י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חולים אחרת

מחקר שפורסם קובע: זו הדרך בה נגיף הקורונה תוקף ילדים

החוקרים אוספים מידע על כל פרט שיוכל להקל על צוותי הרפואה  להבין, וכך לטפל במשבר הנגיף. ממחקר שהתפרסם עולה, כי אצל רוב הילדים שנדבקו לא יופיעו תחילה בעיות נשימה, אלא דווקא בעיות עיכול • חברת המחקר ד"ר ונבין לי אומרת כי "יש לחשוד בילדים הסובלים מתסמינים דרכי העיכול, במיוחד עם חום ו/או היסטוריה של חשיפה למחלה זו"

מחקר שפורסם קובע: זו הדרך בה נגיף הקורונה תוקף ילדים
אילוסטרציה צילום: pexels

מחקרים רבים בעולם כולו מנסים לאסוף כל פרט מידע שיקל על צוותי רפואה לזהות את הנגיף גם אצל ילדים, ולסייע בהחלמתם. העובדה היא כי איננו יודעים לענות על הרבה שאלות בנוגע להידבקות הנגיף אצל ילדים וסיבוכי המחלה אצלם, הצורך בזה הופך להיות דחוף יותר ויותר כאשר ברחבי העולם נאספים דיווחים על ילדים שנדבקו בנגיף ופיתחו כשל רב מערכתי שהוביל למותם.

ממחקר שפורסם השבוע ופורסם בכתב העת Frontiers in Pediatrics עולה, כי נגיף הקורונה שונה אצל הילדים מהמבוגרים. לפי המחקר, אצל רוב הילדים לא יופיעו בתחילה בעיות נשימה, אלא דווקא בעיות עיכול.

המחקר נערך על חמישה ילדים בגילאי שנתיים עד חמש מווהאן, העיר הסינית שהיתה מוקד התפרצות הקורונה. אצל ארבעה מהילדים האלה המחלה התבטאה לראשונה בבעיות שקשורות למערכת העיכול.

החוקרים טוענים כי התסמינים שגרמו לבעיות בעיכול שנמצאו אצל הילדים מצביעים על כך שהנגיף לא מדבק רק דרך טיפות רוק שחודרות אל דרכי הנשימה, אלא גם דרך מערכת העיכול.

זה יכול לקרות אם אדם נחשף לחלקיקי צואה, החוקרים תולים זאת בסיבה ש"ילדים פעילים ולא שמים לב להיגיינת הידיים", החוקרים עוד כתבו כי "הסבירות להידבק דרך מערכת העיכול במגע או בהעברת צואה דרך הפה עשויה להיות גדולה משמעותית אצל ילדים מאשר אצל מבוגרים, ובעיות במערכת העיכול כתסמין ראשון לקורונה נפוצות יותר בקרב ילדים".

החוקרים פרטו לגבי התסמינים של כל אחד מהחולים. אחת הנבדקות, ילדה בת 10 חודשים, הגיעה לבית החולים מכיוון שהקיאה וסבלה מבעיות עיכול זמן קצר אחר כך היא פיתחה גם חום. תשעה ימים אחרי הביקור במיון היא סבלה מבטן נפוחה. למרבה הצער, היא מתה לאחר מכן כתוצאה מכשל רב מערכתי.

הנבדק השני היה ילד בן חמש שאושפז בגלל דלקת התוספתן. לילד לא היו תסמינים, אך מכיוון שסבתו סבלה מהמחלה, הרופאים ערכו לו בדיקת CT וגילו שיש לו דלקת ריאות ויראלית, והוא אושר כחולה קורונה. הוא התאושש לאחר 10 ימים.

המקרה השלישי היה של תינוק בן 8 חודשים שביקר במחלקת החירום לאחר שסבל בכלל מטראומת ראש. התינוק, פיתח חום. גם הוא עבר בדיקת CT בחזה שהובילה את הרופאים להאמין שהוא נדבק בנגיף. בדיקת קורונה שעבר יצאה חיובית הוא נשאר בבית החולים במשך 14 יום.

המקרה הרביעי קרה אצל ילד בן שנה עם היסטוריה של בעיות בכליות שהקיא וסבל משלשול במשך שישה ימים לפני שביקר בבית החולים. הוא גם סבל מחום, אפטיות ומקוצר נשימה. ורופאים חשבו תחילה כי הוא נדבק בנגיף הרוטה. כמו שאר הילדים, הוא עבר סריקת CT שהראתה בעיה בריאות.

בדיקת קורונה שנערכה לו יצאה שלילית ביום השני והשביעי לשהותו בבית החולים, וחיובית ביום השמיני. זמן קצר לאחר האשפוז שלו, רמות החמצן בדם שלו צנחו במהירות והוא חובר למכונת הנשמה. לאחר 17 יום הוא השתחרר מבית החולים.

אף שמדובר במספר מקרים קטן מאוד, מחברת המחקר ד"ר ונבין לי, מהמחלקה לרפואת ילדים בבית החולים טונג'י בסין בווהאן, אמרה כי "יש לחשוד בילדים הסובלים מתסמינים דרכי העיכול, במיוחד עם חום ו/או היסטוריה של חשיפה למחלה זו".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד