י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שעות להשבעת ליצמן • הדרמה סביב תפקיד השר

חשיפה: ברקע ההתנגדות ל'שר'; שליחים מיוחדים מהרבי מויז'ניץ אל הרבי מסלאנים

פרסום ראשון: על רקע הוראת הרבי מסלאנים בבחירות האחרונות שלא להצביע ליהדות התורה בגלל שנציג אגו"י לוקח תפקיד שר בממשלה ציונית, שלח הרבי מויז'ניץ שליחים לרבי מסלאנים שעות לפני השבעתו של ליצמן לשר, לאחר שהובטח לו שלא ימונה שר ממפלגת אגודת ישראל 

חשיפה: ברקע ההתנגדות ל'שר'; שליחים מיוחדים מהרבי מויז'ניץ אל הרבי מסלאנים
האדמו"רים מויז'ניץ וסלאנים צילום: ארכיון בחדרי

פרסום ראשון: לקראת השבעת הממשלה הערב (חמישי), שתכלול גם את השבעתו של יושב ראש יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן לתפקיד שר השיכון בממשלה ה- 35, ל'בחדרי חרדים' נודע על שליחים מיוחדים שיצאו מהאדמו"ר מויז'ניץ לאדמו"ר מסלאנים.

הרקע לסיפור: התנגדות חריפה של האדמו"ר מסלאנים למינוי שר של נציג אגודת ישראל. ערב הבחירות ניתנה הוראה בחסידות שלא להצביע, ובעקבות ההוראה והחשש ביהדות התורה מאיבוד קולות, עלה האדמו"ר מויז'ניץ למעונו של האדמו"ר מסלאנים ושכנע אותו לשנות את דעתו.

כזכור, בערב הבחירות האחרונות דווח ב'בחדרי חרדים' כי הרבי מסלאנים אוסר להצביע גם בגלל הגיוס וכן בגלל שביהדות התורה לוקחים תפקיד שר.  הדעה הרווחת בחסידות הייתה, שהפעם לא הולכים להצביע. אלא שהוראה מפתיעה שנשלחה לכלל החסידים בהודעה טלפונית סיפרה כי חזר המצב לקדמותו. 

ח"כ טסלר ומזכיר המועצת ולצר ליד ביתו של הרבי מסלאנים. צילום: באדיבות המצלם

בעבר, במטה הקהילות של אגודת ישראל נרשמו בסלאנים כשמונים אחוזי הצבעה בבחירות ובסבב השלישי היה חשש שהדבר יפחת ובפעילות הרבי מויז'ניץ שהגיע לבית האדמו"ר, הורה הרבי להחזיר את המצב כפי שהיה עד היום. 

הגבאי הראשי של האדמו"ר מסלאנים, הרב החסיד רבי אשר וינברג, סיפר לחסידים אז, כי הרב'ה מויז'ניץ התחייב לעמוד על המשמר שאגודת ישראל לא תיקח תיק של שר בממשלה, והוא הגיע בדברים עם עוד חברי מועצת גדולי התורה שהבטיחו לו כך, ולכן, כי אין חשש שישתתפו בממשלה, חזר המצב לקדמותו.

כעת, שעות בלבד קודם השבעת הממשלה, והמינוי מחדש של השר ליצמן לתפקיד שר, שיגר האדמו"ר מויז'ניץ שליחות מיוחדת לאדמו"ר מסלאנים להעביר לו מסר על המינוי הצפוי לשר, את השליחות עשה נציג ויז'ניץ בכנסת יעקב טסלר לצד מזכיר המועצת יעקב ולצר. השניים הגיעו בשעות הצהרים למעונו של האדמו"ר השוהה בירושלים והסבירו לו את המהלכים ומדוע חשוב שנציג אגו"י יתמנה לשר בימים אלו.

גורם המעורה בסיפור הדגיש ל'בחדרי חרדים', כי לאדמו"ר מויז'ניץ היה חשוב שהאדמו"ר מסלאנים ישמע את המצב שמצריך כעת לקחת תפקיד שר.  

הרבי מויז'ניץ הרבי מסלאנים יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד