י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
החשש מהתפרצות שנייה

משרד הבריאות חזר בו: נדחתה פתיחת תנועת הרכבות

משרד הבריאות חוזר מהודעתו על חידוש תנועת הרכבות ביום א' הקרוב. לטענת המשרד, האישור שניתן הוא אך ורק למודל ההפעלה, אך לא למועד ההפעלה • בר סימן טוב: "יש להמתין עם חידוש תנועת הרכבות ולהיצמד ללוח הזמנים המקורי שנקבע על ידי הממשלה"

משרד הבריאות חזר בו: נדחתה פתיחת תנועת הרכבות
נסיעה ברכבת בימי משבר הקורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

למרות הודעת משרד הבריאות כי צפויה להתחדש ביום ראשון הקרוב תנועת הרכבות, משרד הבריאות חזר בו אתמול (רביעי) מהודעתו, והבהיר כי עדיין לא ניתן לכך אישור.

מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, הודיע להנהלת הרכבת כי אישור ניתן למודל הפעלת הרכבת, אך לא למועד הפעלתה החל מיום ראשון הקרוב, כפי שפורסם מוקדם יותר.

במכתב שכתב מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב וששותף ע"י שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' נכתב "אבקש להבהיר כי משרד הבריאות לא נתן את אישורו לחידוש תנועת הרכבות ביום א'. האישור שניתן הוא למודל ההפעלה, אך לא למועד".

עוד כתב בר סימן טוב כי הרכבת עלולה לגרום להדבקה המונית. "אופייה המיוחד של הרכבת כאמצעי להסעת המונים ייחודי, הכולל מספר קרונות עם יציאות וכניסות רבות, אשר עובר במספר רב של תחנות ביניים, אינו מאפשר שליטה במספר הנוסעים ובהתקהלותם ברכבות וברציפים. חולה קורונה אחד שנוסע ברכבת יכול לגרום להדבקה של אנשים רבים ולהחזיר את מדינת ישראל שבועות אחורה במאבק מול התפשטות הנגיף".

במכתבו בר סימן טוב הדגיש כי "יש להמתין עם חידוש תנועת הרכבות ולהיצמד ללוח הזמנים המקורי שנקבע על ידי הממשלה".

רכבת ישראל משרד הבריאות משה בר סימן טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד