י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נתניהו אישר

חוץ מאזורים ששהו בהסגר; מערכת החינוך תיפתח באופן מלא

ראש הממשלה נתניהו אישר את 'מתווה החינוך' החדש לפיו בתי הספר וכלל המסגרות יחלו לפעול באופן מלא החל מיום א' הקרוב, למעט איזורים המוגדרים כמוקדי תחלואה • המתווה כולל שורת המלצות והוראות לבתי הספר והתלמידים, כגון חבישת מסיכות בהפסקות • בבני ברק הודיעה העירייה על פתיחה חלקית של מערכת החינוך. גני הילדים לא ייפתחו

חוץ מאזורים ששהו בהסגר; מערכת החינוך תיפתח באופן מלא
מורה ותלמידים בכיתה. תמונת אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את מתווה פתיחת מערכת החינוך שגיבש מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ.

המתווה גובש במשותף על ידי מנכ"ל משרד רה"מ, המל"ל, משרד הבריאות, משרד החינוך, משרד האוצר, מרכז השלטון המקומי ומרכז המועצות האזוריות.

לפי המתווה מערכת החינוך תפתח באופן מלא החל מהפעוטונים והמטפלות ועד לכיתות הגבוהות. למעט אזורים שהוכרזו כמוקד תחלואה גבוה והוטלו עליהם הגבלות במהלך החודשיים האחרונים.

בתי הספר ומסגרות החינוך יידרשו לספק לתלמידים את מלוא הכלים לשמירה על הנחיות הבריאות שפורסמו, ההפסקות בין השיעורים יהיו מדורגות, בהפסקות האוכל יקפידו על מרחק של 2 מטר, וכמובן על היגיינה כללית נאותה הכוללת שטיפת ידיים והפרדה מיטבית בחדרי השירותים. 

לפי המתווה, מהתלמידים יידרש להציג הצהרת בריאות בכניסה לבית הספר, ולהקפיד על חבישת מסיכה בשטחים הפתוחים במהלך ההפסקות. תלמידי כיתות ד' ומעלה יידרשו לחבוש מסיכות גם בשיעור עצמו.

כמו כן סוכם כי לקראת ה-1 ביוני תתבצע הערכת מצב נוספת לבחון את רשימת הערים בהם קיימת תחלואה גבוהה. ואף יוקם בקרוב צוות מצומצם להערכות מערכת החינוך לגל תחלואה נוסף.

מסגרות חינוכיות בהם תתגלה תחלואה, תתבצע סגירה בהתאם לסדר הפעולות שיקבע משרד הבריאות.

בהתאם לאמור, הודיעה ביממה האחרונה עיריית בני ברק, כי היא 'החלה בהיערכות לקראת חזרה לשגרת הלימודים בכפוף להנחיות'. אך תוך כדי היערכות התעוררו מספר נקודות הנוגעות לבריאות התלמידים שחייבו בחינה מחודשת. לפיכך בהודעה מטעם העירייה נמסר כי "בהתאם לכך ובהוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א החזרה לשגרת הלימודים בגני הילדים נדחית בשלב זה עד להודעה חדשה, זאת על מנת להבטיח את שלומם ובריאותם של צוותי ההוראה וכלל התלמידים".

יצויין כי בניגוד לגני הילדים, מערך החינוך המיוחד בבני ברק יחל לפעול  באופן מלא החל מיום א' ללא שינוי.

קורונה בתי ספר גני ילדים מערכת החינוך בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד