י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שליחויות בקירור לעסקים ולמוסדות רפואיים

חברות השליחויות מבצעות שליחויות מיוחדות רבות שרוב הציבור אינו מודע לחשיבותן הרבה. אחד מסוגי שליחויות אלו הוא המשלוח בקירור, שמשרת עסקים ומוסדות רפואיים לצרכים קריטיים ולעיתים אף מסייע להציל חיי אדם

שליחויות בקירור לעסקים ולמוסדות רפואיים
שליחויות בקירור צילום: pixsabay

העברת ציוד ומזון בקירור

מוצרים רבים אינם יכולים להיות מועברים בדרך הרגילה, על ידי שליח על קטנוע או ברכב רגיל. אלו הם מוצרים הדורשים קירור תמידי כדי לשמור על טריותם או על תקינותם, ולכן חובה להעבירם ממקום למקום אך ורק ברכב קירור מותאם. חברת שליחויות הלוקחת על עצמה את האחריות להעביר מוצרים וציוד מסוג זה חייבת להוכיח כי בבעלותה מרכזים לוגיסטיים בהם ניתן לשמור ולפקח על התנאים בהם נמצא הציוד בכל עת, וכן שהיא בעלת רכבי קירור מתאימים בעלי נפח פנימי מספיק היכולים להגיע לטמפרטורות הנדרשות באזור האחסון שלהם, לעיתים עד מעלות בודדות או אפס מעלות.

חברות המספקות שירותי הפצה מקצועיות עוקבות אחר כל שלבי מסע המסירה של כל חבילה העוברת תחת ידיהן, אך במקרה של ציוד או מוצרים הדורשים שמירה על תנאי קירור תמידי, הבקרה והמעקב חשובים הרבה יותר מהרגיל. לכן יש צורך בביקורות תכופות של תנאי השמירה, הטמפרטורה, שלמות האריזות, וכד'. חברת שליחויות רצינית מבינה את כובד האחריות המוטל על כתפיה בתחום זה וכי אם לא תוכל לעמוד בתנאים הנדרשים, בני אדם עלולים להיפגע ובמקרים חמורים אף לאבד את חייהם.

שליחויות רפואיות - עניין של חיים ומוות

סוג נוסף של שליחויות מיוחדות הדורשות קירור הוא שליחויות רפואיות, וגם כאן, האחריות היא מקסימלית בשל העובדה כי פעמים רבות חיי אדם תלויים בהצלחת השליחות.

בתי חולים, מעבדות רפואיות, מוסדות מחקר רפואי, מרפאות שיניים, בתי מרקחת ומוסדות רפואיים אחרים בארץ אינם יכולים לפעול ללא שירותי שליחויות המסייעים ליכולת לתת שירות וטיפול מהיר ויעיל לכל חולה ומאושפז. המוסדות הרפואיים נזקקים לשליחים שישנעו דגימות מעבדה לבדיקה, כדי לקבל מידע אודות ביופסיות, בדיקות דם, שתן וצואה, צילומי רנטגן ותוצאות בדיקות סי.טי, אולטרסאונד ואחרות. שליחים מספקים ומעבירים ציוד רפואי רגיש, ציוד הגנה על הצוותים והחולים, ציוד הגיינה וכביסה, מידע רפואי ולעיתים אפילו אברים לצורך השתלה דחופה. שליחויות רפואיות רבות הן שליחויות המוזמנות על ידי אנשים פרטיים שצריכים להעביר דגימה לבדיקה, צילומי רנטגן, מסמכים רפואיים, ציוד רפואי רלוונטי וכד' באופן דחוף ואינם יכולים לעשות זאת בעצמם מסיבה כלשהי.

בעבר, מוסדות רפואיים רבים החזיקו בשליחים ורכבי שינוע משלהם. אך עם השנים מספר החולים והבדיקות המבוצעות גדל מאד, ומורכבות השינוע עלתה גם היא. המוסדות, שנאבקים באופן מתמיד עם הצורך לחסוך בעלויות, להתייעל ולהתמודד עם תקציב מוגבל בחרו להעביר את תחום המשלוחים הרפואיים לגורמים חיצוניים שהוכיחו כי הם יכולים לעמוד באחריות בתקנים המחמירים הנדרשים ורמת הדיוק והבטיחות המחוייבות בסוג כזה של שליחויות.

דגימות רפואיות וציוד רפואי חייבים להגיע במהירות האפשרית לייעדן, עקב הסיכון הגבוה שטריות הדגימות תדרדר ותפגום ביכולת להפיק מהן מידע ושהציוד הרגיש יינזק. פעמים רבות מדובר על עניין של חיים ומוות – דגימות מסוימות יכולות להילקח מחולה פעם אחת בלבד. אם לא יגיעו לבדיקה במעבדה בזמן, לא ניתן יהיה לקבל מידע קריטי על מצבו של החולה. במקרים אחרים, אם לא יתקבלו תוצאות פענוח הבדיקות תוך זמן קצר בבית החולים, ייתכן שהחולה לא יוכל לקבל בזמן טיפול קריטי שיוכל לעצור את הדרדרות מצבו. לרוב הדגימות הביולוגיות הנלקחות לשם בדיקה במעבדות תאריך תפוגה קצר ביותר המחייב טיפול תוך שעות ספורות.

הכשרה מיוחדת לשליחים רפואיים

לאור האמור לעיל, ברור שלא כל חברת שליחויות וכל שליח יכולים לבצע שליחויות רפואיות. הנהגים והשליחים חייבים לקבל הכשרה מיוחדת כך שיבינו את רמת האחריות המוטלת עליהם וידעו כיצד לטפל נכון בשליחויות מעין אלה. הם חייבים ללמוד כיצד לשנע את הציוד והדגימות באופן סטרילי לחלוטין, ללא מגע יד אדם, ולטפל בהם כך שיישמרו בטוחים – ללא טלטלות העלולות לגרום לנפילה, חבלה או פתיחת אריזות ותוך שמירה על הטמפרטורה הנדרשת לאורך כל השליחות. תפקוד נכון של שליחים אלו יכול לזרז אבחון וטיפול בחולה, להקדים ניתוח חיוני ולהציל חיי אדם, פשוטו כמשמעו.

נובע מכל זאת כי שליחות רפואית מוצלחת דורשת דיוק, מקצועיות, אמינות ואחריות, ואם יורשה לנו משחק מילים, גם תחושת שליחות של צוות החברה שעבר הכשרה מתאימה. חברת רצ פלוס מנוסה ביותר בתחום ומובילה במשך שנים רבות בהצלחה ציוד ודגימות רפואיות ושליחויות רפואיות מסוגים נוספים עבור מוסדות רפואיים, בתי חולים, מעבדות ובתי מרקחת בכל הארץ, תוך שימת דגש מיוחד על בקרה על תנאי ההובלה. אנו מקפידים על הסטנדרטים המחמירים ביותר בכל הקשור לשמירה על סודיות רפואית וזמינים בכל שעות היממה לצורך שליחויות רפואיות, שאנו נותנים להן קדימות על פני כל סוג שליחויות אחר. אנו פרוסים עם שליחים בכל הארץ היכולים להעביר כל חבילה מבית חולים בקצה הארץ לקצה השני ללא כל צורך בהיערכות מיוחדת.

 

שליחויות קירור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד