י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
באופן מפתיע

הרפורמים מברכים על מינויה של עומר ינקלביץ'

באופן מפתיע: ארגוני הרפורמים מברכים הערב את מינויה של עומר ינקבליץ' לתפקיד שרת התפוצות • למרות היותה חרדית: הרפורמים בטוחים כי ינקלביץ' תפעל למען כל הקהילות

הרפורמים מברכים על מינויה של עומר ינקלביץ'
רפורמים בכותל צילום: הדס פרוש, פלאש90

על רקע מינויה מוקדם יותר היום (חמישי) של חברת הכנסת עומר ינקלביץ' מכחול לבן, התנועה הרפורמית בישראל שיגרה הודעת ברכה לשרה החרדית.

"אנו מאחלים לה כי תצליח במשימה החשובה של שיקום וחיזוק מערכות היחסים של מדינת ישראל עם כלל החוגים הקהילות והזרמים בעולם היהודי", נאמר בהודעה, "בדגש על אותם זרמים שאינם זוכים כיום להכרה המגיעה להם ממדינת ישראל".

עוד נאמר בהודעה שהוציאה התנועה כי, "אנו מקווים כי דווקא העובדה שהשרה המיועדת היא חלק מהחברה החרדית בישראל תסייע לה בהפחתת החשש של קהלים מסורתיים יותר בישראל מהכרה מלאה בזרמים הליברליים והשוויוניים, ואנו בטוחים שהיא תהווה דוגמה אישית ליכולת לפעול יחד למרות הבדלים וחילוקי דעות", הוסיפו.

גם בתנועה המסורתית בירכו את השרה החרדית שתכנס לתפקיד הרגיש מבחינתםץ מנכ"ל התנועה, יזהר הס, אמר: "אני מברך את שרת התפוצות המיועדת. טרם פגשתי אותה. היא אמנם מגיעה מרקע שלא זימן לה בהכרח היכרות מעמיקה עם יהדות התפוצות לגווניה, אך חזקה עליה שתיכנס לתפקיד החשוב הזה ותעשה עבודה מצויינת".

הוא הוסיף, "שמעתי עליה דברים מצוינים. הממשלה הבאה חייבת לאחות את הקרע עם יהדות התפוצות בכל כך הרבה מובנים".

בארגונים הרפורמים צפויים לפנות לשרה התפוצות עם מינויה לתפקיד לטובת קיום מפגשי היכרות עם ראשי היהדות הרפורמית בישראל ובתפוצות. יצוין כי יו"ר כחול לבן גנץ הביע לא אחת תמיכה במתווה הכותל והפעלת הכותל הרפורמי בניגוד לעמדה החרדית.

עומר ינקלביץ רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד