י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בכפוף להצהרת בריאות

על פי מתווה דרעי: כך יפתחו את הזמן ב'וולפסון'

בישיבת 'נתיבות חכמה' וולפסון בבית וגן יתפרסו בישיבה על לימוד בכל יום משעות אחר הצהריים ועד חצות לילה במתחם פתוח והבחורים יחזרו לביתם בסיום כל יום. כל הפרטים ב'בחדרי חרדים'

על פי מתווה דרעי: כך יפתחו את הזמן ב'וולפסון'
היכל ישיבת וולפסון בבית וגן צילום: באדיבות המצלם

למרות שעברו כמעט למעלה משלושה שבועות מאז פתיחת הזמן, ובעולם הישיבות עדיין לא מצאו פתרון שמניח את הדעת לכלל עולם הישיבות מלבד למעלה משלושים ישיבות שפתחו במתכונת חלקית במתווה הקפסולות, רוב עולם הישיבות נשאר בשלב זה עדיין סגור.

מנהלי וראשי הישיבות מנסים למצוא פתרון מניח את הדעת לפתיחת הישיבה במסגרתה יוכלו רבני הישיבה לפקח על הנעשה בישיבה ושמירה על צביון הישיבה.

בישיבת 'נתיבות חכמה' בראשות הגאון רבי דניאל וולפסון עמלו כל צוות הישיבה המעורה בעניין למצוא מתווה נוסף על מנת לפתוח את הישיבה, וזאת לאחר שבהחלטת הצוות של הישיבה מתווה הקפסולות ירד מהשולחן.

הגאון רבי ברוך נויבירט, ראש הישיבה, הציע לראש הישיבה הגאון רבי דניאל וולפסון לאמץ את המתווה שהציע שר הפנים אריה דרעי - לפתוח את הישיבות במתכונת הגעה בתחבורה פרטית לישיבה למשך היום ולחזור לבית ללילה.

על פי התוכנית, הלימוד יהיה בשטח פתוח במדשאות ובמגרשים‎ בתוך כפר נוער של הישיבה בבית וגן, כאשר כל וועד יישב באזור אחר. הלימוד יתקיים תוך שמירה על הכללים, כאשר בין החברותות יישמר מרחק של שני מטרים. כמו כן, הבחורים יצטרכו לחבוש מסכות. 

בישיבה יפתחו מספר מתחמי לימוד ברחבי הקריה, בכל יום, מהשעה 17:00 אחר הצהריים ועד 23:00 בלילה. סדרי הלימוד: סדר ב' עד מנחה, בין מנחה למעריב הפסקה קלה, לאחר מעריב שיעור יומי ולאחריו סדר ג'. הסעות יצאו מרחבי העיר.

בישיבה מבהירים כי כל בחור המבקש ליטול חלק בסדר הלימוד החדש נוטל על עצמו אחריות מלאה לעמידה בהנחיות הבריאות. הישיבה אינה יכולה לפקח בדקדקנות על הדבר. אי לכך, האחריות המלאה על כל המשתמע מכך היא על הבחור ועל הוריו, כשהישיבה מצידה תשתדל לפקוח עין על העניין.

בישיבה מציינים כי המתווה המדובר יכול להשתנות לכאן ולכאן בכל עת, עפ"י ההתפתחויות ועפ"י שיקול דעת הישיבה.

להלן תנאי ההשתתפות:

א. בחור יוכל ליטול חלק אך ורק בתנאי שבא על בסיס יומי וקבוע, שהוא מקפיד על הנחיות הבריאות, וכמובן, מגיע ע"מ לשקוד על התורה.

ב. הלימוד במתחים קבועים ומסודרים, ובכפוף להוראות הישיבה. לא יתאפשר מעבר כל שהוא ממתחם למתחם, למותר לציין, שחל איסור מוחלט על התקהלויות, אף מחוץ למתחם הישיבה.

ג. הרשמה והשתתפות הם בכפוף להצהרת בריאות, וכן מדידת חום.

ד. בחור שיש בביתו חולה מאומת לא יוכל להשתתף. וכמו"כ, לא יוכל להשתתף מי שבביתו הורים או בני משפחה בסיכון או שהוא בא בקרבה תדירה עם אוכלוסיה בסיכון.

ה. בחור בעל רקע רפואי מורכב, טעון אישור רופא כמו"כ כל משפחה תיקח בחשבון את כלל ההיבטים הרפואיים המשפחתיים.

ו. כאמור, כל האחריות הרפואית המלאה על כל בחור ובחור הוא באחריות הבלעדית של הבחור ומשפחתו.

בישיבה מבהירים כי חל איסור על הגשת ארוחות. הישיבה תעמיד לרשות הלומדים ארוחה קלה אישית כמו כן חל איסור מוחלט להיכנס לבנייני הישיבה והפנימייה לרבות משרדים ואוצר הספרים למעט חדרי שירותים שיוקצו לכל קבוצה, תוך הקפדה מלאה על היגיינה. וכן חל איסור מוחלט להסתובב ברחבי הקריה. חובה להצטייד במסכת אף, ולהקפיד על כללי ההיגיינה ועל המרחקים.

וולפסון נתיבות החכמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד