כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"רבנים נתנו אישור לנסוע בשבת"

קידוש השם: העיתונים בארה"ב ובבריטניה משבחים את החרדים

"יהודים חרדים בניו יורק הם חצי מתורמי הפלזמה האמריקניים, שתרמו בכדי לסייע בטיפול בחולי קורונה, מה שהביא את הקהילה להפוך את הטרגדיה לכוח" כך נכתב ב'ניו יורק טיימס' בשם ד"ר מיכאל ג'וינר ממרפאת מאיו, שמבצע מחקר על השפעות הפלזמה לטיפול בנגיף

קידוש השם: העיתונים בארה"ב ובבריטניה משבחים את החרדים
חרדי עובר בדיקת קורונה צילום: Nati Shohat/Flash90

גל של כתבות לא אוהדות נגד חרדים פשט לאחרונה ברחבי ארצות הברית ובריטניה בגין התנהלותם בניגוד להנחיות הקורונה, כשגם ה"דיילי מייל" הבריטי הוותיק פרסם כותרות ענק עם דברי ביקורת על התנהלות החרדים בקורונה. הפעם הפרסום היה חיובי והביא לקידוש השם.

ד"ר מיכאל ג'וינר ממרפאת מאיו, שמבצע מחקר על השפעות הפלזמה לטיפול בנגיף, אמר כי למעלה מ- 5,000 חולים ברחבי ארה"ב תרמו פלזמה עד כה, וכאשר מדובר בתורמים הוא מספר כי "ללא ספק הקבוצה הגדולה ביותר היא של ידידינו האורתודוקסים בניו יורק".

"יהודים חרדים בניו יורק הם חצי מהתורמים מכל תורמי הפלזמה האמריקניים, שתרמו בכדי לסייע בטיפול בחולי קורונה, מה שהביא את הקהילה להפוך את הטרגדיה לכוח"

"הייתי בהלם אם הם היו פחות ממחצית הסכום הכולל" אמר ג'וינר לניו יורק טיימס.

אלפי אמריקאים שהחלימו מנגיף הקורונה, תרמו את דמם למרפאות פלזמה בתקווה להשתמש בזה בקרב אנשים אחרים שנפגעו מהנגיף.

ה'דיילי מייל' מציין כי "יהודים אורתודוכסים מהווים חלק ניכר מהמתנדבים."

הסיבה לכך היא כי "הקהילה היהודית הרוסה במיוחד בגלל המגיפה של הנגיף בניו יורק, וזאת הקהילה היהודית הגדולה ביותר מחוץ לישראל".

יותר מ 12,000 יהודים חרדים בניו יורק נרשמו לתוכניות קהילתיות שונות התורמות פלזמה בדם מאז הרביעי לאפריל והמארגנים מצפים שזה יגיע ל- 30,000 בקרוב, כך מדווח ה'טיימס'.

בקהילות המקומיות הופיעו מספר יוזמות המארגנות תרומות פלזמה, והפרסום על כך נמצא בבתי כנסת ועל גבי עלוני קהילה. מציין ה'טיימס'.

"מה שהדהים אותי בהתחלה היה שלכולנו היה אותו רעיון". אומר ל'טיימס' אברהם וינשטוק, מארגן תוכנית התנדבות. "זה הדהד לכולם בקהילה וזו הסיבה שהם באמת דחפו את זה קדימה ותרמו".

וינשטוק אמר כי רבנים נתנו אישור לנסוע בשבת להביא את בדיקות הדם למרפאות, אם זה הזמן היחיד הזמין, "כך שניתן יהיה להציל כמה שיותר חיים".

"מנקודת מבט מוסרית ודתית, מוטלת עלינו חובה לעשות ככל יכולתנו". אומר וינשטוק.

"אם נגלה אחר כך כי זה הציל 50 חיים או 100 חיים או 20 חיים, מה שלא יהיה, אם זה 20 חיים, זה שווה כל מאמץ, כל רגע של מאמץ".

כל כך הרבה חברי קהילה התנדבו, עד שבנקי הדם בניו יורק כבר לא יכולים לעמוד בביקוש, כך דווח ה"טיימס", מה שהוביל חרדים רבים לנסוע רחוק יותר לפנסילבניה ולדלוור לתרומות דם.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד