י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פתיחת מערכת החינוך

טראמפ נגד המומחה של הבית הלבן למלחמה בנגיף

בכיר בבית הלבן הזהיר כי פתיחת מערכת החינוך והכלכלה עלולה להחריף את התפשטות המחלה - טראמפ דחה את דבריו

טראמפ נגד המומחה של הבית הלבן למלחמה בנגיף
דונלד טראמפ צילום: יח"צ

לאחר שהמומחה הבכיר למלחמה בקורונה בבית הלבן ד"ר אנתוני פאוצ'י הזהיר כי פתיחת מערכת החינוך והכלכלה עלולה להחריף את התפשטות המחלה, דחה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ את דבריו מכל וכל.

ד"ר אנתוני פאוצ'י אמר את הדברים בשימוע בפני ועדת הבריאות, החינוך, העבודה והפנסיה של הסנאט בסאנט, אולם טראמפ דחה את דבריו של פאוצ'י ואמר כי "אינם תשובה מקובלת". טראמפ לא ציין איזו תשובה ספציפית של פאוצ'י אינה מקובלת עליו , אך קרוב לוודאי שהתכוון לדבריו בנושא פתיחה מחדש של בתי הספר המתוכננת לסתיו. בתדרוך לעיתונאים הודה הנשיא כי "הופתע" מעדותו של פאוצ'י.

טראמפ מעונין מאוד בפתיחת הכלכלה והחינוך ומעודד את המדינות שבהן החלו בהקלה על המגבלות. בתשובה לשאלה האם הוא מסכים עם החששות של פאוצ'י, ענה טראמפ: "תראו, הוא רוצה לשחק בכל הצדדים של המשוואה. למען האמת, הופתעתי מהתשובה שלו. מבחינתי זו לא תשובה מתקבלת, במיוחד כשזה נוגע לבתי ספר".

הדבר היחיד שהנשיא מסכים הוא שמורים מבוגרים לא יחזרו לעבוד "כי המחלה הזו תוקפת את הגיל ואת הבריאות". הנשיא הוסיף והדגיש כי לפי הסטטיסטיקה, תלמידים וילדים צעירים פחות פגיעים למחלה. עם זאת, פאוצ'י סתר את דבריו.

העמדה הרשמית של הבית הלבן היא שהמושלים בכל מדינה הם שיחליטו האם לאכוף את ההנחיות של המרכז לפיקוח ומניעת מחלות, ולעקוב אחר הקריטריונים שהציב לפתיחה מחודשת של הכלכלה ובתי הספר. הקריטריונים הללו כוללים ירידה במספר החולים המאומתים במשך שבועיים רצופים.

הבית הלבן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד