ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ארונו יגיע במטוס פרטי

אבל בסלאנים: ראש הישיבה נפטר מהקורונה

אבל כבד בחצר חסידות סלאנים: הגאון רבי יוסל וינברג זצ"ל, ראש ישיבת סלאנים, נפטר בארה"ב שם נדבק מנגיף הקורונה • ארונו יגיע במטוס פרטי לקבורה בארץ עוד לפני שבת

אבל בסלאנים: ראש הישיבה נפטר מהקורונה
הגאון רבי יוסל וינברג זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: אבל כבד בחסידות סלאנים עם הסתלקותו של הגאון החסיד רבי חיים יוסף דוד וינברג זצ"ל, ראש ישיבת 'באר אברהם' סלאנים בארץ הקודש, שנפטר בארה"ב לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 65 בפטירתו. 

אחרי פורים נדבק ראש הישיבה בנגיף שם שהה והוא אושפז במצב קשה במשך תקופה בבית החולים, היום הדרדר מצבו והוא השיב את נשמתו ליוצרה. 

הגאון רבי יוסל זצ"ל נולד בבלגיה, בבחרותו למד בישיבות פוניב'ז וגייטסהד. היה מבכירי כולל גייטסהד ומתלמידי הרב גורביץ. בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו, בתו היחידה של הנגיד ר' קלמן ברקוביץ מלונדון. 

לפני 15 שנה נפטרה עליו רעייתו ע"ה ולפני חמש שנים נישא לאלמנת הגאון רבי יעקב עקיבא משינסקי זצ"ל, שהיה חתנו של הגאון רבי משה וולפסון, רב קהל 'אמונת ישראל' ומשגיח ישיבת 'תורה ודעת'. מאז היה מגיע לארה"ב לשהות בחגים. 

לפני חצי יובל שנים עת הרבי מסלאנים לקח אותו האדמו"ר מסלאנים בתור תלמיד חכם עצום ונכד לאדמו"רי סלונים להיות ראש ישיבה ומגיד שיעור בישיבה. מידי יום היה נוסע רבי יוס'ל ברכבו לבני ברק למסור את השיעור. מפני כבוד הבחורים היה מחנה את רכבו ברחוב אחר מהישיבה, כשהיה יודע שבחורים צריכים לנסוע לירושלים לשמחה משפחתית, היה מציע לבחורים להצטרף. 

הוא מסר והרביץ תורה ויראה בישיבה והיה תלמיד חכם עצום. שימש כראש ישיבה מבלי לקחת שקל מהישיבה. אחד התלמידים מספר ל'בחדרי חרדים', "השיעורים שלו היו מעניינים, היה פשטן מאוד מבלי להחזיק מעצמו כלום. זה אבל גדול בחסידות. אם בחור היה שואל שאלה טובה הוא נתן כבוד גדול לכל בחור ששאל". 

הותיר אחריו דור ישרים מבורך: בנים תלמידי חכמים, מרביצי תורה ויראה.

ארונו יגיע מחר (שישי) לארץ עם מטוס פרטי והלוויה תיערך עוד לפני השבת. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

 

חסידות סלאנים רבי יוסל וינברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד