י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מעל 30,000 יהודים

הארגון דורש: לאסור צעדה לזכרם של פרו-נאצים

לקראת צעדה לזכרם של פרו-נאצים קרואטים שנהרגו בסוף מלחמת העולם השנייה, ארגון לזכויות אדם קורא לאסור את הצעדה • "לתת כבוד לאלו שהיו חלק מרצח עם, אינו רק עלבון לקורבנות ולמשפחותיהם, אלא גם לכל המתנגדים לפשעים שביצעו האוסטאשה"

הארגון דורש: לאסור צעדה לזכרם של פרו-נאצים
הניאו נאצים בבולגריה צילום: World Jewish Congress

ארגון לזכויות אדם קורא לשלטונות בוסניה לאסור צעדה לזכרם של פרו-נאצים קרואטים שנהרגו בסוף מלחמת העולם השנייה.

ההתכנסות של תומכי הימין הקיצוני של קרואטיה מתקיימת מדי שנה בכפר בלייברג האוסטרי, אך השנה היה צורך להעביר את ההתכנסות לסראייבו - בוסניה, וגם לזאגרב - בירת קרואטיה, בגלל מגבלות נסיעה ואיסור על התכנסויות המוניות במהלך משבר נגיף הקורונה.

"לתת כבוד לאלו שהיו חלק מרצח עם, אינו רק עלבון לקורבנות ולמשפחותיהם, אלא גם לכל המתנגדים לפשעים שביצעו האוסטאשה" כך נמסר ממרכז שמעון ויזנטל בהצהרה ביום חמישי, בהתייחסות למלחמת העולם השנייה, אז ה"אוסטאשה" היתה תנועה לאומנית קרואטית, התנועה הוצאה אל מחוץ לחוק ומייסדיה נידונו לתלייה שלא בפניהם. מלבד עשרות אלפי צוענים ומאות אלפי סרבים שהתנועה הזאת רצחה, מעל 30,000 יהודים נרצחו גם הם בשל היותם יהודים.

טקס ההנצחה המרכזי בסרייבו מתוכנן להיות בשבת הקרובה, אותו יוביל הארכיבישוף וינקו פולג'יץ מהכנסייה הקתולית בבוסניה. אירוע מקביל אמור להתקיים בבית קברות בבירת קרואטיה. כך דווח בסוכנות הידיעות AP

קרואטיה ניאו נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד