י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הישג מרשים באישון ליל

רפי פרץ חתם עם נתניהו: תפקיד שר ומינויי דיינים

אחרי שעות של מתח ואי ודאות באישון ליל, מעט לאחר השעה 01:00 חתם הרב רפי פרץ על חבירה לממשלת האחדות בראשות נתניהו, בתמורה ללא מעט הישגים עבור ח"כ יחיד | כחלק מהסיכומים, 'הבית היהודי' בראשה הוא עומד תחבור לליכוד כסיעה אחת

רפי פרץ חתם עם נתניהו: תפקיד שר ומינויי דיינים
הרב רפי פרץ צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

כשעה לאחר חצות הלילה (שישי) חתם יו"ר 'הבית היהודי' הרב רפי פרץ על הסכם קואליציוני וכניסה לממשלת האחדות וחבריה פוליטית לסיעת הליכוד, בתמורה לתפקיד שר ותופינים נוספים.

לאחר יום מתוח בו התנהל קרב על התפקיד של רפי פרץ, הגיעו בבלפור להבנות והשניים חתמו על הסכם לפיו השר פרץ ישמש כשר לענייני ירושלים, מורשת ומיזמים לאומיים בממשלת האחדות.

במסגרת ההסכם סוכמו תופינים נוספים בהם: תקצוב של מערכת החינוך הממלכתית דתית בבסיס התקציב, השר פרץ ישמש כמשקיף בקבינט ויהיה חבר בוועדת השרים לחקיקה וכן סיעת 'הבית היהודי' תחבור לסיעת 'הליכוד' כסיעה אחת.

בנוסף, השר פרץ קיבל התחייבות משמעותית כי מינויי הדיינים בוועדה למינוי דיניים תהיה תחתיו, כאשר הסיכום למינוי שלושה מכל עדה, ספרדים, אשכנזים, ציונות דתית תמשיך גם בקדנציה הבאה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר עם חתימת ההסכם: "אני מברך את השר רפי פרץ על הצטרפותו לממשלה. השר פרץ גילה אחריות כלפי הציונות הדתית ויהיה שותף מרכזי בממשלה שתוקם. כפי שהתחייבתי, יחד נמשיך להוביל מהלכים חשובים עבור הציונות הדתית ובראשם מהלך היסטורי של החלת הריבונות".

השר רפי פרץ אמר בלילה: "הציונות הדתית נכנסת תחת האלונקה ולוקחת חלק בהנהגת המדינה. נעניתי לבקשתו של ראש הממשלה להצטרף לממשלה ולייצג את דרכה של הציונות הדתית באמצעות חיזוק מעמדה של ירושלים, בירתנו הנצחית".

"בימים הקרובים נחוג את יום ירושלים ואת מלאות 53 השנים לשחרורה. ירושלים ועם ישראל הולכים יחדיו והציונות הדתית תעשה הכל על מנת שהדגל ימשיך להתנוסס. מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי".

רפי פרץ בנימין נתניהו ממשלת אחדות השר לענייני ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד