו. 

ומי שרכש קנית ענק לל"ג בעומר, היה ח"כ יעקב אשר שיצא מאושר עד עם עגלות עמוסות לעייפה. 

לפני החזרות של המקהלה במירון נערך ב'בני עקיבא' מנגל על האש, מי שהביא סטייק טוב לבעל מנגן יענקי דסקל היה איש מירון חיים רבינוביץ שלא הפסיק להיות על ההר כל רגע ורגע.   

בצהרי חמישי, ראה לייבל'ה ברחוב פנקס את האסטרטג מנחם גשייד מהטלגרם של הבריאות, שלא עודכן הרבה זמן. גשייד קיים פגישה קצרה על אם הדרך תוך שמירת מרחק ולייבל'ה תיעד.

 

בשיפולי מירון ראה לייבל'ה את שר החסד של דורנו ר' אפרים שטרן, גוזז את שערות ראשו של היניק הבנש"ק בן הרה"צ רבי יחיאל יהושע רבינוביץ, הבן של הרבי מביאלא ב"ב והחתן של הרבי מתולדות אברהם יצחק. 

ומי שכובד לעשות את ה'קרחת הנוצצת' בפועל לבנש"ק, היה ר' שמעון שישא, עסקן העדה החרדית ועורך הדין הבלתי רשמי של כל עצורי ההפגנות והמחאות, שהפך לספר מקצועי.

בצידי החצר של רבי שמעון, עמד סופר 'הדרך', איש ארכיון התמונות העתיקות, הרב אברהם אביאל חורי מנתיבות, שהגיע עם רבו האדמו"ר רבי משה אבוחצירא. הרב חורי נשא תפילה חרישית מעומק הלב. 

והריקוד הסוער ביותר שהיה במערה שמור לצלמים לבית לרר, שבקושי ישנו ולמרות זאת רצו להכניס אנשים לציון, הביאו ריקוד סוער שהרעיד את כל הציון.  

ואי אפשר בלי דיווח על הברית לבנו של העיתונאי ישראל כהן. לאחר שלום זכר שנערך בשטח חצי פתוח בפאתי קרית ויז'ניץ, בישיבה הליטאית 'דברי מרדכי' נערכה הברית בגג העולם במתחם אמפרסנד בבני ברק, לשם הגיעו רק הקרובים ממש, בראשות הגאון רבי ישראל מאיר לאו רבה הראשי של תל אביב יפו, ששימש סנדק בברית לנין ניצול השואה. 

לייבל'ה מפרסם תמונה אגדית של הרב לאו הזקן, שצילם הצלם איתמר קירשבוים ממודיעין עילית. הרב לאו שכולו אומר הדר עם מסכה ומכשיר סמארטפון מוגן, מביט על עדכון המבשר על בואו לבני ברק לראשונה מאז פרוץ הנגיף, במיוחד בשביל תלמידו חביבו ישראל כהן. 

גם ישראל כהן לא עזב את מכשירו ובעודו עטור בטלית ותפילין קיבל עדכונים שוטפים לקראת הכנת הביקור של הרבי מויז'ניץ אצל ראש הממשלה אותו פרסם לראשונה השבוע בחשיפה מטורפת והיסטורית. 

מי שתיעד את השמחה, היה איתי גדסי, המלך הבלתי מעורער של 'הבני ברקים', שהגיע ושמר על ההנחיות. מי שהפיק את האירוע היה אלי שכטר מאבסלוט הפקות. 

הפתעת ל"ג בעומר, היו המספריים הגדולות ששומרים על מרחק שני מטר, עמם גזז הרבי מספינקא את מחלפות ראשי הילדים בני השלוש. אחד מהם היה סמנכ"ל השיווק והמכירות של 'בחדרי חרדים' אהרן וינברגר, שעמד כחסיד בפני רבו עם היניק הקטן. 

ובמקום אחר בבני ברק, בשיכון ו', שם הדליק הגאון רבי יואל טוביאס את ההדלקה המסורתית במתכונת מצומצמת. מי שיצק את השמן היה האיש וה'הבמה' העיתונאי התורני יחיאל סבר, שעטה מסכה וכיוון לזכות עם ישראל ושומעי לקחו. 

לייבל'ה שגם הכניס כמה ילדים בחלאק'ה, פגש בסטודיו המיוחד שהוקם השנה לילדי החלאק'ה על מנת שירגישו מעט מקדושת ר' שמעון, בחצר ביתו של הצלם משה גולדשטיין. הסטודיו הוקם בחסות חברת הנסיעות ברידערס, בהפקתו של לייבי שצ'רנסקי (תשמחו על לייבי). לייבל'ה הצטלם והרגיש כמו בפתח הציון. 

גם בנדבורנה קיימו את מנהג החלאק'ה: הרבי מנדבורנה גזז בל"ג בעומר את תלתליו של היניק לבית פרוש בן נוחי המתוק ונכד סגן השר.

אפרופו חלאק'ה, איש חסידות תולדות אברהם יצחק - אהרן יורוביץ, הדובר הבלתי רשמי של החצר, העוסק בצרכי ציבור באמונה, חגג את שמחת החלאק'ה לבנו אצל האדמו"ר בל"ג בעומר, תוך שמירת מרחק כפי שמקפידים בחסידות. 

האיש החזק בחב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב ומי שהוביל גם השנה את מבצע התהלוכות עם כמליון ילדי ישראל, ניצפה יחד עם הדיין הבכיר סגן אב בית הדין של רבני חבד הרב מנחם מענדל גלוכובסקי עורך חלאקה בעיצומה של תהלוכת ל"ג בעומר.

ואפרופו חסידים ואנשי מעשה, לייבל'ה ראה מסירות נפש של חסיד שמתאבק בעפר רגליהם של הצדיקים - שימען מאיר פריד שמו. האיש שלא מפסיק לבקר בשיכון ויז'ניץ, נצפה בהר הזיתים מסדר משטח לאדמו"ר מקרעטשניף ירושלים, שהגיע לפקוד את הציון של אביו ר' הרשל'ה זצ"ל, לרגל יום היארצייט. 

ויש גם את העסקונה הצעירה: העסקן שרגי סנדרוביץ הויז'ניצאי מאשדוד, הגיע לכתיבת קוויטל. טרם היכנסו לקוד פנימה אצל רבו האדמו"ר מויז'ניץ השוהה בחצור, סנדרוביץ חגג יום הולדת וחבריו הפתיעו אותו בוידאו לרגל היום.

ומי שהגיע לכותל בל"ג בעומר, היה הנגיד ר' איצ'ה פאלוך, שכל שנה מטיס מסוק בשביל הרבי מתולדות אברהם יצחק, השנה הוא הגיע לשאת תפילה חרישית מול שריד בית מקדשנו. 

גם את הדובר ואיש ההסברה של משרד הבריאות פגש לייבל'ה בכותל. מני גירא שוורץ שאוטוטו מעלה סדרה מדהימה ב'כאן 11', הגיע לכותל לאחר חודשים ששמר על ההנחיות בקפדנות והזהיר את הציבור כידו הטובה כי עליו להישמר על ההנחיות. הוא גם נתן תחזיות מדויקות, מה שהקנה לו את השם נדב אייל של החרדים. 

מי שפילס דרך לאדמו"ר מקרלין בכותל, היה איש החסידות ר' יוסי רוזנבוים, שכחסיד נאמן התייצב עם מסכה וניהל את המבצע כמו שרק הוא יודע. 

רכבו של המשב"ק המיתולוגי של מרן הרב שך זצ"ל הרב יחזקאל אסחייק, עבר השבוע לראשונה לבנו ממשיך דרכו המשב"ק מאיר אסחייק לנסיעה קצרה לשמחת נין הגר"ח שמואלביץ זצ"ל. בסוף השמחה מת הרכב המיתולוגי וכך נודע שיש משב"ק בלי רכב, מי שניסה לעשות החייאה על הרכב היה אבי פינזל מ'חכמת שלמה' שהחלים מקורונה והגיע לחבר כבלים לשמחת עולם התורה. 

את המושכים בחוטים של בית שמש, סגן ראש העיר ישעיהו ארנרייך, ראה לייבל'ה בשיחה רגל על רגל עם יו"ר ועדת תכנון ובנייה שמעון גולדברג בתיאומים אחרונים לקראת המליאה במתכונת קורונה.

את המקובל הירושלמי הרב אפרים בן צבי אי אפשר לפספס. השבוע הוא הפתיע את צוותי הרפואה בבית החולים 'קפלן' ברחובות והצדיע להם לרגל יום האחים והאחיות הבינלאומי 'אתם הגיבורים של העידן הנוכחי'. 

לייבל'ה גם לא שכח את ההדלקות בארה"ב שנערכו במתכונת מצוצמצת, תחילה בלייקווד שם ראה את הצלם שכבר לא השתמש בדרכון הרבה זמן, הצלם ארי ק, שכובד לתעד את ההדלקות בלייקווד מקום מגוריו כובד גם לעלות את האבוקה בהדלקה השכונתית. 

והנגידים הצעירים חגגואת מעמד ההדלקה בחצר הבית, של הנגיד ר' יעקב שבתי גרוס כשבהדלקת המדורה כובד הנגיד הצעיר ר' אברומי זופניק לצד זמרים שהגיעו לשיר, אפרופו זופניק הוא רכש בסכום עצום את ההדלקה של הרבי מטרבישאן מבית שמש, בחסידות החדשה שיגרו לו מודעת ברכה לבורו פארק. 

לפינת המזל טובים: 

ברכת מזל טוב לח"כ יעקב טסלר לרגל הולדת הנכד, בן לבנו דוד, טסלר שהשבוע היה עסוק מעל הראש בארגון הביקור של האדמו"ר במירון ובלשכת ראש הממשלה ויתפנה הערב לשמחת ה'וואך נאכט' בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לסגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק משאבי חינוך, ישראל קלרמן, לרגל הולדת הנכד בשעה טובה.

ברכת מזל טוב למזכ"ל 'איגוד הסמינרים' יצחק אוסטרליץ לרגל שמחת הולדת הנכד, בן לבנו חיים אוסטרליץ. 

ברכת מזל טוב למנכ"ל מועצת בתי העלמין בי-ם, צוריאל קריספל, להולדת הנכדה שכבר לא סופרים כמה, המזל שיש תמונה עם מסכה.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לאיש יחסי הציבור, קובי סלע, לרגל הולדת נכדתו בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לר' דוד מרגלי, יו"ר הוועד העולמי של מאקאווא ומקורבם של גדולי ישראל, לרגל בר המצווה לבנו הקטן. השמחה שתוכננה להיות גדולה נגנזה בגלל הקורונה והחגיגה נערכה במתכונת שבת ברחוב רשב"ם בבני ברק כשבניין דירות שלם משמש לחגיגה עם קריאת התורה ואוכל כיד המלך. 

ברכת מזל טוב לבחור החשוב אלי פינקל, מבכירי ישיבת מיר ברכפלד, אחיינם ויד ימינם של ראש ישיבת מיר הגרא"י פינקל וראש ישיבת מיר ברכפלד הגר"נ אלון לרגל שמחת נישואיו השבוע. השמחה התקיימה במתכונת מצומצמת. 

ברכת מזל טוב לרשם עולם הישיבות ואיש הדיור החרדי, אורי זלזניק, להולדת הנכד בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לאיש החסד והעזרה, אהרל'ה שכטר (לשעבר קונטיננטל), לרגל אירוסי בנו הבחור יעקב.

ולסיום, שורת שמחות בקרב ציבור 'בית יעקב' - אלו הנשים: מזל טוב לעיתונאית הילה פלח לרגל נישואיה בשעה טובה. ברכת מזל טוב לנעמה עידן אשת התקשורת מ'יום ליום' לרגל הולדת הבת, ברכה גם לבעלה האברך ינון עידן. 

לייבל'ה רכילות חרדית עומר אדם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד