י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
וכמה זה יעלה לנו

השרים יאשרו אבטחה צמודה לילדי נתניהו וגנץ

לא די בכך שהממשלה מתנפחת מ-24 שרים ל-36, שעלות אבטחתם תעלה למדינה עשרות מיליוני שקלים בשנה, ועדת השרים לענייני שב"כ תאשר היום אבטחה גם לצאצאיהם של ראש הממשלה וממלא מקומו בעלות של עוד עשרות מילוני שקלים בשנה

השרים יאשרו אבטחה צמודה לילדי נתניהו וגנץ
נתניהו מוקף מאבטחים. אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בשעות אחר הצהריים (חמישי) צפויה להתכנס ועדת השרים לענייני שב"כ בכדי לאשר את תנאי האבטחה החדשים של ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ. בפני הועדה הונחו הגדרות חדשות לאבטחת בני המשפחות של נתניהו וגנץ, וזאת מעבר לאבטחת האישים עצמם כמובן.

על פי הדיווח ב'חדשות 12' האבטחה הצפויה להיות לבני המשפחה תכלול שני מאבטחים לכל אחד ואחת מן הבנים והבנות של ראשי הממשלה, דבר העשוי לכלול גם רכב צמוד ו/או אבטחה בתוך הרכב של בני המשפחה, אבטחה מחוץ לבית המגורים של בני ובנות ראשי הממשלה.

החידוש הוא שמעכשיו יאובטחו ילדים בוגרים של רה"מ, גם אם עברו להתגורר מחוץ למעון הרשמי של בית ראש הממשלה, בניגוד למה שהיה עד היום שאובטחו בניו של נתניהו רק אם התגוררו בתוך בית ראש הממשלה.

עד לשנת 2014, בני ראשי הממשלות אובטחו רק אם היו קטינים, אולם במהלך מלחמת צוק איתן, בשל איומים שהופנו כלפי יאיר ואבנר נתניהו, הונחה בפני ועדת השרים לענייני שב"כ (שנתניהו שימש כיו"ר שלה) בקשה להעלות את רמת האבטחה על בניו של נתניהו.

בסידור האבטחה החדש טמונה עלות גבוהה יותר מכיוון שגם את בניו של גנץ יצטרכו לאבטח, לנתניהו יש שלושה ילדים בגירים ולבני גנץ שלושה ילדים בגירים ואחד קטין. כל שבעת הילדים (לא ברור אם הכללים יחולו גם על הבת החרדית נעה נתניהו או לאו), יזכו לשני מאבטחים צמודים בכל עת, כולל מחוץ לדירות מגוריהם ובעת נסיעה, כולל בעת שהות מחוץ למדינה. עלויות האבטחה החדשות למידנה - 35 מיליון שקלים בשנה.

בנוסף, בשל הרחבת מספר השרים מ-24 ל-36, יאושר היום גם תקציב נרחב בסך שני מיליון שקלים בשנה לאבטחה של כל אחד מן השרים ובסך הכל 72 מיליון שקלים בשנה.

מי שמקבל את ההחלטות על ענייני אבטחת אישים זוהי ועדת השרים לענייני שב"כ, והגוף המאשר את עלויות התקציב הוא משרד האוצר, ושם אין סמכות לדון בנושא האבטחה לגופו, אלא רק באישור הכספי הנדרש לכך. מנגד, בוועדה לענייני שב"כ, המסתמכת על חוות דעת של הגורמים הביטחוניים, דנים בהיבט הביטחוני ולא בהיבט התקציבי.

גורמים בסביבתו של גנץ אמרו בתגובה לפרסום ב'חדשות 12' כי "ילדיו של גנץ לא יאובטחו והמספרים שהוצגו אינם נכונים".

אבטחת אישים יאיר נתניהו אבנר נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד